Sv: Trasigt mammahjärta
Dag 3
Kom dit i vanlig ordning, väntade på parkeringen på dom, men dom dök aldrig upp. Skumt tänkte jag och gick in.
Dom satt redan i väntrummet. Jag frågade var ifrån dom hade kommit då jag inte hade sett till dom på parkeringen. Fick inget svar, men dom måste alltså ha tagit bakvägen in för att slippa möta mig.
När vi blev uppropade så sa jag till frun att hon inte skulle följa med in, men hon trotsade och sket totalt i vad jag sa och hängde med iaf.
Hade hon haft en kedja så hade hon kedjat fast sig i stolen, den nivån hade hon. Hade god lust och slita ut henne...
Ångrar att jag inte gjorde det!
Vi diskuterade och allt var bra med tester och dyl. Min son ligger över medel i det mesta och han är helt klart mer praktiskt lagd än teoretiskt så skolan får jobba mer med honom helt enkelt utan att bli för tjatiga.
När vi var klara så gick jag och min son först. Jag berättade att mormor satt på parkeringen utanför och han sken upp och sa att han ville träffa henne.
Självklart sa jag och vi började gå!
Men som vanligt ropar frun efter honom och säger att han har inte tid, dom ska kolla om det finns några lediga tider för bowling och sen skulle dom vidare till någon och grilla och spela spel.
Min son stannade då upp och såg ledsen ut. Så jag sa till pappan att vi går bara ut på parkeringen till mormor för hon har en sak åt honom.
Frun ställer då sig framför mig och frågar vad mitt problem var.
-Vad tänkte du? frågade jag.
- Vi har bråttom och ska iväg, sa hon.
Då brast det för mig och jag sa att nu får ni väl ändå ta och ge er! Jag måste ju få säga hejdå till min son, mormor sitter där ute och vill lämna en sak till honom, det tar bara några minuter.
Jag sa även att det hade ju varit roligt om jag fick nån minut själv med mitt barn när jag ändå var här.
Fick till svar "du åker ingenstans med honom"
Nä, jag är inte som er, mumlade jag och så gick vi till mormor.
Vi fick 4 min sen stod dom och tutade och ropade att O skulle komma. O sa att han var tvungen att gå nu, han gav mig och mormor en kram sen sprang han iväg.
Och det var det hela...
Jag har inte fått några svar på mina frågor, men har fått nr till alla behöriga på skolan, så på måndag ska jag ringa och ställa mina frågor och kräva svar.
Har även kollar upp olika jurister så ska ringa runt även där och se om någon är så pass kunnig att dom vill ta sig an mig.
Blev väldigt lulligt skrivet nu...jag är arg och samtidigt gör det ont i mammahjärtat. Men nu är det mina regler som gäller, hårt mot hårt.