Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Tjusigt! och understa bilden är ju underbar! glöm inte bakbenet bara:angel: ;) annars jättefint:)

Hahha jag hade på känn att du skulle säga det för jag la själv märket till det i bilden :angel:

(Ses på söndag på träningen! :p)

Kramar från Malin

Nej tyvärr inga tips han bara gjorde det av sig själv bara sådär x)

*knappstöld*

Tips hitåt!
Figge kan som tidigare visat buga, rätt snyggt med om jag får säga det själv. Tänkte gå vidare till kompliment, genom att knacka på båda benen (eller rättare sagt, först på det ena, och på vägen ner på det andra) men ingen reaktion förutom en hisklig massa gnäggande.
Testade att tvinga pojkvännen att hjälpa mej, så han bad Figge gå ner på ett knä medan jag ståendes på andra sidan försökte "peta in" det andra benet (inte riktigt så våldsamt som det lät, jag i princip bara höll min hand på hans knä). Ingen reaktion förutom ännu mera gnäggningar.
Jaha, vad gör man då?

Tänkte jobba vidare med spansk skritt också. Men hur fasen får man hästen att LYFTA benen? Figge bara tar längre kliv...

Och stegra tyckte jag med vore tufft om den lilla tjockisen kunde på kommando. Testade "vifta med spö" och hoppa själv, och allt möjligt dumt, reaktion: Gnägga, humma, backa och kolla konstigt på mig.

Men han är på god väg till en bergsget nu! Har inte lämnat förstadiet "fångponnyn" än, men det är på gång.
Bilder kommer inom en snar framtid :)

KL

I fredags var Malin Andersson (Bimini) och fotade hos mig :]
Hon är jätteduktig på att ta kort, det kan nog Zandra (Sshameless) intyga, va? ;)

I alla fall, här har vi lite tricks som hon fotade :) Oturligt nog glömde jag att visa upp bergsget så det blev inga bilder på det.

Buga:
Tricks1.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z105/ConnachtBoldFlyer/Tricks4.jpg

Tacka/hälsa:
http://i194.photobucket.com/albums/z105/ConnachtBoldFlyer/Tricks3.jpg

Lägga huvudet på sned:
http://i194.photobucket.com/albums/z105/ConnachtBoldFlyer/Tricks2.jpg

Yoga:
http://i194.photobucket.com/albums/z105/ConnachtBoldFlyer/Tricks.jpg

Underbara bilder :love:
Ni är jätteduktiga!

Zernike stegrar på kommando^^
20280085.jpg

Kommentera:D

Inte bara en snygg stegring! Ni fick ju ett grymt vackert foto med miljö också :love:

Tycker att ni är duktiga och fina bilder. Men det känns som att man har lite för lite kunskap om man mutar med godis för att hästen skall göra vad du ber den. Kan du inte lära hästen först och sen belöna. Jag vill inte verka kritisk, men hur går träningen om ni tar bort godiset eller lära in ngt nytt utan godis först?
Jag ser en stor skillnad på att träning och hästpsykologi? Belöna när hästen gjort rätt, men inte muta den till det...

Hur tänker ni??

Förstår nog inte hur du menar? Muta, som när man ger pengar till polisen för att de ska hålla sig undan?

Jag använder godis när jag tränar trick, och har även tagit med clickern upp på ryggen. Det går så otäckt bra att jag bara väntar på att någon ska säga att jag tagit fel häst :p
Belöningar i matform är bland det effektivaste som finns för min ponny, det ger honom lite extra motivation. Har börjat klickerträna för att få mer exakt "berömning".
När poletten trillat ner kan man börja använda sig av mer selektiv belöning, bara berömma ibland när det går extra bra eller om hästen behöver en extra push. Ännu mer effektivt.

Alla hästar är ju olika och lär inte på samma sätt, precis som människor. För en del hästar fungerar positiv förstärkning bäst, för andra negativ. En del tycks vara så lekiga att bara själva tricket i sig blir en belöning. Jag tror inte man kan säga "det här är fel metod när man tränar hästar, och så här ska man göra istället!" utan man får se till individen och anpassa träningen till den. Om hästen behöver ätbar motivation, ja, då är det effektivast att använda det.

Tycker att ni är duktiga och fina bilder. Men det känns som att man har lite för lite kunskap om man mutar med godis för att hästen skall göra vad du ber den. Kan du inte lära hästen först och sen belöna. Jag vill inte verka kritisk, men hur går träningen om ni tar bort godiset eller lära in ngt nytt utan godis först?
Jag ser en stor skillnad på att träning och hästpsykologi? Belöna när hästen gjort rätt, men inte muta den till det...

Hur tänker ni??
Jag förstår vad du menar och jag håller med dig.
Och som du säkert menar så behöver inte heller belöning betyda godis, det kan också vara eftergift eller röstbelöning eller en klapp på halsen:)

Jag känner också att det blir mycket mutning av häst när det ska tränas tricks, det bästa är att träna utan godis, tycker iaf jag då jag testat båda och det är verkligen roligare att verkligen jobba med hästen utan att muta den, för som alla vill få fram men inte lyckas, så blir det faktiskt mer kommunikation utan godis:laugh:

Här är de senaste tricks bilderna från mig:) det går ju framåt med stegringarna iaf:) nu ska överlinjen stärkas lite mer bara:) men det har ju blivit bättre redan så det blir nog inga problem:)
Fler bilder finns på bloggen:) http://zahlo.blogspot.com

z2.jpg

z1.jpg

p1-1.jpg

Förstår nog inte hur du menar? Muta, som när man ger pengar till polisen för att de ska hålla sig undan?

Jag använder godis när jag tränar trick, och har även tagit med clickern upp på ryggen. Det går så otäckt bra att jag bara väntar på att någon ska säga att jag tagit fel häst :p
Belöningar i matform är bland det effektivaste som finns för min ponny, det ger honom lite extra motivation. Har börjat klickerträna för att få mer exakt "berömning".
När poletten trillat ner kan man börja använda sig av mer selektiv belöning, bara berömma ibland när det går extra bra eller om hästen behöver en extra push. Ännu mer effektivt.

Alla hästar är ju olika och lär inte på samma sätt, precis som människor. För en del hästar fungerar positiv förstärkning bäst, för andra negativ. En del tycks vara så lekiga att bara själva tricket i sig blir en belöning. Jag tror inte man kan säga "det här är fel metod när man tränar hästar, och så här ska man göra istället!" utan man får se till individen och anpassa träningen till den. Om hästen behöver ätbar motivation, ja, då är det effektivast att använda det.

När man mutar visar man godiset innan hästen gjort vad man ber om:P
Tex vill du att hästen ska följa efter dig, så går du runt och viftar med en morot framför nosen för att den ska följa med. = muta.
Eller om du ska ta en häst i hagen; det är stor skillnad på att ta ut en havre hink och skramla med, och att gå o plocka in hästen och ta fram hinken och ge den havren först efter att du fångat den, för att den ska känna att det är positivt.
Att locka med mat är kanske bättre uttryck än att muta med det.

Snyggt!
Gillar översta bilden, man ser att han börjar komma på det hela där :love:
Fin balans och form!

Och vad grov och fin han har blivit i kroppen.

Tack så mycket! ja jag gilar översta mest med:love:
Ja visst börjar han bli finare:) jag vill bara ha lite mer fett och mycket mer muskler haha

Ja, det är klart! Så långt tänkte inte jag, jag tänkte mer "Här får du ett kilo godis, hoppa runt på ett ben!" som de gör med polisen i gangsterfilmer :o
Jag kopplade inte alls..

Men jag står kvar vid att mat kan vara en bra belöning till vissa hästar :p

Kanske inte är så fantastiskt men min åring har nästan lärt sig att buga :D
20396471.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?