Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

*delvis kl*

Tack så jätte mkt allihop:love: Tuffis blir glad när han får höra detta:D

Nyaste tricket;)
29400191.jpg

Ni är så fina :love:

KL

Här är lite från igår!

Lite svårt uppsuttet än!

Lättare från marken ;)

Bugningarna fixar han mestadels helt själv nu!

Kramkalas

[QUOTE
27428327.jpg

Bara för att jag tycker det är så kul att han stegrar lös på bara hand komandon :crazy:[/QUOTE]

Kan vara det fiiiinaste jag sett i mitt LIV!:love::love:

hur har ni lärt era hästar buga? försökt med mitt halvblod men hon tröttnar på att jaga godiset, har bara lyckats få henne att böja huvudet ner till marken och en bit in mellan benen, och hon kan böja bak huvudet och få godis ut handen när jag sitter på.^^

(första gången jag försöker med trick träning.)

Här är lite tricks från min praktik i Hällekis!
Tack Zandra för att ställde upp o fota :D

img_6340_54094266.jpg

img_6417_54094675.jpg

img_6389_54094511.jpg

tycker ni inte han stegrar oerhört bra eller?.. XD

img_6438_54094873.jpg

img_6459_54095040.jpg

img_6486_54095209.jpg

* lär hästen att backa när du skakar på grimskaftet (stå vid bogen).
* lär hästen att lyfta benet när du knackar på "framknät".

* Knacka på knät, ta ev ett grimskaft eller liknande under kotan (mellan kotan och hoven), och håll i grimskaftet.

*Upprepa ovanstående och skaka på grimskaftet när hästen har benet lyft/böjt.
Hästen behöver ev backa med bakbenen för att ha plats att göra bugan, men ska inte börja backa med frambenet som är i backen.
Sen är det "bara" att fortsätta öva tills hästen har böjda benet i marken osv.

Jag tränar med klicker men inte med godis vid bugan (ehh, använder inte godis för att locka ner i bugan, men klickar och ger godis när hon gör rätt).

tack, jag testade på mina hästar igår, min 30åriga ponny följde efter godisbiten tills han hade huvudet långt in mellan benen och lutade bakåt, ganska vigt av honom för att vara första gången(förmodligen). såg typ ut så här fast djupare med huvudet->
29441339.jpg
[/url][/IMG]
min stora häst ville inte buga, men lärde sig snabbt lyfta på frambenet när jag petade lite på det med spöet, hon backade och följde fint hela tiden men blev lite väl förtjust i godiset. ska nog använda äpple sen och försöka vänja av hennes godis mani.

Tack:D
Och tack Constance:D Nu blir Tuffe glad.
Smyger förbi och slänger in några nya bilder för att väckta tråden igen :)

29623086.jpg

Var och skickade grabbarna över lite hinder. Sedan platsade vi dom lös i skogen för lite bilder. Peewee fick ha repet på sig bara för säkerhets skull.

Var ju ingen trick dag så det blev ju inte några sånna bilder. Men en kunde vi inte låta bli. Måsta ju visa Micka Tuffes senaste trick:love:
29623087.jpg

hur kan en shettis vara så söt och vältränad???:love:
min bara gnäggar och ser söt ut så hon får äpplen från alla som går förbi.

Senast ändrad:

Haha ^^ tack.
Vältränad och vältränad är han väl inte. inte just nu iallafall:angel:

Men detta hjälper en heldel ;) :
29623074.jpg

Hej igen!

Det var längesedan ni mindes nog mig och Juni :) Hon är hemma igen men det känns som hon inte minns något av jag lärt henne:eek:, (lång historia som gör att hon är tillbaka köpt)¨

Några tips , ska jag börja från grunden igen med dem olika tricken?

Det hon gjorde perfekt innan hon såldes var bergsgeten :) Buga med kompliment :) Vacker hov :) Kasta upp mig med halsen barbacka (svårt att förklara men Agnes gjorde liknande trick med sin arab cinderella :)

Så tips mottages tacksamt :) Vill komma igång igen , var så längesedan :)
kram natta

Ja, börja om från början. Sedan kommer hon säkert lära om väldigt fort eftersom det sitter i kroppen/hjärnan någonstans. :)

Okej jo men hon har varit väldigt olik sig , det har märkts atthon inte vart sig själv så ska börja från grund och hoppas på att det går fortare :)
lockade lite med godis idag, hon gjorde bergsgeten väldigt bra likaså bugan. Det satt kvar men fick prova några gånger med hjälp av godiset :D Men hon gjorde bugan med kompliment bra ^^ Dock vet jag inte hur jag ska lära henna att lyfta hoven om man nudar med spöet på henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 953
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka