Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

duktigt :O Jag vill också lära min häst stegra, hur gör man? XD

Som både Tjalfe och Ella_99 sagt så krävs ett sjujäkla ledarskap, och man måste kunna lita på att hästen inte gör det utan kommando. Annars kan den börja stegra mot dig utan att du gett kommando, och ta över ledarskapet helt om du blir rädd eller osäker.
Jag tillexempel skulle INTE lära min häst att stegra på den nivån vi är nu, eftersom jag VET att jag inte alls har full koll på ledarskapet (även fastän det på en halvtimme idag skedde stora förändringar i våran kommunikation:love:), och eftersom Zorro är väldigt hög i rang också så kan det ju bli helt fel. Så jag tycker nog att innan du funderar på att lära din häst att stegra så ska du vara 110% säker på att hästen accepterar dig som din ledare.

*kl*

Förresten så kommer det bilder snart när Zorro ger "vacker hov" :D

TYvärr har jag inte bra bilder på vår träning (det brukar va jag som är fotografen :D) men bidrar med några på mig och Ljulius

19282771.jpg

19282776.jpg

19282778.jpg

hihi :D tack för att ni tittade :D

19282767.jpg

Tack så mycket, vi kämpar på. Han börjar bli riktigt duktig nu.

Vilken snygging du har då och vad duktig :d
Har du inga fler bilder?

Jag ser det, en sån enorm skillnad sen sist!

Jag har tyvärr dåligt med bilder, måste tvinga med ngn ut och fota, när jag försöker göra det själv blir det inge bra....

:rofl:
Vet precis hur det är, försökte löslongera och fota samtidigt.
Det blev bara en massa bilder på svansar och ben eller en häst som stod still och undrade vad matte gjorde :o

När man sedan gör "tricksen" vill man ju liksom vara med själv på bilden också, det blir bättre illustrerat då.

:rofl:
Vet precis hur det är, försökte löslongera och fota samtidigt.
Det blev bara en massa bilder på svansar och ben eller en häst som stod still och undrade vad matte gjorde :o

När man sedan gör "tricksen" vill man ju liksom vara med själv på bilden också, det blir bättre illustrerat då.

hahahaha, ungefär så ja! Och ställar man in att den ska ta själv, så tar den naturligtvis i helt fel tid....:crazy:

Fast jag håller mig gärna utanför bild, jag ser alltid ut som en mupp (vilket jag oxå ÄR :P)

Först blir jag imponerad av hur duktiga ni är, både du och Pink, sen blir jag lite sugen på att byta ut Figge mot något annat lite mindre komplicerat. Vidare känner jag för att springa ner i källaren (jag bor i källaren), hämta kameran, sätta mig i bilen och åka till stallet och ta kort. Men så kommer verkligheten ikapp. :p

Fasen vad avundsjuk jag blir :love:

Jag har börjat lite smått med att få min häst att lyfta benet när man petar med spöet.. Hur ska jag nu fortsätta för att få henne att lyfta benet mera och utåt ?.. :angel: vill såsmåningom kunna lära henne spansk skritt

sshameless hur fanken gör du. jag som tycker att min "svarta-faran" var jätte duktig i dag som kom ihåg att hon ska sänka huvudet när grimman ska tas av...jag ska nog sluta med hästar och börja med stickning eller något ;)

Såg dina bilder på bloggen förut, dom är ju underbara! :love: Och Pink är verkligen, nej hittar inte ord ;)
Haha, jag vill också ha så fina bilder på min häst :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30