Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Och idag hyllades killen som en hjälte på skolan och de skriker "Var är din jävla äckliga läderjacka" efter dottern i korridorerna.

Vilka idioter....och viklen skola som tillåter att sådant får fortgå år efter år.

Du borde typ kontakta TV eller nåt och offentligt utpeka skolledningen och mobbarnas föräldrar som stödjare av förtryck och förföljelse.

/kt

Jag vet fasen inte hur jag ska göra. Kan man polisanmäla skolan? För det här har ju pågått flera år men eftersom det är olika ungar som ger sig på henne så kan vi inte sätta dit en enskild individ.

Vad hade ni gjort? Jag är så trött och ledsen och förbannad att jag inte vet varken ut eller in.

Även om det är olika ungar så kanske det ändå finns en kärntrupp, ledare som hela tiden finns med i bilden? Ni kan kanske lokalisera dessa individer och ta ett snack med dem.

Och idag hyllades killen som en hjälte på skolan och de skriker "Var är din jävla äckliga läderjacka" efter dottern i korridorerna. Hon stannar hemma resten av veckan och rektorn får ta tag i det här. Jag kommer att ringa skolverket för att få råd om hur vi ska gå vidare.

nu sitter jag och är alldeles tårögd och gråtfärdig :cry:
fick en major flashback till min egen skoltid :(

JA man kan nuförtiden polisanmäla skolan! :bow: det är ju nämligen så att skolan ansvarar för elevernas välbefinnande under tiden dom är i skolan. Dit hör även att skolan ska ta till alla åtgärder som krävs för att mobbing ska upphöra! Gör inte skolan det, och dessutom har haft "flera år på sig" att ta tag i saken..ja då ska skolan anmälas.
Men, eftersom det är straffmyndiga barn det handlar om, så tycker jag barnen som överträder lagen ska anmälas!

Detta går att anmäla. Var och till vem vet jag inte, men det kan nog vara en bra början att polisanmäla skolan.
De har ju inte satt in de resurser som hade behövts för att få stopp på detta.

Min mamma är lärare så jag kan höra med henne om det är någonstans man behöver vända sig till för att få ordentlig respons.

Vilka puckon!
Det har ju pågått så länge, utan att något verkar ha hänt till det bättre. :(
Det finns inga andra skolor i närheten?

Tur att hon snart ska börja gymnasiet och slipper den skolan.

Nej det är just det man inte måste. I så fall skulle vi bara ta emot allt skit som en som är mobbad utsätts för. Man får faktiskt vara som man vill, se ut som man vill och tycka vad man vill så länge det inte skadar någon annan. Dotterns hemska brott är att vara hårdrockare och vägra se ut som alla de andra tonåringarna i byn (hade vi bott i stan hade hon varit jättehipp) samt att vara duktig i skolan och med sina hästar. Tydligen tillräckligt för att förtjäna 4 års mobbing och stryk. Tycker du att hon ska anpassa sig? Jag tror inte du menar det va?

Nej, självklart ska hon inte anpassa sig efter tuggummi i håret och jackan. Det framgick dock inte i början av tråden att detta var nåt som hade pågått tidigare. Man kunde lika väl tolka det som att det var en engångshändelse. Det var så jag gjorde. Hade det varit en engångsföreteelse, anser jag att det hade varit att gå väl långt att gå till polisen. Polisen har annat för sig än att reda ut enstaka högstadiebråk. Iaf till att börja med.

Nu blev det tyvärr skit av allt ändå. Att du kontaktade rektorn var ju inte så konstigt, men på nåt jävla sätt får ju ofta bråkstakarna även nedgångar att bli till deras fördel. Tråkigt att allt gick på röven.

Dottern är hemma från skolan tills vidare. Jag kommer att ringa barn och elevombudsmannen idag. Får se vad de säger där.

Jag tycker absolut att du ska polisanmäla, detta har pågått alldeles för länge och skolan verkar ju inte ha gjort någonting åt det :mad:. Det är ju din dotters "arbetsplats" det handlar om, jag skulle vilja se den vuxen som skulle klara av den miljön på sitt eget jobb! Hade det hänt med en vuxen hade det varit både snack om polisanmälan, stämning och omplacering/avskedning av förövarna.

Lite solsken i mörkret är ju att killens mamma verkade reagera som en vettig människa (hade ni inte problem med några andra idiotkillar vars föräldrar inte brydde sig ngt? Konstigt att de barnen beter sig som svin.... inte :grin:)

Heder åt dig som fightas så för din dotter.

Usch vad ledsen jag blir för din dotters skull.:(
Jag skulle kräva av rektorn att han kallade ALLA föräldrar till
skitungarna att komma på ett möte och berätta vad som pågår.
Hade jag fått höra att min dotter uppförde sig illa mot någon i skolan
hade jag blivit topp tunnor rasande!:devil:
Hoppas din tjej orkar stå på sig och att mobbarna får ta
konsekvenserna av sina föräldrar mm.
Jag förstår att du också är ledsen för det här Snuffsan (men du är bästa stöttepelaren för din dotter), bli arg
och kräv av lärare och rektor att dom tar tag i det här.
Din dotter ska inte behöva ha ont i magen för att gå till skolan.
Och ge henne en kram från mig.

Stackars dig snuffsan och stackars din dotter.
Har ju suttit i samma sits som dig (även om sonen var ett par år yngre)
Det blev lite möten i skolan och arbetsgrupper, och sonen bytte klass men någon större förändring blev det inte.

Inte förrns sonen i slutet på vårterminen i nian hamnade i lite "fel" gäng och började göra väsen av sig, då jävlar blev det liv i lådan.
Då drog helt plötsligt skolan in familjeenheten på soc och kurator och hela baletten. :eek:

Allt löste sig till det bästa, fritidsledaren på skolan fixa en praktikplats på en lokal Game-affär där han gick 4 av 5 dagar i veckan.
Idag (efter ett sabbatsår på IV-praktik programmet) så går han i gymnasiet och stormtrivs

En mer praktisk bit: Att dottern ska få kemträtten av jackan är liksom självklart. Men sen då? Om nu inte fläcken går bort. Dottern älskar sin jacka och vill absolut inte att de köper en ny eftersom killen ju i så fall får hennes älskade jacka, och man kan ju bara tänka sig vad han kommer att ha den till.... Så ersättning för att jackan nu har en fläck? Hur mycket? Det är en skinnjacka i rockermodell inköpt i skinnaffär i oktober för 1800 kr.

Sen har vi då håret. 20 cm. Visst pengar kan naturligtvis inte ersätta det, men en summa som ersättning för sveda och verk ger dels dottern lite plåster på såren, dels ger det signaler till killen och hans vänner att det inte är de som vinner. Det ska svida att bära sig åt som en idiot när man är så pass vuxen. Tänker jag rätt? Och i så fall, hur stor ersättning?

Problemet är att det inte är några individer som håller på nu. Det är trendigt och häftigt att hoppa på min dotter, ett sätt att få vara med. Killen med tuggummit har hon till exempel aldrig haft någon kontakt med förr. han går i en annan nia och har aldrig gjort något förr. Men han är i ett gäng som tråkar henne dagligen.

Det hade varit så mycket enklare om det varit en eller några individer som man kunnat sätta åt, så startade det ju, men den tiden är liksom förbi, det är försent nu.

Dottern går ju sista terminen i nian. Hon har bra betyg och har sökt till gymnasieutbildningar där det krävs höga poäng. Hon är mitt i de nationella proven och slutspurten. Det är absolut sämsta tiden detta eskalerar. Hon har tillräckligt pressat schema ändå.

Klart att det ska svida för ungarna, det tar låååång tid att spara ut 20cm av håret.
Jag tycker att du ska ringa och rådfråga en advokat, det finns många som har gratis rådgivning.
Det är både fysisk och psykisk misshandel att förstöra någons hår och
utseende.:mad:

Problemet är att det inte är några individer som håller på nu. Det är trendigt och häftigt att hoppa på min dotter, ett sätt att få vara med. Killen med tuggummit har hon till exempel aldrig haft någon kontakt med förr. han går i en annan nia och har aldrig gjort något förr. Men han är i ett gäng som tråkar henne dagligen.

Det hade varit så mycket enklare om det varit en eller några individer som man kunnat sätta åt, så startade det ju, men den tiden är liksom förbi, det är försent nu.

Men är lärarna medvetna om vad som pågår?
Om man nu inte kan komma åt vilka som är din dotters mobbare
så får lärarna ta mig sjutton patrullera i korridorerna på rasterna.
Hon ska inte behöva genomlida sin skolgång och det är lärarnas ansvar att se till att ingen elev far illa.

Oja. Lärarna vet vad som händer. Det pågår ju inne på lektionerna också. De har möte efter möte. Tyvärr är det mest det. Möte efter nöte.

Usch jag har läst igenom tråden nu och känner bara sån vanmakt! Starkt av dig att kämpa för din dotter och jag håller med om att det inte är ett alternativ att byta skola sista terminen i nian, särskilt inte som hon sköter sina studier.

Angående håret, jag läste i en tråd här på buke faktiskt, att det räknas som misshandel att raka av någon håret. Nu har inte hon fått sitt hår avrakat men det kanske tyder på att det går att få någon form av ersättning för sveda och värk? Som någon annan föreslog kanke det går att kontakta någon form av jurist som åtminstone vet hur lagen brukar tolkas?

Stort lycka till!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka