Sv: Träning & Tävling 2010
*kl*
Insåg att jag inte uppdaterat på länge, inte bra när det var jag som startade tråden
Här rullar allt på, både på tränings- och tävlingsfronten. Var iväg och tävlade i Allsvenskan div.II i söndags, och det gick hyffsat. Kom 8:a i WH (fattade fel galopp och rent instinktivt bröt jag av och fattade rätt - aja baja!) och 2:a i pleasure. Det var jag riktigt nöjd med med tanke på att både jag och lånehästen är nybörjare, och att han betedde sig som en galning på framridningen
Men nu blir det andra bullar, hästen har flyttat hem till mig på prov, så nu kan jag hantera och rida honom dagligen, och förhoppningsvis få lite fason på honom
. Det är en paintherre på 8 år som varit hobbyhäst och aldrig tränats eller tävlats i western förrän i år. Har ridit honom ca 1 gång/veckan hittills, och med tanke på hur mycket vi utvecklats under den tiden hoppas jag att det kommer rulla på... Och funkar allt får han stanna för gott
Har tyvärr inga bra ridbilder (de kommer, jag lovar) men har denna från vår första tävling i mars.
Med Cuben flyter allting också på bra. Han har fått två nya hagkompisar (hästen ovan, och en kompis vallack) och det var verkligen nyttigt! Visste inte att han var så mammig, han är tok-svartsjuk när jag pysslar med någon av de andra hästarna! Ridningen funkar också bra, idag tränade jag lite över bommar och övade galloppfattningar (gick superbra, rätt gallopp hela tiden!) och han lyssnar riktigt bra för säte och skänklar. Har börjat kräva lite mer samling i joggen, och även börjat korta upp galoppen korta stunder. Nu ska jag försöka komma iväg lite mer med honom, för han lyssnar inte alls lika bra på bortaplan.
Så fort det dyker upp en vettig tävling med E- och D-klasser så åker vi iväg, men det dröjer nog tills hösten skulle jag tro. Då blir det Trail, WH och pleasure som gäller!
Och så ska vi även hinna med en långritt med övernattning i sommar