Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

vet inte riktigt vad jag ska säga men jag var bara tvungen att skriva att jag verkligen lider med din dotter och vet precis hur det är, har haft problem under hela min skolgång. hoppas verkligen ni får rätsida på det, tycker din dotter verkar vara en sån underbar tjej!
och precis som hon har jag hela tiden haft en mamma som går på som en ångvält ( ;) ) vilket har hjälpt mig något enormt. stå på dig!

kl

tycker det är hemskt att detta har fått fortgå fast att lärarna vet om det, nu måste det bli en förändring! Stå på dig och ge dig inte tills allt är uppordnat och din dotter mår bra igen!

KL

Tycker verkligen ni borde gå vidare med detta, ingen ska behöva fara illa i skolan. Skolan borde löst detta för länge sedan.

Men vad ÄR det jag läser, fyfan såna jävla snorungar det finns! :(
Vilken KANON mamma du verkar vara så ser allvarligt på detta och står som en stöttepelare bakom din dotter. :bow:

Har din dotter andra vänner att vända sig till? Har hon några vänner? Någon msn kontakt hon kan ventilera hos? Vad som helst?

Tack för ditt pm. Jag visade det för dottern som blev glad för att du tänker på henne.

Jag har pratat lite snabbt med elevombudsmannen idag. Han tycker vi ska anmäla skolan och han och jag ska ha ett längre samtal i morgon fm om hur vi ska gå tillväga också ska han förbereda mig för mötet vi ska ha med rektorn i morgon em. Han sa att de ser väldigt allvarligt på kränkningar som pågått så pass länge utan att skolan lyckas få stopp på det.

Känns bra att ha pratat med honom. Nu får vi se vad som händer. Dottern skrev matteprov idag och var hemma resten av dagen. Hon kommer att vara hemma i morgon också.

Med tanke på hur länge det här problemet med Mini har pågått så tycker jag helt klart att skolan ska få en polisanmälan på sig.
Jag håller tummarna för er imorrn.

Mini: Jag känner flertalet killar i stan som ser ganska "farliga" ut... :devil: Heltatuerade (även i ansiktet). Få bråkar med dem. Just say the word.... :devil:

Hoppas det löser sig för er, blir så ledsen när jag läser vad ni råkat ut för. :( Tycker att du gör helt rätt som anmäler det här och hoppas att de andra ung:devil::arna får några prickar som följer dem flera år så de hinner ångra sig rejält. :mad:

Nu har jag pratat med elevombudsmannen igen och fåll några råd. Vi ska alltså på möte i em, först med rektorn sen med rektor plus killen med tugummit och hans föräldrar. Helgen kommer jag att ägna åt att skriva en anmälan.

Jag blir så imponerad av din styrka! Och att Mini är så stark också ändå trots allt.

Men vi är inte så starka, Vi mår skit båda två. Jag har ont i magen inför em möte och det känns skit. Dottern mår skit. Hon är trött, har taggarna ut, äter dåligt, orkar inte rida osv.

Men vi måste ju igenom det. Och i em på mötet ska jag berätta att jag kontaktat elevombudsmannen och att jag vill ha kopior på alla incidentrapporter och utredeningar eftersom de ska bifogas till anmälan av skolan. Jag har frågat efter de papperna tidigare men inte fått dem. Nu vet jag att jag ska kräva att få dem. Vidare har jag lärt mig att snacket om att skolan inte kan göra något om inte dottern pekar ut precis vem som säger vad inte håller. Förr var det upp till eleven att bevisa att hon blivit kränkt. Sedan några år tillbaka är detta ändrat och det är rektor som ska bevisa att hon gjort ALLT för att förhindra att någon kränks.

Tänk vad man lär sig.

Det är bara så trist att man ska behöva lära sig sånt.
Fyy, jag får tillbaka magontet och ångesten när jag läser dina inlägg.
Kommer så väl ihåg hur jag hoppade högt så fort det stod 606XXXX i telefondisplayen, tillslut ville jag nästan inte svara

Skickar en mängd pepp :bump: till dig och dottern, ni ÄR starka och ni kommer fixa det här även om allt känns svart just nu

Hej allihopa. Jag har fått en massa pm ang mötet och jag lovar att berätta i morgon fm. Känner mig helt slut och urlakad så jag sätter mig i soffan med ett glas vin nu och som sagt, jag lovar att berätta i morgon. Tack alla som tänkt på oss i em.

Men vad fan! Vad är det för puckon som går på Minis skola egentligen?

Jag vill ge er båda en stor kram. Tänker på er.

En stor eloge till dig Supermoose, som ger bort din jacka till Mini. Fantastiskt!

Vilken snäll mamma du är!
Jag råkade på högstadiet ut för en kille som spottade tuggummi mitt hår och på jackan/ryggsäcken, jag blev utskälld och åkte på en örfil då jag kom hem
:(

Stackars din dotter, jag minns precis känslan -vidrigt!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka