Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Här kommer det några bilder på mig och Lillan. Hon är lite vinglig och osäker för att hon har precis lärt sig att buga.

26395929.jpg

26395927.jpg

26395926.jpg

Vad duktiga ni är :love:

Senaste av Zadira

Ursäkta för tråkiga bilder :o

Snyggt :love: Och jag ser att ni fått snö, härligt!!

Jättefint! Tycker att det ser ganska stadigt ut för att precis ha lärt sig det, men testa att stödja henne lite och be henne sätta ned frambenet lite längre fram. Då hittar hon säkert balansen lättare:laugh:

Zadira: Va duktiga ni är:)

Riktigt fina bilder, bästa tråden på buke!=)
Är det någon som bor i sthlm nära vallentuna som håller på med NTT? Som kan tänka sig lära ut på rätta sätt och komma med tips ang träningen mot en slant?
Letat efter kurser osv för att inte lära ut hästen detta på 'fel sätt' man har ju sett så många olika varianter så man vet inte vilken som är den rätte?
Hmm...nån?

Det finns nog ingen rätt metod är jag rädd. Men jag kan lova att det finns ett par som är fel :p Allt där man med någon form av våld i varierande grad "tvingar" hästen att göra det en med det tredje känns inte rätt.
Men när det kommer till att göra rätt får man nog helt enkelt prova sig fram för att hitta sin egen och hästens inlärningsstil.

Därmed inte sagt att man inte ska ta hjälp av tränare! Men man kanske inte ska låsa sig i begrepp om rätt och fel.. Min westerntränare gör massor som jag tidigare tyckte var otänkbart och helt fel, men det visade sig rätt snabbt att det var precis så man var tvungen att göra för att få fjös på min lilla ponnyhäst. Nu går allting mycket bättre. Problemet är bara att han lär olika moment och rörelser på olika sätt, så det tar alltid ett tag innan man kommer på hur man ska göra. Helt klart utmanande och ack så roligt! (Och extremt eneverande)

Tack vad ni är gulliga med svaren =)
Min polle gillar INTE att åka iväg i transport så letar någon som vill ge ut lektioner lr vad man nu ska kalla det..i närheten lr som kan ta sig dit mot respengar osv..:angel::banana:

nää inte så värst men det finns en del ändå, min häst är inte den typiska typen av lettiska halvblodet heller, de brukar vara den grövre varianten med rätt mycket draghäst i men Pink är fullblod/trakehner, så han är lite lättare:)

KL

Jag undrar vad ni har för komandon på stegringen. Tycker att vi (Jag och Easy) båda är redo för det, men undrar lite hur ni gör, vill ju inte att det ska bli missförstånd pga av att man har ett "för vanligt" komando, om ni förstår hur lilla jag menar :angel:

Tjoosan alla typ superproffs som hoppar omkring och gör allt möjligt hahhaaha!! beundrar er!
Jag har ju snart lärt MusseBoy buga hoppas jag, det verkade så igår i alla fall :D han är näääääära att gå ner på knä :D:D:D:D såå glad är jag för det, så nu vet alla det ;)

*KL*

Har hållt på en massa med Nh och vill börja med lite enkla tricks till en början, buga :) Och tänkte höra med er vad ni har för kommando? Skicka gärna PM om ni inte vill svara här :)
Tack :bow:

Ååh, jag blir så himla inspirerad när jag ser alla bilder och tittar på filmerna! :love:

Vad jag förstod hade ni en tråd innan denna men den kan jag inte hitta. :(

Själv tänkte jag med ett av mina två halvblod (fyller 6 till våren) göra mig ett
tappert försök att börja trickträna honom! Kanske någon
av er som har bra instruktioner och tips att ge? :) Hade varit riktigt kul! :D

Vad kul att du ska börja trickträna! Du måste lova att uppdatera med bilder sen så snart du hittar några ;)
Här kan du läsa om hur man kan lära in några olika tricks: http://nh.blockas.se

Vår förra tricktråd hittar du HÄR!

Tack! :D

Oj vad vi ska träna. ^^
Måste bara fråga en sak till, läste på olika sidor att dom flesta har repgrimma på sina hästar när
dom håller på med trick-träning, är det av någon speciell anledning (fyller någon funktion?) eller
det är bara att det ser "naturligare" ute eller hur jag ska fomrulera mig. :)

*kl*

Trickträningen har legat lite i lä för våran del i en sisådär 4månader ungefär, pga vintervila osv. Och pga all vilan så har båda hästarna, och även jag, gått lite bakåt med tricken. :(
Men igår fick dom börja på träningen lite igen. Herkules börjar så smått få kläm på den spanska skritten, men oj vad det är jobbigt att hålla ordning på alla benen när man vill lyfta frambenen så högt man bara kan :angel:
Bugan får jag återigen hjälpa honom lite i, mest bara lite vägledning för han kan vika och lägga ner benet själv. För er som vill så kan jag skicka film, den går inte att lägga ut på youtube :mad:
Hm.. bergsgeten sitter som vanligt jättebra. Pim däremot, han vill helst bara ligga och sova, sen vagnen gick sönder så har han deppat lite och är inte alls lika samarbetsvillig som tidigare.. Stegra iaf är och kommer alltid att vara ett totalt onödigt trick enligt honom, han förstår inte poängen med att lyfta benen mer än nödvändigt. Buga, kompliment, ligg, ligg på sidan och sitt gör han "gärna" i alla fall ;)

Ett par bilder..
26517453.jpg

26506956.jpg

26506961.jpg

26506960.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 959
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat