Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla verkar förstå utom du.
Jag tycker absolut att du ska läsa Görels tidigare inlägg några gånger till!Att kontakta familjerätten och att driva detta till en rättsak är nånting som jag nu funderar över.
Men alltså, nu kommer jag låta hård men varför har du låtit det gått två år innan du ens kontaktat någon rättshjälp?
Hade mitt ex flyttat med min son utan min vetskap och medgivande så hade han haft besök samma dag och ett brev från advokat på väg till sig.
Varför låter du dem köra med dig såhär?
Vad sänder det för signaler till sonen?
Märkligt att vara så snäll när det gäller ens barn. Två år är lång tid att vara snäll.Jag har försökt...på ett snällt sätt, men det är ingen ide och vara snäll längre.
Märkligt att vara så snäll när det gäller ens barn. Två år är lång tid att vara snäll.
Jag tycker det är en förfärlig situation och begriper inte hur det kan ha pågått så länge.
Exakt vad är motivet till att barnet inte får träffa dig ? Vad är haken ? Att pappan och frun är "dumma" endast köper inte jag, det måste ju finnas något de tror om dig som de anser vara helt oförlåtligt som säkerligen är osant, men ändå finns där i deras hjärnor, för man gör bara inte så utan anledning
Varför har inte polisen hjälpt dig när du begärt handräckning ?
Pappan har ju direkt saboterat umgänget - det ses inte lätt på i regel.
Jag undrar alltså vad är haken ?
Dessutom - vad har nya frun med på möten att göra ? Känns också lite udda om jag får säga vad jag tycker.
Men herregud !!! Du får ursäkta mig men har du hört talas om egenmäktigt förfarande med barn ??? Den dag som ditt barn inte lämnades över till dig som avtalat är när du borde ha anmält din fd direkt...hur kan du ha väntat i två ÅR!!! Jag förstår inte !!! Förlåt mig jag vill inte vara dömande eller få dig att må dåligt men såhär får dom ju inte göra !!! Det vet du väl ??
Det du ska göra är att anmäla ditt ex för egenmäktigt förfarande av barn till polisen och dessutom söka ensam vårdnad och se till att få ett umgänge skrivet av jurister i en tingsrätt.
Då kan exet inte göra ett skit åt ert umgänge sen för du har det på papper, minsta lilla avsteg så sätter du juristen upp i röven på honom. Ursäkta mig men jag hade nog tagit den nya kvinnan i hans liv en dans runt parkeringen. Puuuuhh nu är jag känslosam men jag är skitförbannad nu.
Men du ska kräva att ha ett umgänge med ditt barn, punkt slut !! Han har ingen som helst rätt att göra såhär mot barnet, han agerar ju direkt mot barnets intresse. Tom knarkare o mördare får ju ha umgänge med sina barn på fängelse för att barnens rätt till föräldern är så stark. Herregud, se till att ge idioterna en stor spark i röven, o sen en till från mig.
oj...aldrig hört talas om egenmäktigt förfarande. Vad innebär det?
Av alla de människor du säger att du har pratat med, är det INGEN som har sagt något om detta...?