Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Det var en "rejäl" bergsget :p Några steg till med bakbenen och pållen sätter sig på rumpan :p Måste säga att det ser rätt häftigt ut! Och kul med variation från alla stregringar, haha! (Inget illa ment, det är fina bilder och duktiga hästar och tränare, men nu får ni banne mig lära er något nytt och ta kort på! :D ).

Jag ska se om jag kan kidnappa en fotograf i helgen och föreviga några av våra bugningar, som nu sitter kanon på båda sidorna. Bergsget är under inlärning, likaså spansk skritt. Spanska skritten har än så länge bara blivit vanliga steg framåt med frambenen och bakbenen längre och längre bort :angel: Men det jobbar vi på.
Stackars ponny blir så stressad ibland när jag petar på hans bakben för bergsget att han går ner på knä. Men det blir allt bättre, han börjar förstå vad jag är ute efter.

Nej, nu är det dags för mer bilder! Här är Figge som kämpar på med att buga.

27April19.jpg

Han har blivit så duktig så. Nu vill jag gå vidare till kompliment, men han fattar noll :p Buga har blivit hans nya sätt att tigga, så fort han inte riktigt förstår går han ner på ett knä. :p
Jobbar vidare med bergsget och spansk skritt, hittills inga vidare framsteg. Bergsgeten funkar bara på pall än så länge, men det går framåt från marken med. Att han ska lyfta benen i spansk skritt har han inte förstått än, han bara gasar skritten utan benlyft :grin:

Va duktig! :bow:
Ella börjar också förstå bugningarna riktigt bra nu så snart sitter de helt. Då blir det bilder kan jag lova, haha :angel:

Hur gör ni för att lära hästarna detta?Roligt att träna nåt annat än hopp och dressyr;)

Vad duktig han är! Och smal! halva Figge är ju borta!

Hur många år har det tagit för honom att lära sig buga?

:bow:

Haha, vaddå år ^^ Vi började väl träna för snart tre år sen skulle jag tro, men vi kom igång "på riktigt" för kanske 1,5 år sen. Han är inte alls långsam :angel:

Stilig bugning! :)
Ang. komplementet.. Min häst fattade också noll i början.. Men när man berömde jättemycket när hon visade tendenser att tänka rätt så gick det tillslut.. Det behövs lite "tur" också.
Sen är det också smart att välja underlag med omsorg, vilket jag iofs ser att du gjort med din bugning.

åh, vacker häst! :love:

Men jag vill ju också lära min pålle att buga utan att jag måste hålla i honom. HUR? Han vill inte helt enkelt :confused:

Förresten, han kan bergsgeten nu! :banana: Än så länge bara i boxen (iofs inte testat på andra ställen) men han står med alla benen ihop iaf. Bilder kommer :D

Vacker och vacker :angel: charmig är han i alla fall.

Jag har som sagt tränat i något år för att få till bugningarna, och han tar fortfarande fel ben ibland. Men faktum är att sen jag började klickerträna går det mycket lättare! jag gav mig fasen på att det skulle gå, för bara några dagar sen var jag tvungen att hjälpa honom hålla upp benet med min fot.. Vips, så lossnar det!
Tänkte ge mig på kompliment idag, det borde ju inte vara så svårt..

så duktig!bilderna såg lixom harmoniska ut..:) ni såg ut och passa varann :):bow:

Nu hade jag med fotograf, bilderna blev lite i fel vinkel mm, men vi fastnade på bild iallafall :D

Bergsgeten
20131645.jpg

lite buga
20131646.jpg

Sen stretchade vi ordentligt
20131647.jpg

Lyfter ben
20131648.jpg

jättefina bilder :)
ser nästan sagolika ut och det gör hästen med, så fin...

cita: vad glad man blir av dina bilder! ni ser verkligen ut att trivas med varann.

Har egentligen ingen bild på trickträning utan snarare lite mer agility. Men lille Stisse var så duktig när han lärde sig att stå med fossingarna i ett däck så jag lägger upp en bild iaf ^^
I1038215W718H539V20080419T181436Z.jpeg

IMG_5234.jpg

Här är min Chinook när vi tränar spanskskritt på marken, 3 steg brukar funka rätt okej sådär, tränar dock inte jätte mycket på det... :p

_MG_5317.jpg

Här är när jag sitter på, men då kan hon bara lyfta benet... ;)

Mer bilder över huvudtager på oss finns i min blogg: http://blogg.blockas.se och i min BD: http://roping.bilddagboken.se

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar