Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

jag petar på benet tills min pola blir trött på mig och då lyfter varpå hon får godis^^. äntligen så kan jag lyffta hovarna utan att brotta ner henne!! (dock så krävs en del mutor, men det blir mindre och mindre godis för varje dag:D)

Så kul att se alla bilder på alla fina pållar som är så duktiga!

Har själv börjat komma igång med min lilla nu och hon kan än så länge pussas och yoga från båda håll. Har precis börjat lite med buga.
Hon lär sig otroligt snabbt, lite för snabbt är jag orolig för!!
Har ni sett några negativa effekter av att hästarna lär in tricken för fort?

Kan säga att hon lärde sig at pussas direkt efter första gången och yogan fattade hon efter andra. Provade lite buga igår och hon gick nästan ner helt och hållet :eek:.

Ska försöka få till några bilder.

I slutet av november ska vi på vår första träning för Rebecca, ska bli så otroligt roligt!!

på benet petar du tills hon lyfter. min pålla lyfter bara hoven när jag gör som man brukar göra. Jag vill ju att hon ska typ lyfta det bara jag petar^^

jag petar/ rör vid benet med dressyr spö + säger upp - hästen tycker det är iriterande och lyfter benet- jag ger godis/berömmer- upprepar tills hon lyfter självmant vid komandot upp- berömmer. sen tar man bort godis sugsensivt(om man använt det) och bara berömmer med rösten till slut.
det var så jag gjorde för att kunna kratsa hovarna.(var extra rädd om dem efter hälta)^^ nu så lyfter hon alla benen utan att bråka. bra kordinations övning för hästen också:D ibland så lyfte hon fel ben i början, typ att man rör vid vänster och hon lyfter höger, hihi!

(tillslut blir det så att hästen lyfter bara man petar en gång för att de vill ha beröm.)

snodde en knapp :)

Lite trickträning igår! På lördag ska vi showa för en tjej på ridskolan :D

Först lite frihetsdressyr: Inkallning.

Buga: (hon kan på andra benet också men det är nog inte så intressant att se)

Skaka (härlig bild va?)

Hålla spö

Lyfta hov

Underbara ponnyn!

Bildbomb..

Hej buke!

Jag åkte sju timmar för att impulsköpa min minishettis Alvin för snart tre månader sedan, och jag håller nu på att träna upp honom till showponny!
Orkar inte berätta så mycket mer, men han är en skimmelvalack på 3 år,
som inte kunde något innan jag köpte honom. :)

Han kan stegra, sitt, ligg, puss, buga, nicka, skaka på huvudet,
påbörjan till spansk skritt,

Stegra;

Gå på bakbenen;

Sitt;

Ni är jättefina och duktiga:) jättesöt ponny:D jättefina bilder också, gillar speciellt andra och sista bilden i första inlägget:D

Tusen tack alla! :love::bow:

Haha jag har kontakt med henne och ägaren till Pim (Deutsch) och det har varit snack om en föreställning. :angel:

Oj på bara tre månader? Bra jobbat :) Hästen ser ut att tycka att det är kul och ser ut att ha massor av förtroende för dig! :love:

Underbart söt ponny! Underbara bilder!! och otroligt bra jobbat om ni /han lärt sig allt det på 3 månader :bow:

själv ligger träningen för oss ungefär där den var för ett halvårsedan, dvs endast bugningar ä'r befästa (förutom ponnyn som kan yoga, backa, le etc)
Men idag tränade vi för första gången på länge!!! och lite djupare går de iaf ne ri bugningarna, fick ju "ta upp honom" lite för att han inte skulel slå kullerbytta och för att han skulle lära sig hålla upp huvudet.

nya bilder från idag:
15537_190808384433_582504433_3802089_6144562_n.jpg

en till
http://joizmeds.mittspejs.se/P2404789

bonusbild på trollet i taskigt perspektiv
http://joizmeds.mittspejs.se/P2404788#body

och så en bild på spnjoren som fortfarande bara kan stretchingen/ cirkusbugan, inte lönt att försöka göra något annat i boxen då han för ett halvår sedan inte ens släppte in en människa i SIN box...
http://joizmeds.mittspejs.se/P2404787#body

Jag har börjat med mina hästar idag!! :bump:

Jag har tre stycken, En arab född 92 som väntar föl i Mars och inte tycker ridningen är någon höjdare längre (eller, njaa.. ridningen är helt ok, men gjorden!! :p) och hon har så hemsk rygg att sitta på att det inte är speciellt kul att sitta barbacka..

Två shettisston födda 06 och 89.

Tanken var bara att dom skulle lyfta hovarna i förberedande syfte inför att sätta ner dom i däck (vill tävla agility), men det blev så att dom alla lyfter jätte fint när man trycker på bogen.. så det blev liksom vacker hov/förberedande för spansk skritt eller något.. :D

Har länge varit sugen på klicker träning, men inte haft någon... :(
Men idag så fick jag en ide när jag satt och läste här i denna tråden och pillade på en bläckpenna.. DEN KLICKAR JU!! :banana:
Så nu har jag en egen "klicker", och hästarna svara som aldrig förr!! Araben som jag haft mest problem med att motivera är faktiskt den som fattade fortast.. Hon gör allt för att få klicket nu!! Dock väldigt lyhörd för när jag INTE ber om något och accepterar det (visst hon prövade ju, men efter två tillsägningar i form av ryggning så lyssnade hon kanon!!

3åringen är väl mest flummig och tror hon ska lägga sig när jag trycker (petar med fingerspetsen) på bogen och går ner i kompliment.. :rofl:
Men men.. vi jobbar vidare...

Hur ofta kan/ska man jobba såhär?? Jag testade vid middag i ca 10min / häst och lika dant nu när dom kom in.. Är det förmycket??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 951
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd