Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Tack så mycket! Men det är bara att träna så löser det sig! det går jättesnabbt framåt om man tränar varje dag!:)

tackar tackar:) jag tränar;) men det var väl jättebra man ska vara nöjd med det lilla! och när det är läge så går man vidare:)

Tack så jättemycket! ja jag är jätteglad att Stine var med mig då:) men du vi får väl ta lite bilder på din häst nån dag:)

hej svej!

min ponny zalmiak kan:
cirkus buga
skaka på huvudet på kommando
skrapa med hoven (tigga) på kommando.
nu håller vi på att öva bergsgeten, vecka 24 ska vi iväg på tricktränings läger på horse vision! (tips: kolla in deras hemsida: horse-vision.se) Målet är att lära han bergsgeten ordentligt utan någonting, yoga och ligga ner!:) längtar!

njaa, tveksamt om han kommer vilja stegra och vifta med benen på kommando. Det högsta jag någonsin sett honom lyfta över marken är kanske 20 cm :angel:
Okej, han har faktiskt hoppat 60 cm en gång också.
Han är mer typen som står brevid och kommenterar vad alla andra gör fel, mumsar popcorn med öppen mun och surplar Cola med sugrör.

Här är vad min lilla pålle kan!!
65854_1207070004.jpg

Slinker in här för att berätta lite om min pålle. Idag har vi tränat på att buga, det gick nja.. sådär.. Han dök direkt men fick inte rörelsen att funka helt.. Men matte blir förstås stolt & glad över minsta lilla:rofl: hehe..
Här kommer en bild på vårat försök till att buga:

19738539.jpg

Och en bonus bild på min buse för han e så söt;)

19738317.jpg

/Sandra

min häst va likadan för lite mer än ett år sen, han lyfte inte båda fram för nästan nåting men nu jävlar:devil: ;)

Han är mer typen som står brevid och kommenterar vad alla andra gör fel, mumsar popcorn med öppen mun och surplar Cola med sugrör.

Lär honom "dricka" cola då:idea:! Kanske inte med sugrör, vet inte om det funkar.... Min ena kan ta tag i en 1,5 l tom läskflaska och "dricka" ur den. Funderar faktiskt på att lägga i lite äppeljuice om han skulle gilla det.

Hittade en film när vi tränar...
Vi kan mycket bättre nu, han håller i den, lyfter upp och släpper inte förrän jag säger till.

lunetrick
[/URL][/IMG]

Min foderponny jag hade förut lärde jag det här tricket. man sa bara: BLI MÄNNISKA. Och Tadáa!

hahahaha, kul bild. Vad duktiga alla är. Finaste bilden på ella som stegrar sig oxå. Den med solen i bakgrunden:P

Hehe, Ella tackar :D

Förrästen kan jag berätta att jag och Ella börjat träna buga och för några dagar sen förstod hon precis vad jag ville! Dock vågade hon inte riktigt gå ned hela vägen på knä men hon la vikten bakåt riktigt mycket.

Så snart sitter det! :bump:

Haha, ja det behöver jag nog inte lära honom :p Ska ta med en petflaska till stallet imorgon och prova. Han älskar ju att bita i saker (och slänga på folk), så varför inte?
Han tycker det är kul med kardborreband, antar han gillar ljudet när man knäpper upp dem. jag får varken ha reflexer eller jacka ifred längre. :p

Oj vilka underbara bilder!
Är stum av beundran :bow: :love:

Den bilden när du och Pink ligger ner berörde mig verkligen, ser det band ni har till varandra i den bilden, magiskt.

Nu kommer en bild på när Ella och jag övar buga. Dock blev denna bugningen inge bra utan hon kom i obalans strax efteråt och jag släppte efter. Men en gång tänkte hon helt rätt och satte nästan ned knät så det kommer :bump:

Bonusbilder:

Alla finns här: www.magic-cinderella.pixbox.se

Vilka duktiga hästar ni har :D själv så tränar jag "buga" på min ponny Saga..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar