Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

På lördag åker vi på clinic, WOHO!! :bump: (VI som i jag, Elanor och våra kära små reiners;))

kl*

Jaha, har tittat in här en del och följt er!
Kul med en sådan här tråd! :banana:

Jag har en 08a som ska med på 2 clinics och en visning nu fram till sommare och sen under sommaren ska hon vara på inkörning . Och då kommer jag att passa på att rida, träna och tävla en väns PREvalack.
Wii! Jag som inte har några som helst tävlingsnerver! Kan bli ganska spännande. ;)

Har ni sett clinicen som kommer hållas utan för Falköping lördag.söndag 19-20 juni !!! Passa på nu alla ni som vill prova på och lära er mer western och även ni som rider western.
De kommer bli en Extreme Cowboy Race Uppvisning på söndagen!!!

KL

Nu har vi tävlat! Första gången på två år! Figge var helt underbart tjurig och ville inte alls vara med. Men han gick superbra inne på banan, varenda miss vi gjorde var helt och hållet mitt fel.
Tyvärr blev vi nollade ändå, jag tänkte mig inte för och klappade om honom direkt efter första hindret.. Men oj vad bra han gick! Så även om vi inte fick någon rosett vet jag att vi gjorde riktigt bra ifrån oss :laugh:

Åhh va skoj!!!

Jag vill ut med min PREvalack NNNUUU!

*resten KL*
Precis gått me di WRASansluten klubb också.. men lyckas inte hitta tävlingar :confused: det står distikt SYD men så hittar man D-Etävlingar och de ligge ri norrland.. Bor i småland.. var/när/hur finns lätta klasser däromkring?? främst trail, western riding ev av intresse

Vilken del av småland? Jag vet att HCWR har lite för sig i min gamla del av världen. De håller till i Jönköpings län, runt Gislaved/Gnosjö.

Bo ri nässjö så jkpg är ju "närmsta storstad" tack ska genast koll aupp deras.. annars är närmsta jag hittat kalmar och det tar låååång tid att åka...

tack igen. såg att de har redan 29 maj :bump:

Men vad betyder open resp. youth? eller ja unga antar jag, men ryrttare eller hästar??? :o och vilken ålder??
och vad betyder AA?

Kan man börja i D-klass eller bör man ha startat E först (har dock segrar i working equitation som lite påminner om trail)

open är alla åldrar, medans youth är "för ungdomar som den 1 januari tävlingsåret, ej fyllt 19 år"

klart du kan köra på Dtävling på en gång!

har precis anmält mig till KbWRs tävling den 23e maj
blir första reiningklassen med medryttarhästen och jag hoppas att jag ska få liiiite ordning på spinen tills dess :D

Tack för svar! och åhh va kul! vad är det för medryttarhäst du har??

fasen jag som tycker jag är "ung ryttare" men jag är 23 ;P

Lär det i trailen på d-nivån vara rygag L och sidepass i L? eller kan de va snälal där och bara ha raka? ;P (fast iof är vi på gång att lära oss detdär)

han är en arab jag håller på att sätta igång. går lite segt bara då det bara är jag som rider honom typ 2 dar i veckan för han står 5 mil bort. men det tar sig sakta men säkert :D

det är upp till banritaren vilka hinder som kommer. dom obligatoriska är ju grind, minst 4 bommar och ryggning

*kl*

Så har årsdebuten gått av stapeln:laugh:!

KUNDE ha gått så mycket bättre om nu inte det vore så att publiken helt säkert var hästätare och slukar små grabbar med hull och hår om man går nära läktaren:p.

Skämt åsido, Mirakel kändes verkligen fin men vart nog lite trött av alla intryck och POFF så fanns ingen galopp kvar på honom! Är i det stora dock jättenöjd, fick fint beröm av domaren och han gick verkligen RIKTIGT bra mellan flopparna!

Bara att anmäla vidare så att vi kommer ut och får den ack så bristfälliga och så nödvändiga rutinen! För övrigt fortsätta träna galopper och tempoväxlingar!

haha! Vi är lååångt ifrån redo!
Jag kommer säkerligen vara så nervös att jag ramlar i backen direkt.. i skritt :rofl:

Trail är nog det enda jag jag känner kan gå vägen. :angel:

Har du inga filmer på din?! :idea:

*kl*

Liten uppdatering här: tävlingssäsongen började bra med en 3 plac på vår andra reiningstart och den första på 1½ år. Idag hade vi clinic med en duktig tjej som fick mig och Kitty att direkt förstå hur en riktig spin ska kännas, väldig wow-känsla - nu ska här tränas ännu mer. Kitty har väldigt lätt för sig, det är bara att jag också ska hänga med ordentligt..

Haha nädå det går nog bra :)

tä'nkte säga att nej, inga filmer, förutom hoppfilmer MEN har faktiskt film från WE-tävlingen, dock får ni blunda er igenom dressyren och sen tänka på att själva teknikbanan (likt trail) där det ska gå "fint och prydligt" el är med, däremot är speeden med, så full fart och ingen harmonisk samling så lång tögat når ;P :devil:
http://joizmeds.mittspejs.se/P2727002

åh har du nå bra spintips åt mig? :idea:
han vill gärna flytta hela kroppen istället för bara framdelen eller göra små hopp ala galoppiruetter och jag har ingen aning om hur jag ska bli av med det

Vi gjorde så att jag bad först om flytta framdelen med skänkeln, på lösa tyglar. Om hon var på väg framåt så gjorde jag en halvhalt samtidigt som jag fortsatte med skänkeln, sen ner med handen igen och fortsatte hon då framåt igen - ännu en förhållning med handen men släppa ner igen. Man ska inte vara rädd för att de går framåt utan bara då visa med handen att nej, stanna kvar här.

Det ska jag prova på min! Han vänder bara ordentligt när han är ritkigt uppspelt, vilket inte händer så ofta.. Visserligen är vårt problem snarare att det inte finns någon fungerande gaspedal, men kanske kan vi få lite ordning ändå!
Hade det inte varit fränt med en fjord/island som spinnar :D

ska prova det. problemet med honom är bara att han gärna flyttar baken också istället för bara framdelen, så han som glider runt med alla benen om du förstår vad jag menar..

STHU
min fjording spinner ganska bra. inte med det bästa av alla tempon, men med rätt teknik iaf, så ingenting är omöjligt :D

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 212
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 775
Senast: hundtant
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar