Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

pic_show_id19757394.html

tack:) träning och åter träning:) men sen en dag så släpper allt:) och då blir man glad hehe

Jag blir nästan tårögd av att se er! :love:
Kärlek, det är bara kärlek rakt igenom! :love::love::love:

hittade en hemsida här tidigare där det var beskrivet med text olika ny börjar trick...nån som vet vart jag kan hitta detta...hittar inte tillbaka hur jag än googlar...hjälp sugen på att börja träna detta det verkar så skoj!

det är mycket förarbetet som man inte komemr till förrens man har god hantering på hästen och de tricken som är före liggandet. Men jag böjer mig ner och håller spöet farmför "knäna" på honom och lägger han sig inte då så petar jag på dom... men min häst är ju superkänslig på "knäna" så det är ju inte denna vägen man gå mer alla hästar lixom;)

KL
Hur lär man hästen att ligga ner?
Eller lär den ett sätt att buga som sedan kan utvecklas till liggande.
Hjälp mig! Jag vill så gärna lära Crow ''ligg'' men vet inte hur vi ska börja. Han kan inte så många ''trick'' (är inte intresserad av tex skaka hov, yoga, bergsgetter eller spansk skritt) men vi har en bra relation så förtroendet sitter där. Jag behöver ''bara'' hjälp med att hitta bra signaler så att han förstår vad jag vill. :angel:
Undanber därför tips som ''träna annat först'' om det inte är övningar som är direkt förberedande för att ligga ner.. :)
PMa, svara här eller lämka till en sdida som beskriver det steg för steg. Ursäkta trådkapning. x) Har sökt på trådar men inte hittat nån som beskriver det steg för steg..

Jättefina bilder allihopa:P

Kul att du går på segerstad (gissar starkt på det iaf, hehe)
Du får gärna hjälpa mig nästa termin :P (ska ha tricktraining som skolprojekt, me shettis)

*kl*

Här kommer lite bilder på mig och Sawanha när vi tränar.

Stegring med ryttare:
Picture099liten.jpg

Stegring utan ryttare:
http://i30.photobucket.com/albums/c318/Tinen/PICT1250liten.jpg
[/IMG]

Heej, tänkte fråga lite om det här med stegring... En tjej avrådde mig ifrån att köra Stegra, för att det är en dominant rörelse hos hästen. Ska testa tricktraining med shettis, börja smått o bygga uppåt. Verkar de som en farlig ide att kanske köra stegra när jag tränat i ca 6 månader eller mer? (shettisen är 3)

Personligen tycker jag att du ska vänta ännu längre, men det handlar mer om hur ponnyn är och hur pass bra relation ni verkligen har, än om tiden du tränat.

KL

Har som ni nog vet börjat träna stegring från sidan. Alltså inte mot mig. Tanken är att hon ska få lättare att samla sig och vara i balans, samt att det är mindre chans att hon missuppfattar signalen och stegrar i en trängd situation.
(dock ingenting hon gjort, och jag är 99,9% säker på att hon inte kommer att göra det)

FILM: http://www.youtube.com/watch?v=uyYxyuLhBuE

Hon är inte så säker i övningen än så därför måste hon hoppa lite innan hon stegrar, plus att hon inte är i fullständig balans vid upp och nedgång. Men det kommer så småningom.

Så läckert! När hon blivit säkrare kommer det förmodligen se "proffsigare" ut. Stegra och stå kräver ju rätt mycket balans.. Får uppfinna stödhjul haha :p

har beställt ett "startkit" för clickerträning från Ebay. Förutom en klicker är det en bok med, tror jag kan ha nytta av den. Och givetvis, så fort man börjar titta efter roliga böcker hittar man massor. Funderar på att beställa fler från USA, det blir otroligt nog billigare än att köpa i Sverige, trots att de ska flyga över havet för att komma hit. Har aldrig begripit hur det går ihop sig :confused:

Jo, precis! Hon kommer nog att bli stadigare och säkrare i rörelsen när hon känner sig helt trygg med den. Nu är hon fortfarande lite osäker på hur hon ska göra (inlärningsprocessen), men till sommaren hoppas jag att hon kan stegra i balans och väl samlat :)

Vad roligt :bow:
Jag kan inte så mycket om klickerträning, men utifrån det jag hört verkar det ju superbra!
Såg en film på YouTube på en tjej som lärt sin häst piaffera och gå passage helt löst i hagen med hjälp av en klicker. Det var verkligen otroligt. Hästen dansade fram :love:

Funderar på att beställa fler från USA, det blir otroligt nog billigare än att köpa i Sverige, trots att de ska flyga över havet för att komma hit. Har aldrig begripit hur det går ihop sig

Det finns en massa av både klickertränings- och trickträningsböcker i USA, rätt billiga dessutom. Jag har flera stycken, viss är bra och andra beskriver mera tvivelaktiga metoder....:crazy:
Men man måste ju tänka lite själv och plocka ut guldkornen helt enkelt.

Ja, så är det ju alltid. Och ingen metod går ju tillämpa exakt likadant på alla hästar. Jag kommer nog köra en mix av clicker och NH, ungefär som nu fast jag lägger in clickern. Hoppas det går hem hos ponny, annars får vi hålla oss till lastpallar. Jag begriper inte vad som är så kul med att stå på en pall!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar