Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Lätt att man står ut med dig när du står ut med oss :rofl:

Snygga bilder :cool::angel:

Kramar från Malin!! :p

tack så mycket:) jag kommer så fort jag kan:D har du msn? isåfall kan du väl lägga in mig så slipper jag glömma av dig hela tiden!:D jag ska kolla upp när jag kan komma:)

jag kan bara säga detsamma:D

Ja men visst e dom;) undra vem som tagit dom:angel:

Så vackra bilder! :love: Och med de fina kläderna och alla vitsippor. Inte lite avis nu inte, haha :D

tack så mycket:) ja visst är det underbart:love: du skulle bott lite närmare;) så hade du haft massa sånna bilder det kan jag lova dig:D

cita gör bergsgeten, kan många fler tricks men måste få med mig en fotograf :p

20000005.jpg

så duktig hon är på bergsgeten!:o :)

Haha, ja men tänk om man ändå bodde i Kungsbacka *drömmer* :angel:

Iaf, har också börjat öva lite från ryggen. Dock inte lika balanserat och inte lika snygg bild som dina men det kanske kommer nån gång i framtiden.

För övrigt är jag världens lyckligaste idag. Vi lyckades nästan utföra buga! Ella gick ned på knä och jag berömde, men hon vågade inte riktigt lägga all tyngd på benet så vi får öva lite till innan det sitter helt :bump:

Heej, tänkte fråga lite om det här med stegring... En tjej avrådde mig ifrån att köra Stegra, för att det är en dominant rörelse hos hästen. Ska testa tricktraining med shettis, börja smått o bygga uppåt. Verkar de som en farlig ide att kanske köra stegra när jag tränat i ca 6 månader eller mer? (shettisen är 3)

Hej, förlåt att jag inte svarat tidigare, men jag hade "tappat tråden" lite ;)

Det är jättesvårt att svara på om det är en bra idé eller inte. Visst är det en dominansövning, men det är det ju även för min häst och det fungerar jättebra ändå. Däremot är jag nogrann när jag tricktränar att aldrig enbart köra på dominanshandlingar.. Om jag ebr henne stegra flera gånger på raken ber jag henne alltid avsluta med en bugning till exempel så hon verkligen får det inpräntat att det är mig och lyssnar på och inte gör det för att "göra sig stor och farlig".

Har du någon erfaren som kan hjälpa dig vid träning?
För övrigt beror det mycket på hästen. Är det en nafsig, busig liten kuse som gärna gör som han vill ska man undvika lära in dessa tricks som kan uppmuntra mer till dominans.
Min pålle var snarare väldigt underlägsen när jag fick henne, det var en av alla anledningar till att jag började träna tricks med dominansinslag..

Ja, vilken dröm det skulle vara att få åka dit :love:

En stegring från idag (ursäkta kvaliten men tagen från film)

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar