Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Tjus! Har dock redan granskat de flesta :P

Kan meddela att Zalzan nu inte ramlar ihop när hon ska göra yoga :D

Tackar:) haha ja jag e lite seg här på buke;)

Oh det är ju rätt käckt! ;) Bild på det kanske?:)

Blir alltid så facinerad över er!! Ni är så otroligt duktiga och det är alltid en fröjd för ögat och se eran utveckling o alla fina bilder :laugh:

*kl*

Är så sällan inne här nu.
Tänkte bara som vanligt hoppa in säga hej vi lever och lämna några bilder;)

30058752.jpg

Vi jobbar vidare lite på den spanska skritten också och det går framåt, några steg brukar vi klara, sen stannar bakbenen^^

30058753.jpg

Yoga

30058755.jpg

Snurr

30058756.jpg

Stegra. om man kan kalla det det, inte högt men vad han sätter sig...

30058757.jpg

Buga gör lillen själv nu^^

30058758.jpg

Kompliment också^^

30058760.jpg

Sitt<3 Vi återkommer med fler bilder en annan gång.

Och alla som är här, jag går in med jämna mellan rum utan att logga in och bara kollar era bilder, ser toppen ut^^

KL

Är inte inne här så mycket längre, vill ni se mer kan ni istället besöka min bilddagbok där jag heter empathy. :)
Här är iaf några från den 19, 23 och 24 dec!

Vi tränar inte bara buga och stegra, det har bara av nån anledning blivit bilder på just de tricken ;)

Alla är duktiga.Jag har en shettis,tinker,och quater som jag vill lära lite trick min shettis lär sig ganska fort så jag testar cirkusbuga med honom men han bits jätte mycket och är busig min tinker orkar inte lära sig nånting så hon titta bara och tiggar för hon vill ha godiset.

Vad ska jag göra för att hon ska tycka det kul och vilket trick?
Min quater blir iriterad när hon förstår inte och då lägger hon av och lysnar inte.Kan ni hjälpa mig på nåt sätt??

Kanske måste allt ske i mindre steg för att de inte ska tappa motivationen?
Man får anpassa tillvägagångssättet efter individen, det som funkar bra på en är värdelöst på en annan.
Börja med något enkelt som hästarna kan relatera till sen innan. Beröm mycket och var glad under träningen! Det brukar höja motivationen att lära sig och ge bra resultat.

Fina bilder som alltid :D

Jag har lagt till dig som vän på bilddagboken, så kan jag titta där ;)

Rolig tråd :D

show.html

puss på Zäter

show.html

Vinka/inför spansk skritt. Han sträcker ut ena benet och slår upp med det andra men klarar av att gå fram och lyfta benen men som sagt han slår upp ena i "magen" och andra sträcker han ut ;O

show.html

show.html

show.html

Länge sen jag var här sist ^^

Slänger in lite bilder:

Bild från i sommras, barbackauppsittning

Julbugning

Vårt senaste trick, Kompliment! Trodde det skulle dröja längre innan han lärde sig det

Håller på och tränar stegring. Det är det enda tricket jag tränar utan godis. Men vi kommer ingen vart. Får ingen höjd på stegringarna (vi har hållt på länge med det).
När jag ställer högre krav och inte nöjer mig med den lilla resning han ger, ja då vill han inte ens resa sig lite.. Har funderat på om man kan motivera honom mer med godis, samtidigt som jag helst vill lära in det här tricket utan.

Va har ni för tips? PMa gärna om ni inte vill skriva här.
Känner att jag behöver tips som ger oss en motiverande knuff.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 939
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka