Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

Eller så tänker du att du försvinner i mängden tack are många delagare! :D om det nu skulle skita sig, även om folk inte brukar bry sig ;) föresten, kom på att jag förr-förra året kom 2a i en trail efter en fjording, var det du? :O i Ulricehamn var det!

säg inte det, jag kanske har världens största fanclub med mig ;) eller inte.
haha nej det var inte jag, för 2 år sen bodde jag och hästen uppe i umeå och tävlade inget alls så det var nog någon annan :)

här nere vet jag en som är med i hcwr och en i wcwr. vet dock inte om dom ska till ulricehamn.
vad har du för en och vilka klasser skulle du vara med i?

En fjording hos HCWR? Nää, du skojar? Coolt! Jag kände mig lite ensam på den tiden jag var med där ;) Då var de visserligen helt nya och hade inte riktigt koll på något..

ja jag tror då dom var med där. en kille som rider den iaf. kommer dock inte ihåg vad den eller han hette..

elanor: den på bilden gissar jag? underbar man :love:

dock verkar de inte bli nån tävling för mig. mitt knä är abnormt svullet än och min arm inte helt ok heller :cry:

Åh, jag tror hästen heter Rocky! Dom är duktiga på trail vill jag minnas :)

Doleron: Japp, det är åbäket på bilden jag menar ;)
Red för min tränare idag, och det känns rätt bra inför söndag! Lite nervöst, såklart men det hör till! Imorgon ska jag och LillMalin vara med på en uppvisning i trakten och representera Quarterhästar! Ja,.. min får spela quarter, det tror jag nog att hon ska klara! :angel:

ja det kan nog mycket väl stämma. har för mig att dom kom högt placerade i wcwrs senaste tävlingar :)
men vad kul med uppvisningar. hoppas det leder till att fler börjar med western istället för fjantig dressyr :angel:

åh har precis strukit mig från klasserna imorgon. mitt knä har antagit en gul färg a la simpson-nyans och är aningens större än vad det ska vara. jätte tråkigt, men men. bara ta nya tag och satsa på nästa tävling istället

Verkade som folk tyckte vi gjorde bra ifrån oss på uppvisningen, många som var intresserade och komenterade hur lugna och väluppfostrade våra hästar var! :D

Synd att du missade tävlingen, det var kanon! Väääääldigt lång dag dock (strök mig från sista reiningen eftersom varken jag eller hästen orkade) men alltid lika bra arrangerat av KbWR :bow: Fint väder nästa hela dagen och många starter!

vad roligt att det gick bra både på visning och tävling. tycker det är så roligt med människor som blir imponerade av hästar som man kan tex ha lösa i stallgången eller som står still när man ska sitta upp ;)

ja känns redigt surt att jag missad det, men det går ju inte göra så mycket åt. vilket härligt väder ni hade iaf :)

Andra tävlingen klarades av föraa helgen och då uppnåddes målet, dvs att INTE nolla mig!:laugh:
Hästen är orutinerad men känns allt bättre, nu i helgen ska vi tävla hos DWR i Ranch trail, Western Riding och ev Versitail horse (är bara två anmälda så risken är ju att klassen blir inställd, i såna fall kör vi nog en Pleasure istället)

Var och tävlade i Insjön den 29/5. Wester Horsemanship samt Pleasure D. Gick bra tycker jag för att vara våran 2:a tävling. Jobbigt bara att behöva vänta i 6 timmar innan våran klass började, tycker att alla borde ha så att man endast behöver anmäla sig senast 1 timme före sin klass start.
Nu på lördag skall vi till DWR och då tävlar vi några E-klasser. Den 19/6 skall jag träna för Jonna det skall bli jättekul då ska vi träna på galopp och åter galopp.

Jag kommer ihåg en supercool fjording som hette Dunder, minns inte var jag såg honom. Han var riktigt super, kommer ihåg att kommentatorn skämtade om hans namn. Något om att man skulle kunna lägga en bomb under magen på honom utan att han rör en hov. Minns inte, men kul var det :D

Nu ni har jag projekt på gång igen! Hade tänkt ge mig på lite reining med käre Ferguson. Just nu jobbar vi på gaspedalen... Det kommer nog gå bra! Kanske ser ni oss på en liten d-tävling till våren! Det är i vart fall målet just nu.
Men hur är det, får jag tävla i en sån här sadel: Montsegur trappeur
Kan inte se varför jag inte skulle få, men bäst att fråga nån som vet :)
Nu ska jag bara hitta en snygg och lagom stor pad :angel: Sadeln är bara 48 cm lång, så de flesta padar är väldigt långa..

*kl*

Insåg att jag inte uppdaterat på länge, inte bra när det var jag som startade tråden:angel:

Här rullar allt på, både på tränings- och tävlingsfronten. Var iväg och tävlade i Allsvenskan div.II i söndags, och det gick hyffsat. Kom 8:a i WH (fattade fel galopp och rent instinktivt bröt jag av och fattade rätt - aja baja!) och 2:a i pleasure. Det var jag riktigt nöjd med med tanke på att både jag och lånehästen är nybörjare, och att han betedde sig som en galning på framridningen:angel:

Men nu blir det andra bullar, hästen har flyttat hem till mig på prov, så nu kan jag hantera och rida honom dagligen, och förhoppningsvis få lite fason på honom:D. Det är en paintherre på 8 år som varit hobbyhäst och aldrig tränats eller tävlats i western förrän i år. Har ridit honom ca 1 gång/veckan hittills, och med tanke på hur mycket vi utvecklats under den tiden hoppas jag att det kommer rulla på... Och funkar allt får han stanna för gott:)

Har tyvärr inga bra ridbilder (de kommer, jag lovar) men har denna från vår första tävling i mars.

prisrosetter.jpg

Med Cuben flyter allting också på bra. Han har fått två nya hagkompisar (hästen ovan, och en kompis vallack) och det var verkligen nyttigt! Visste inte att han var så mammig, han är tok-svartsjuk när jag pysslar med någon av de andra hästarna! Ridningen funkar också bra, idag tränade jag lite över bommar och övade galloppfattningar (gick superbra, rätt gallopp hela tiden!) och han lyssnar riktigt bra för säte och skänklar. Har börjat kräva lite mer samling i joggen, och även börjat korta upp galoppen korta stunder. Nu ska jag försöka komma iväg lite mer med honom, för han lyssnar inte alls lika bra på bortaplan.

Så fort det dyker upp en vettig tävling med E- och D-klasser så åker vi iväg, men det dröjer nog tills hösten skulle jag tro. Då blir det Trail, WH och pleasure som gäller!

Och så ska vi även hinna med en långritt med övernattning i sommar:bump:

Hej! Var och kollade på tävlingarna men såg dig inte tävla, men nu när du beskriver din häst på framridningen så vet jag vem du var!! ;) Han såg inte helt lättriden ut :laugh:

Kan uppdatera lite från oss som verkligen haft vår del av otur nu :mad:
I onsdags skulle jag få sätta igång Silver efter 10 månaders vila! Senan var helt läkt, syndes inget på sista UL. Men...så i tisdags skadade han sig igen :cry: Samma sena var jättesvulle och så hade han fått en hovböld. Helt sjuk då han bara går och vilar i stor gräshage.... men men.. nu har han haft boxvila i några dagar och hoven verkar vara bra. Svullnaden på senan har gått ner och på mån ska den göras ett UL på. Hoppas verkligen att det inte är en ny skada....

Men herre gud vilken otur du har med Silver:confused: Hoppas verkligen att det bara var hovbölden som spökade och gjorde att han svullnade upp... Kan trösta dig med att min gamla häst svullnade upp något enormt av minsta lilla hovböld, hela benet var jämntjockt...

Ja, det måste nog ha varit mig du såg då:angel: Han kan bli livrädd för andra hästar, eller ja, låtsas bli iallafall. Men jag är stolt över att han skötte sig riktigt bra inne på banan:) Med lite träning ska det nog gå att få fason på honom:D

Ja, hoppas att det var en hovböld, dock var svullnaden på ett annat ben (där den gamla senskadan var) men den har gått ner rätt bra. Idag kommer vet och gör UL och kollar hoven oxå.

Han kommer säkert bli bra din häst! Synd att jag inte såg honom på tävlingsbanan.. Kommer du till wrsb med grållen i aug?? :laugh: Hade varit så kul att se din häst!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 212
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 775
Senast: hundtant
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte