Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Använd ett ord istället för klickerljud, ord är lättare att ta med sig överallt och att ha när du rider etc :)

Använd ett ord istället för klickerljud, ord är lättare att ta med sig överallt och att ha när du rider etc :)

Jag har prövat tidigare med ord, men då jag själv är sådan som person att när jag är koncentrerad så är jag knäpptyst (:o) så funkade detta inte för mig... Men jag är jätte glad att jag hittat ett sätt som funkar bra... :bump:

Tips på "lugna stillsamma" trick? Hon är sprutad i bägge frambenen så ska ta det lugnt till återbesöket på kliniken.

Lyfta upp spö/borste tänkte jag. Flema kanske, fast hon flemar så sällan.

(hon kan nästan helt: buga, bergsget, början till spansk skritt, yoga. fast fortsatt träning med dem grejerna får nog vänta lite..).

*kl*
jag är så sjukt faschinerad utav er! kan inte sluta le när jag ser det ni gör med era hästar!
creds :love:

hej hej.. nu är jag här igen!! :D

Vill putta pp med en film på mig och araben som togs igårkväll.. Hon är tränad sammanlagt 4ggr á 10min. Kopplade det hela väldigt fort och förstår väl vad jag ber henne om, dock är hon lite ivrig och har inte lärt sig än att vanta med rörelsen tills JAG ber henne om den.. men men.. vi e så nya på detta än, att hon nog lär sig tillslut..

Sen så har hon liiiite problem med att förstå vilket ben man ska lyfta.. Men det går bättre och bättre tycker jag.. Detta kommer nog det med om man bara har lite tålamod.. :angel:

http://s202.photobucket.com/albums/aa14/_FreezY_/?action=view&current=MOV00402.flv

Japp, jag har bara vikt bak täcket.. Ville kunna röra bogen utan att kyla ner henne för en så kort stund.. och jag är liiiite lat.. :p

Vad tycker ni?? Går det på rätt håll??

Tips på "lugna stillsamma" trick? Hon är sprutad i bägge frambenen så ska ta det lugnt till återbesöket på kliniken.

Lyfta upp spö/borste tänkte jag. Flema kanske, fast hon flemar så sällan.

(hon kan nästan helt: buga, bergsget, början till spansk skritt, yoga. fast fortsatt träning med dem grejerna får nog vänta lite..).

Chevanapporterargrimman.jpg

taruppvast.jpg

ger%20mej%20vasten.jpg

Chevanmatta.jpg

Det är super behändigt att ha en häst som plockar upp grejer, då man själv sitter på ryggen:banana:
Ex då man tappar en vante och helst om man då rider barbacka!
Eller om man rider för att leta tappade grimmor, men ser dessa mkt bättre från häst ryggen, och när dom är hittade ber man bara pållen att plocka upp dem.

Att rulla ut en matta lärde jag min då han stod på boxvila, det är ett "stillsamt" trick!

//Marlene

Ja just det, rulla ut matta hade jag ju tänkt lära henne. Perfekt, tack för påminnelsen! :)

Jag och min tant vill gärna vara med i er tråd, om vi får. :) Vi är rena nybörjare båda två så ni får ha lite överseende med oss!

Här är en film från idag när vi övade buga. Det blev en liten missuppfattning när jag bad henne lyfta benet, och dum som jag är börjar jag slita i benet i stället för att börja om. Fick väl lite panik när det filmades ;) Kvalitén är usel och vinkeln konstig, men det är vad vi lyckades åstadkomma idag :laugh:

http://www.youtube.com/watch?v=XXxDKn0UowIKL

Hon vågar inte riktigt sätta ned knät i marken, de gånger hon gjort det har hon flygit upp på en gång igen. Några tips?

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Ifrån sommras:
33llgld.jpg

j9bxxi.jpg

Säg till om ni vill se bilder, så löser vi det ;)

sätta ner knät kommer efter en del övning :) se till att det är mjukt underlag där ni tränar buga så det inte gör ont att sätta ner benet!

Ridhusunderlaget är ganska mjukt så det borde inte vara något problem, vi fortsätter att öva så får vi se vad som händer :)

Vi tränar även yoga och det funkar rätt bra faktiskt, hon kan inte sträcka halsen ända bak till benet än men det kommer väl det också när musklerna har blivit lite "utstretchade"! Lyfter benen gör hon oftast helt utan problem, iblad går det lite segt bara ;) Även puss och kram funkar bra!

Skall bli!

Nej:
21o1thv.jpg

Ligga:
6g8upu.jpg

vdnyvs.jpg

Puss:
2upzewh.jpg

Buga:
2uhajcz.jpg

Spansk skritt:
4grqxh.jpg

Och en bild för att visa hur gudomligt söt han är, lille Primme :love:
2ngde7r.jpg

Ge inte upp! jag lovar att det kommer :)
Min häst höll på att gå omkull första gången som hon satte ner knät i bugan, för hon blev så rädd, stackarn. Men nu kan hon gå ner på båda knäna hur lätt som helst :)

Haha, då kanske det finns hopp för oss också! :D

Caboose: Jättefina bilder! Pussbilden är bara sååå söt :love:

Jag har tränat buga med min ponny länge nu. Han kan gå ner snyggt och prydligt, men behöver ofta lite stöd för benet på nedvägen. Det tog lång tid innan han fick in tekniken! Om de har lite otacksam kroppsform för det så är det lite klurigt i början. När de väl kommit på det brukar det lösa sig av sig självt :) Tränade en minishettis som lärde sig på bara någon timme, så det är enorm skillnad mellan individerna!

Min ponny håller äntligen på att lära sig yoga! Han har inte begripit alls vad det ska vara innan, men nu de senaste dagarna har poletten börjat trilla ner och han förstår att det har med bakbenet att göra. Det är en hel del kvar att jobba på, men oj så mycket det har hänt de senaste dagarna!
Spansk skritt har blivit nya favoriten, han slänger med glädje ut ett framben och sträcker upp sig som värsta hingsten. Problemet är att vissa andra kroppsdelar också börjat sträcka ut sig, vilket ger en hel del skeptiska blickar från grannarna.. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 951
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka