Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Funderat på polisanmälan? Jag skulle absolut göra det.

Till TS Förstår att det bara kommer läggas på hög med allt annat (som jag har förstått har hänt) men det borde gå att dokumenteras och läggas på hög om det kommer behövas.

Du får gärna uppdatera om hur det går på föräldrar mötet. Tycker att de är andra ungdomarna borde reagera!

Din attityd är skrämmande lik hon-får-skylla-sig-själv-för-hon-var-inbjudande-porrig-så-då-räknas-det-inte-som-våldtäkt-resonemang. Scary.

Din attityd är skrämmande lik nån som är dummare än tåget efter den kommentaren.

Ja, visst. Men man måste också anpassa sig hur det faktiskt fungerar.

Nej det är just det man inte måste. I så fall skulle vi bara ta emot allt skit som en som är mobbad utsätts för. Man får faktiskt vara som man vill, se ut som man vill och tycka vad man vill så länge det inte skadar någon annan. Dotterns hemska brott är att vara hårdrockare och vägra se ut som alla de andra tonåringarna i byn (hade vi bott i stan hade hon varit jättehipp) samt att vara duktig i skolan och med sina hästar. Tydligen tillräckligt för att förtjäna 4 års mobbing och stryk. Tycker du att hon ska anpassa sig? Jag tror inte du menar det va?

Din attityd är skrämmande lik nån som är dummare än tåget efter den kommentaren.

Och här känner man plötligt att den gamla goda regeln i bör komma i bruk: Argumentera inte med en idiot, han drar bara ner dig till sin nivå och slår dig med sin överlägsna erfarenhet.

Att inte ta tag i en situation inbegripande skadegörelse och ev våld/hot i rädsla av att bli kallad golare är nog bland det mest genomkorkade jag hört på länge. Låter man folk stå på ens fötter kommer de inte flytta på sig. Hellre golare än mespropp. Men att argumentera med dig är väl som sagt ganska dödfött.

Jag själva tuggummit är borta, det är bara en fläck kvar.

Jag tror det blir kemtvätt. Ska bara kolla av så rektorn ger räkningen till killen.

Håret är allts en stor tuss av. Hon har rött, midjelångt, tjockt hår som hon är stolt över. Nu åker nog ca 20 cm. Jag gråter snart lika mycket som hon gör.

.

Fy fan vilken skit unge... skulle koka av ilska! hoppas rektorn vidarbefordrar räkningen..

Ang. håret; det går inte att klippa upp eller göra nån cool frisyr så hon kan behålla mestadelen av längden på håret istället för att kapa 20 cm rakt av?

I fall där människor klippt håret/hästsvansen av folk brukar det väl bli skadestånd? ngt liknande borde väl gälla om 20 cm måste av nu?

Hummm, det där har man ju faktiskt läst om någonstans. Någon som kan hjälpa mig hitta något på nätet?

När jag var hos rektorn ringde hon till pojkens mamma. Mamman SKREK rakt ut när hon hörde om min dotters hår. Hon tar det på största allvar och vi ska träffas på fredag. Kemtvätten av jackan tog hon gebast på sig att betala. Känns bra i alla fall.

kanske du kan ta dottern till en riktigt bra frisör som kan trolla med hennes hår och så får grabbens föräldrar betala? Hon kan ju inte se ut som Hej kom och hjälp mig när det inte är hennes fel :mad:. Jag begriper inte hur man kan behandla en annan människa så som din dotter blir behandlad. Har läst dina tidigare trådar och du har en otroligt stark och duktig dotter!

Nej det är just det man inte måste. I så fall skulle vi bara ta emot allt skit som en som är mobbad utsätts för. Man får faktiskt vara som man vill, se ut som man vill och tycka vad man vill så länge det inte skadar någon annan. Dotterns hemska brott är att vara hårdrockare och vägra se ut som alla de andra tonåringarna i byn (hade vi bott i stan hade hon varit jättehipp) samt att vara duktig i skolan och med sina hästar. Tydligen tillräckligt för att förtjäna 4 års mobbing och stryk. Tycker du att hon ska anpassa sig? Jag tror inte du menar det va?

Nä din dotter ska inte behöva ta skit för att hon inte har samma stil som de andra på skolan.

Däremot om de som mobbar är över 15 år är de ju straffmyndiga. Så har de nått den åldern tycker jag defenitivt ni ska polisanmäla åtminstone alla incidenter som innebär fysiskt våld eller förstörelse av egendom ifall inte de som gjort det erbjuder annan ärlig kompensation och även genomför denna.

/KT

Hummm, det där har man ju faktiskt läst om någonstans. Någon som kan hjälpa mig hitta något på nätet?

När jag var hos rektorn ringde hon till pojkens mamma. Mamman SKREK rakt ut när hon hörde om min dotters hår. Hon tar det på största allvar och vi ska träffas på fredag. Kemtvätten av jackan tog hon gebast på sig att betala. Känns bra i alla fall.

OJ, vad skönt att mamman iaf tar det på allvar. Har en bild av att inte alla föräldrar skulle göra det...
Hoppas allting löser sig till det bästa!

Lite sent, men om hon nu skulle få tuggummi i håret igen så kan det vara värt att testa med riktigt varmt vatten. Jag har fått bort tuggummi ur hår genom att blötlägga håret i hett vatten. Det blir som torra smulor som man kan gnugga bort från håret. Ett och annat hårstrå följer med, men man slipper klippa.

Viktigt är dock att man inte börjar smula sönder tuggummit innan det känns som man tuggat på det i arton timmar.

skönt att det gick så bra med rektor o mamman...håller tummarna för att allt löser sig o att folk slutar vara dumma mot din dotter :mad:

Jag ringde kemtvätten som sa att tuggummi på läder är bland det absolut värsta fläckarna som finns. Man får bort själva tuggummit men resten sitter som fan. De kommer att skicka iväg jackan för specialregöring men de lämnar inga garantier.
En lärare på skolan har sagt till killen som gjorde det att det är skitenkelt att få bort en sån fläck med matolja så nu tycker han att vi är gnälliga som vill kemtvätta.*suck*

Och idag hyllades killen som en hjälte på skolan och de skriker "Var är din jävla äckliga läderjacka" efter dottern i korridorerna. Hon stannar hemma resten av veckan och rektorn får ta tag i det här. Jag kommer att ringa skolverket för att få råd om hur vi ska gå vidare.

Jag vet fasen inte hur jag ska göra. Kan man polisanmäla skolan? För det här har ju pågått flera år men eftersom det är olika ungar som ger sig på henne så kan vi inte sätta dit en enskild individ.

Vad hade ni gjort? Jag är så trött och ledsen och förbannad att jag inte vet varken ut eller in.

Matolja på skinn funkar inte alls...

Det är helt åt helvete på den där skolan och jag blir så upprörd.

Jag skulle ta kontakt med någon advokat som jobbar med ungdommar mänskliga rättigheter för att få igång någonting.BRIS borde veta vem som är rätt.

är du missnöjd med hur skolan hanterar problemet så anmäl dem om inget annat hjälper...jag hade nog gett mig på ung-:devil: i första hand, helst pratat med deras föräldrar! och ja, jag hade nog anmält ungarna också...15 år och straffmyndiga.
vad arg jag blir! stackars er:(
jag var själv mobbad från 5:an och uppåt...men mest hårda ord och utfrysning så jag har i princip aldrig upplevt fysisk mobbing...förutom en gång när jag blev instängd på toan...sen höll det på att gå illa en gång men då stack läraren ut huvudet genom fönstret o röt i rejält åt dem så jag kom undan, tack o lov...

hoppas verkligen det löser sig för er, som sagt:(

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka