Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Det var både bra och dåligt.

Jag berättade för rektorn och mentorn att jag tänker anmäla skolan nu och att jag pratat med elevombudsmannen. De var väl inte glada men de lovade i alla fall att jag skulle få alla dokument jag begärde senast tisdag. De tänkte till ett steg till tror jag. Till exempel sa mentorn att hon funderat på att min dotter faktiskt var hemma från skolan med magont då och då och nu förstår hon ju varför. Jo, jag har ju berättat varför för den mentor dottern hade innan med hon har ju inte gjort något.

Killens mamma blev förfärad och skällde ut killen för det han gjort. Hon berättade att han varit mobbad och att hon och några andra föräldrar anmält skolan för några år sedan pga mobbing. Vi bestämde att killen skulle fundera på hur han ska gottgöra dottern för håret och att vi får se hur jackan ser ut då jag hämtar den på tvätten på torsdag.

Men jag vet inte ändå. Visst killen är ångerfull och han är inte en av de som varit värst, men han har startat en jakt som jag inte tycker om. Vad är nästa steg? Att någon klipper av håret på henne? Dottern är rädd och deppig och mår skit. Ska han verkligen slippa undan med ett samtal hos rektorn? Det är ju ingenting som någon är rädd för, det är liksom inget straff. Det han gjorde är grovt kränkande. En del av mig säger att jag borde polisanmäla för att visa att det är allvar och vi inte tar nån skit, en annan del av mig önskar att det var en av de killarna som varit värst som gjorde det och som vi fått sätta dit. Förstår ni hur jag menar?

Usch, jag vet inte hur jag ska göra.

Anmäla skolan är självklart, men killen, hur gör jag med honom? Han är 15 år, han är medveten om vad han gjorde, han vet vad han ställde till med då han gjorde det, han gjorde det med uppsåt att kränka dottern så han själv verkar häftig, det medgav han.

jag skulle nog ha anmält honom, just för att visa att det inte är okej och för att visa att om man beter sig som han gjort så får det negativa konsekvenser!

All heder till dig som verkligen försöker lösa detta på bästa sätt!:bow:

Jag skulle fullföja med anmälan. Någonstans måste det hela ta slut, och jag tror det är viktigt att gå hela vägen ut med det här. Vad säger elevombudsmannen?
Jag tycker absolut inte du ska ha dåligt samvete för den här killen nu, för även om många är inblandade så är han en av de som har sårat Mini, punkt slut. Nu har killen gjort något han ångrar, och han är nog ganska medveten om att vad han gjort är i allra högsta grad allvarligt och det kan få följder. Men om du nu inte anmäler, så blev ju inte följderna de han befarade. Det blir lite galet att inte anmäla menar jag, även om det finns grader i helvetet.

Jag håller med honung om varenda ord....kör det här till vägs ände nu.

Jag håller också med Honung.
Sen tycker jag att det är viktigt att ALLA föräldrar blir informerade
om vad Mini och kanske andra elever utsätts för i skolan, så dom
kan ta ett allvarligt snack med sina barn hemma.
Ett möte i aulan är inte fel.

:bow:
ts - gå hela vägen ut med detta!
alla gör vi saker vi ångrar, men trots allt får man ta konsekvenserna för det, så även han.

Jag skulle fullföja med anmälan. Någonstans måste det hela ta slut, och jag tror det är viktigt att gå hela vägen ut med det här. Vad säger elevombudsmannen?
Jag tycker absolut inte du ska ha dåligt samvete för den här killen nu, för även om många är inblandade så är han en av de som har sårat Mini, punkt slut. Nu har killen gjort något han ångrar, och han är nog ganska medveten om att vad han gjort är i allra högsta grad allvarligt och det kan få följder. Men om du nu inte anmäler, så blev ju inte följderna de han befarade. Det blir lite galet att inte anmäla menar jag, även om det finns grader i helvetet.

Jag håller med honung på alla punkter!

Efter att ha varit mobbad i hela högstadiet så vet jag precis vad mini har fått gå igenom. Det är INTE kul med mobbing!

/KT

* kl

GLÄRK!
Jag blir så jävla förbannad av att läsa denna tråden, och vill bara nita ungjävlarna (trots att ungjävlarna i detta fallet bara är 1-2 år yngre än mig) :eek:
Ursäkta för ovårdat språk också..
Men ärligt talat vad är det för människor som går på din dotters skola? :crazy: på vilken skola som helst skulle någon med 'hårdrocksstil' inte vara mobbad, snarare tvärtom. Det är snyggt helt enkelt :D
Vad ska hon gå för gymnasium sedan? om hon nu gillar hästar osv, så kanske Bollerup är ett alternativ? Går själv där och har aldrig sett minsta antydan till mobbning. Här finns så mkt skumt folk att alla passar in :angel:

nåja, om hon vill ha någon att snacka med på msn eller vill höra mer om Bollerup eller vad som helst, så är det bara att pm:a så får hon msnadressen ;)

Jag håller med honung på alla punkter!

Efter att ha varit mobbad i hela högstadiet så vet jag precis vad mini har fått gå igenom. Det är INTE kul med mobbing!

/KT

Precis, håller också med Honung här.

Snuffsan, det är SJÄLVKLART att grabben ska anmälas till polis. Han har begått ett brott och måste ta sitt straff av det. Även om det kanske inte leder någon vart så har du och mini markerat att det inte är acceptabelt att sätta sig på er.

Det hjälper inte att vara ångerfull nu när han faktiskt gjorde något grymt!

Tyvärr är det ofta före detta mobbingoffer som blir de värsta mobbarna för att de ska slippa bli mobbade igen:crazy:

Jag tycker att du ska anmäla, även om jag helt förstår att du tycker att det hade varit bättre om det hade varit någon av värstingkillarna som hade gjort det.

Värstingkillarna lär inte bry sig om en anmäla på sig, jag tror att det redan har gått för långt där. De lär inte fatta vad de har gjort ändå tyvärr men den här killen lär ta det betydligt allvarligare.

Bra att du ska anmäla skolan, även om pengar aldrig kan gottgöra det helvete hon fått utstå så är det pengar hon kan investera i något som hon tycker är kul och glädje kan man aldrig få för mycket av.

Jag önskar att det gick att anmäla skolan när jag gick där men det gick inte på den tiden. Då var det snarare så att den som var mobbad var det fel på och att den borde ändra sig:mad:

Vännen, ha inte dåligt samvete över killen, du gör honom faktiskt en tjänst genom att anmäla! Han är ingen värsting än, det här kommer att ruska om honom så rejält att han förhoppningsvis aldrig gör om ngt liknande igen utan istället skärper till sig. Tack och lov för att han verkar ha en vettig mamma, prata med henne om du mår bättre av det, säg att det inte är hennes son personligen du är ute efter utan att problemen har hållit på så länge att ni måste sätta ner foten och markera en gång för alla att det här inte är ok.

Jag säger som de andra, anmäl både killen och skolan, sånt här får inte förekomma! :cool:

Nej, självklart ska hon inte anpassa sig efter tuggummi i håret och jackan. Det framgick dock inte i början av tråden att detta var nåt som hade pågått tidigare. Man kunde lika väl tolka det som att det var en engångshändelse. Det var så jag gjorde. Hade det varit en engångsföreteelse, anser jag att det hade varit att gå väl långt att gå till polisen. Polisen har annat för sig än att reda ut enstaka högstadiebråk. Iaf till att börja med.

Varför ska övergrepp på barn vara ok? Om tråden handlat om att Snuffsan själv råkat ut för samma sak på bussen av en vuxen, hade det också vart att gå för långt med en polisanmälan? Eller är det bara barn som ska stå ut med enstaka påhopp, inte vuxna?

Och vart går gränsen? En käftsmäll? Tre? Bara det inte händer mer än en gång?

Jag som igentligen tillhör U har varit och snokat på senior och hittade den här tråden. Jag är själv 15 år och kan tänka mig vilket h-vete din dotter går igenom, ge henne (och dig själv) styrkekramar från mig!

Måste också tillägga att du verkligen verkar vara en riktig supermamma, du tar din dotter på stort allvar och vill att hon ska må bra och det tycker jag att du ska ha många :bow: för.

Fortsätt kämpa och jag kommer hålla tummarna här för att allt löser sig, jag kan bara tänka hur det skulle kännas att ha det som hon har det nu:mad:.

....
Usch, jag vet inte hur jag ska göra.

Anmäla skolan är självklart, men killen, hur gör jag med honom? Han är 15 år, han är medveten om vad han gjorde, han vet vad han ställde till med då han gjorde det, han gjorde det med uppsåt att kränka dottern så han själv verkar häftig, det medgav han.

Den här tråden gör ont, jag är visserligen gammal men mobbingåren i skolan sitter fortfarande djupt. Även annat där jag inte fått uppbackning skaver och jag påminns nu.

I det här läget är din Mini din prio ett. ENBART. Det är henne du ska stå uppför, hennes parti du ska ta. Det vet du, och det gör du. Fullfölj det!

Pojken har egna föräldrar som kan stötta honom.

Jag tycker att du ska anmäla pojken. Att han NU ångrar sig är inget som ändrar det han gjort. Gjort är gjort och kan inte göras ogjort.

Tigermamma Snuffsan ska ta hand om sitt eget barn och försvara med näbbar och klor. Det är en viktig signal för ditt barn att det inte går att göra så vidriga saker ostraffat. Att det inte blir utsuddat för att den som gjorde det ångrar sig.

Förresten... Tacka fan för att han ångrar sig när vuxna står och anklagar honom, då är han inte lika kaxig som på skolgården!! Hade han ångrat sig där på skolgården hade saken varit lite annorlunda.

All heder till dig som tagit tag i detta så rejält.
Hade någon stått upp för mig som du gör för ditt barn hade kanske hela mitt liv sett annorlunda ut. :bow: till dig!

Anmäl.

Då var det snarare så att den som var mobbad var det fel på och att den borde ändra sig:mad:

Den inställningen är det fortfarande många som har. Tyvärr. Ingen rök utan eld liksom. Klart det är något fel på den som mobbas. För att inte tala om "Men du får ju faktiskt bjuda till lite själv".:crazy:

Värst är när det varit samtal med lärare och mobbaren mummlat alt fnissat fram ett förlåt och dottern vägrat förlåta och dra ett streck över allt. Det är inte så populärt i lärargänget kan jag lova. Då har HON en dålig attityd osv. :mad:

Blir så lessen när jag hör talas om vad Mini utsätts för gång på gång på gång. :(
Hon har tur som har sig som mamma iallafall. Skickar lite varma tankar till er båda.

Den inställningen är det fortfarande många som har. Tyvärr. Ingen rök utan eld liksom. Klart det är något fel på den som mobbas. För att inte tala om "Men du får ju faktiskt bjuda till lite själv".:crazy:

Värst är när det varit samtal med lärare och mobbaren mummlat alt fnissat fram ett förlåt och dottern vägrat förlåta och dra ett streck över allt. Det är inte så populärt i lärargänget kan jag lova. Då har HON en dålig attityd osv. :mad:

Ja inställningen att den mobbade bör ändra på sig, vara mindre "känslig" osv. lever ju kvar hos många, även denna idiot ide att den som mobbat ska be den mobbade om ursäkt och att allt ska vara bra sedan:mad:

Men just att man har möjlighet idag att faktiskt anmäla skolan tycker jag är väldigt bra, det ger ju den mobbade en chans att få upprättelse även om det borde vara självklart att det inte ens skulle behövas eftersom mobbningen aldrig skulle fått förekomma från första början.
Jag hoppas att när tillräckligt många skolor blivit anmälda så tar skolan mobbningen på allvar och inte bara gömmer sig bakom fina ord och papper med en massa text som ändå inte efterlevs.
Att det faktiskt inte accepteras det minsta lilla utan att människor lär sig att uppträda normalt för det är ju faktiskt vad det handlar om, att lära sig uppföra sig.

Ja inställningen att den mobbade bör ändra på sig, vara mindre "känslig" osv. lever ju kvar hos många, även denna idiot ide att den som mobbat ska be den mobbade om ursäkt och att allt ska vara bra sedan:mad:

Och om DEN MOBBADE plötsligt exploderar efter ett antal månader eller år av dagliga trakasserier och spöar SKITEN ur en eller ett par av de värsta mobbarna....

Då som med ett trollslag reagerar omgivningen... men plötligt är det då den som försvarat sig som det är FEL på...:devil:

Det är en lustig värld man lever i.

Jag ångrar inte att jag till slut efter att ha blivit knuffad in i ett skåp av tre grabbar, exploderade, tvärvände och klippte till en av killarna, varpå denne sparkade mig i magen, vilket föranledde att få mig i ett sånt raserianfall att jag klippte till igen ännu hårdare jagade de tre killarna genom flera skolkorridorer vilt vevande med knytnävarna! Vrålande för full hals nåt i stil med AAAAA aaaaa AAAAA aaaa AAAA Får jag tag i er ska ni DÖÖÖ!!!! AAAAA aaaaa AAAA aaaaa....( upprepa) etc etc....

De spang bokstavligen för livet och räddade sig genom att springa ner till elevrummet och låsa dörren så att jag inte kunde ta mig in!

Tror jag stod och slog och sparkade på dörren i minst 20 minuter och skrek för full hals vad jag skulle göra med dom om jag fick tag i dom... ( Inklusive vrida nacken av!!!!)

Tur för dom att dörren var järnbeslagen....

Sedan hade jag avreagerat mig och gick därifrån....

Jag antar att jag injagat en hälsosam respekt i dom för det kom inte ett knyst från deras sida resten av högstadiet... dvs sista året.

Och tusan vad det kändes bra....

Ingen lärare kommenterade heller mitt lilla vredesutbrott vilket kanske var tur för mig...

Jag är nämligen en person som kan ta skit väldigt länge, men sedan kommer explosionen och jag lovar.. det rör sig om en verklig eruption i sådana lägen....

/KT

Senast ändrad:

Jag jobbade på en skola för rätt länge sen där det pågått mobbing av en tjej ett längre tag, just för att ingen reagerade. Alltså, möten var det, inget hände. Fler möten, inget hände. Skolan tyckte de gjorde nått för de uppmärksammade problemet ( :crazy: ) De gjorde vad det "måste" efter påtryckningar från föräldrar etc. Men ingen reagerade.

Jag har nog aldrig varit så opedagogisk i hela mitt yrkesliv som då, för jag vart vansinnig, vrålförbannad och rent rabiat. :crazy: Jag ställde till scener, (dock inte för den mobbade, men i personalrum, etc) gjorde situationen hörd. Hade samtal med de som var "värst" mot tjejjen (Ingen annan vågade och då var det 12åringar det handlade om :crazy: ) Men det hjälpte....till slut. Tjuvlyssnade att han faktiskt även bad henne om ursäkt på skolgården, utanför möten och träffar... :)

Det jag menar är; hur kan det var så jävla svårt att reagera?! Det är barn det handlar om!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka