Sv: Trasigt mammahjärta
Jag finner det fortfarande obegripligt att kvinnan får vara med.
Jag känner att jag måste få ge min syn på detta då jag suttit i samma situation, fast jag var då den elaka hemska frun...
Om "min" sons mamma hade skrivit på ett forum så hade det låtit exakt i samma banor som det gör i denna tråden, om vilken fruktansvärd fru den kuvade fd mannen hade skaffat sig, hur hon som mamma kämpat för sitt barn, ett barn som styvmamman säkert proppat full av lögner, men att frun genom olika hemska sätt höll isär mor och son.
Jag tycker att det är en SJÄLVKLARHET att en person som agerat ställföreträdande mamma till en 9 (?) åring i 2 år ska vara med på mötena, jag anser att en mamma som valt bort att ställa till ett djävla liv, oavsett anledningen, ska vara glad över att barnet haft en person som ställt upp för det och tagit hand om vardagen.
Den personen har fått en ovärderlig insikt i hur en vardag med barnet fungerar, den personen har liksom funnits där, hur kan det inte vara relevant att höra den personen? Vad gör en frånvarande mamma sen innan skolstart, 2 år, mer lämpad?
Det kryper i hela MIN kropp bara av tanken på hur alla våra BUP-möten har varit, där mamman suttit som ett satans mähä och inte alls fattat vad problemet var, att pojken var en helt normal pojke, att problemen hade börjat sen jag kom in i bilden, att han hade alltid varit en helt normalt fungerande pojke, utan problem, ett riktigt "A-barn", fullt normal graviditet och förlossning, i vår situation hade mamma sonika flyttat från pojken och sket ett stort stycke i honom.
HENNES version var en helt annan, nämligen att pojkens pappa hade träffat en hora på en bar och blivit helt hjärntvättad till att inte tillåta henne träffa barnet, ty den hemska horan ville ha en son och kunde inte få en egen...
Att vi ringde henne, bestämde dagar för umgänge och jag vet inte vad, DET är en detalj som hon aldrig nämner, att hon flyttade till en lägenhet
200 bort och inte berättade det förren 6 månader senare är en annan detalj, att hon "glömt" träffa sonen när hon bestämt dag äR en annan, att hon fick komma precis när som helst och träffa sonen, vara med honom på hennes vilkor har aldrig heller berättats.
Däremot har hon berättat en histora för sonen hur det "egentligen" ligger till: "Pappa träffade Rea på en bar när hon jobbade som hora, de knu**ade och det tyckte pappa om och hade inte Rea kommit och gjort så med Pappa så hade Mamma och Pappa varit gifta idag och du hade fått en lillasyster. Rea är en hora förstår du, hon tycker inte om dig, hon har sagt till mig att du är äcklig."
Horan är ju jag, men det vet du
, inte nog med det, den helt normalfungerande pojken har numera både ADHD och Autism, det är inte KLOKT vad vi hemska fruar gör med de stackars barnen som vi aktivt håller borta från sina biologiska mammor. Vi lyckas dessutom dupera både socialtjänser, bup och skolor, till den milda grad att vi kan ta över möten och styra och ställa med vårt trollspö
. Ja just det, vi kan till och med få domstolar att tilldöma våra i ledband hållna män till att få ensam vårdnad om dessa barn som vi förstör.
Allt för egen vinnings skull såklart.
Förlåt, men jag vill bara spy på hela alltet
.
/Rea, i affekt.