Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

KL

Idag gick Figge nästan ner på knä med enbart röstkommando! Fick peta lite på ena benet så han visste vilket jag var ute efter, men resten gick på bara rösten :D
Har legat lågt med trickträningen ett tag, men ska försöka göra lite rutin av det efter motionering.
Jobbar just nu mycket med yoga, men får inget lyft. Han böjer knät, men höjer inte benet från marken.. Tips? Tyvärr funkar han inte så bra med att jag lyfter det, då blir han bara bekväm och lyfter inte alls på egen hand..

Hej

Jag heter Petra och är helt ny här... har sedan 10 år tillbaks en 18-årig ponny som heter Plutten. Vi har tränat lite trick för Mariana Melin på Gotland och det har vi båda tyckt mycket om. Han kan och vill gärna buga, snart utan att min hand leder och vi tycker att det är roligt med löslongering. Ska se om jag kan få ut några bilder, jag är superstolt både över vad han kan men framför allt med vilken glädje och energi han försöker :)

Nu har vi flyttat till Hälsingland och jag försöker hitta folk som är intresserade här. Det är roligt att läsa era inlägg och se bilder, jag blir inspirerad och JÄTTESUGEN på att fortsätta med Plutten.

Det är inte av en händelse någon av er som vet något om tränare eller grupper i Hälsingland/Gävleborg eller någon sida där man lättare kan komma i kontakt med folk som ev är intresserade av kurs?

Tack på förhand :) /Petra och Plutten

*kl*

En liten filmsnutt från den 22 feb också.
Just nu håller jag mycket på med att gå på bakbenen, han har precis börjat bjuda på att hoppa på bakbenen också:D det gillar han, han har hoppat två på rad hittills:)
Även trickset "hoppa" håller jag på med, det kan han rätt bra nu men det var så halt ute så jag är glad att han vågade lämna marken alls:p (det är hoppet han gör när jag har han på volten)

http://www.youtube.com/watch?v=NVMF7gvmnvg&feature=channel_page

Inga andra med lite nya bilder eller film?:)

så fina och duktiga ni är :love:
Copper Coin tycker det är kul att hoppa och gå på bakbenen (kommando förstås) :D får se om jag kan försöka få några bilder idag!

Vet inte om ni kommer ihåg mig och Easy (på Gotland). Nu har jag iaf hittat till den nya tråden :D

Kan rapportera att Easy kan gå ner i Bugning helt utan hjälp från båda sidorna, dock krävs det en del finslipning från högersidan. Vi har också jobbat en del med spanskskritt och han kan ta några få steg.

Slänger in en bild:

Tagen med en jätte kass mobilkamera som inte alltid lyder.. Han är påväg ner i en Bugning helt själv. Jag lyckades fota själv ;)

Känner att vi är redo att gå vidare till Kompliment men jag behöver verkligen tips och hjälp om hur jag ska göra. Behöver så mycket jag bara kan få! Om ni inte vill ta det här så PM:a gärna.

:)

Tack så mycket!
Ja det tycker jag! hoppas hoppas! en lite filmsnutt också kanske?:laugh:

Jättehärlig film! Ser ju bara finare och finare ut för varje gång :laugh:

2.gif
Vad duktiga NI ÄR!!!!

Ponnyn stegrar fint nu för hand!!! slår inte ut frambenen längre och lägger mer vikt på bak :D Jag behöver inte stå lika nära heller.

hihi Tack:D

Men du de är ju skitbra! synd bara att jag inte hann se de fina karatsesparkframbenen;):D nya bilder snart är ett måste!:laugh:

tränade Farez och Copper idag och det blev lite bilder på Farez sen blev mamma less och gick in :D hehe

26359703.jpg

26355947.jpg

*kl*

Jag har följt den här tråden utan att skriva något i den, men alla är så himla duktiga!

Jag håller på med lite mindre avancerade trick med mina hästar när lusten faller in, och nu har det faktiskt blivit fångat på bild så jag tänkte att det nog är dags att skriva ett första inlägg i den här tråden.

Brandy lärde jag som femåring (för fem år sedan) att buga genom att han fick godis mellan frambenen, men nu har jag börjat lära om. Började med halsring och nu gör han det utan den, men behöver fortfarande hjälp med att lyfta benet och visa att han ska buga. Han är fortfarande lite osäker på var han ska ha huvudet, och varierar mellan att ha det mellan frambenen, bredvid ena frambenet och uppe.
26359315.jpg

26359317.jpg

26359318.jpg

Igår tänkte jag även att jag skulle påbörja inlärningen av bugningen med min fyraåring Stina, hon är grundhanterad enligt NH och riden ca. 20 gånger. Satte på halsringen, lyfte benet och bad henne lägga vikten bakåt, jag såg ut såhär :eek::love: när hon gick ned på första försöket! Så idag blev det tilll att fota det, och jag tog även bort halsringen - det gick klockrent det också!
26361492.jpg

26359586.jpg

26361493.jpg

Oj vad duktiga ni är!!!

Zahlo: Jaa, men vid uppsuttet så kan hon ibland köra tillplattning:p Får se vad jag kan fånga. Annars är ju den här en illustration. Fast här är ju samlingen lite bättre än vanligt.

16965495.jpg

(Jag får sluta med mina patetiska försöka att rädda mitt skin genom gamla bilder :angel: )

Jag är inte så insatt i det här med trick (skulle gärna vilja, men kan helt enkelt inte.)
Det kanske är rätt, men det ser ut som om du drar ner huvudet? Ska man verkligen det?

nej,jag drar inte ner huvudet!vilket man ej ska heller.
de va bara att jag höll lite i tygeln när jag gav komandot,iom att hon ville äta,men jag ger ett tryck på överbenet när jag vill hon ska buga!så jag drar absolut inte ner henne!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 959
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka