Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Jag begriper inte vad som är så kul med att stå på en pall!

Det är skitkul tycker Storm:rofl:. Fattar inte heller varför, kanske är kul med lite utsikt? Man behöver aldrig be honom 2 ggr i alla fall...
lastpall2.jpg

*kl*

Nu har vi påbörjat stegring uppsuttet och han är jätteduktig:)

IMG_7241fliten.jpg

Weeiii, va roligt! :banana:
Pink ser ju ut att sköta sig superbra.

Här är två nya på när Ella stegrar

Å vad snyggt!
Ni är lika duktiga som vanligt, men du vart har du gjort av all vinterpäls :confused::angel:

tackar tackar:) ja men hallå, ni fick ju all snö, så då fick vi sommarpäls haha

:love:Vilken snygging till häst du har. Super fina bilder. ( som vanligt )Har funderat länge på det där med spansk skritt, ser ju himla kul ut. Få se om jag kan få in det i träningarna någonstans;)

fusk! :mad:
Tror min häst tappade de 36 kg han hade gått upp, efter att jag var klar med bortsningen idag :rofl:

Vad har du lagt till för kommando från ryggen?

Gud vad duktiga alla är. :D
Kan förstå hur mycket träning det behövs och vilket samspel det är mellan häst och ryttare det syns värkligen på alla bilder och vidioklipp. :D

Började lite smått med klickern igår. Tänkte göra något nytt och enkelt, så han lär sig vad den betyder.
Han älskar att buffa och nafsa på saker, så det tänkte jag använda, hämtade en kon och höll fram. Givetvis började han dreggla på den, jag klickade och han fick en liten godbit.
Allt var frid och fröjd tills han kopplade ihop ljudet med godis..

Då blev han fruktansvärt stressad, och när han blir stressad blir han inte stirrig eller något sånt. Han blir fullkomligt blockerad.. Bara står och smågnäggar, men gör ingenting av egen maskin. Och i det läget "fastnar" han ett rätt bra tag, det enda man kan göra vad jag vet är att vänta ut honom.
Just igår hanterade han det genom att springa fram till pallen och ställa sig på den (lite för våldsamt, så det gick sönder..). Efter en stund kunde jag plocka ner honom igen.

Fram med fotbollen istället! Det gick mycket mycket bättre, visserligen visste han redan vad man kan göra med den och bara att sparka på den är en belöning i sig. Rätt snabbt fattade han att om han sparkade den till mig fick han ett klick.
Jag vågade mig till och med på att sitta upp, rida en liten sväng i padocken och klcika honom från ryggen. Det gick också kanonbra.

Jag är rädd att min häst inte kan ta egna intiativ, inga stora i alla fall, utan att bli mentalt blockerad. Han hittar på lite egna grejer ibland, som oftast går ut på att man slänger saker omkring sig (inget beteende jag vill uppmuntra direkt). Han gör ofta saker som han vet att han får uppmärksamhet för, som pallen till exempel. Där ställer han sig nästan varje gång man släpper honom lös på banan efter ridning för att han ska få rulla sig. Men nya grejer behöver han ha någon slags kommando för. Inget ont i det, men jag hade ju inte haft något emot lite egen motor..
Kan man "träna upp" det succesivt, eller är det bara att acceptera att han har svårt för såväl korta som långa tyglar (bildligt talat)?

haha oj det var inte lite det;) hoppas han blir alldeles sommarpälsig snart då:)

vi kan ta vilket kommando jag la till på msn sen;):)

men vilken duktig buspink! :D

*kollar det huvudlösa ryttaren om benen lyfter från marken?elle om dom stannade kvar* :angel:

ja men visst e buspinken så duktig såå! och nu kan han nästan ännu bättre faktiskt hehe
japp precis så är det hehe..

Nya bilder på Mig och Pink, Angelica har fotat de två understa:) tack mina gulliga fotografer som står ut med mig:)

m1.jpg

m3.jpg

w1.jpg

w3.jpg

Senast ändrad:

tack så jättemycket! tålamod,teknik,tajming och att vi litar på varann samt mycket träning och för arbete krävs sen kommer liggandet av sig själv:)

Milde tid vad härligt det ser ut!
Har suttit länge och njutit mig igenom tråden nu (första titten) tervligt och jag hoppas vi kommer igång själva igen. Tror det skulle kunna vara nyttigt för både mig och främst mitt sto, men även lill hingsten.

Electra kan stegra på kommando, uppsutten.
Bilderna är tagna på Lucia förra året, nu är stegringen mer befäst.

OBS! Jag ger bara den stegrande hjälpen då hon är helt, fullständigt lugn. ALDRIG vid stress.
Jag berömmer som mest när stegringen är på lägre nivåer.
Jag använder inte tyglarna.
Lära aldrig en "run-all-the-way-over-häst" att stegra! Electra är stadig och har rumsorientering.

16965496.jpg

16965495.jpg

16965494.jpg

Herregud människa, vilka vackra bilder! Ni ser så samspelta ut. När kommer du till mig egentligen?! :laugh:

//Julia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar