Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

Nä jag har sett fjordingar i reining, så jag vet att det går! Och det ser jäkligt tufft ut! Vänta bara, med mycket hård träning kommer ni kanske se oss ute på banorna igen snart :D

åh själv har jag aldrig sett någon reiningfjording, men jag kan tänka mig att det ser rejält fränt ut. ingenting man förväntar sig kanske ;)

vilken klubb tillhör du?

kl

Jag och LillMalin har varit på reining/cowhorse-clinic i helgen. :bump::love::banana: KUL KUL KUL KUL!!
Längtar redans om en tok tills nästa, som jag inte ens vet när den blir av..
Vi har lärt oss massor, och jag är superpeppad på att träna stenhårt nu och fortsätta jobba mer med reiningen!

SWR.
Har inte sett en fjording tävla, men träffade en som "hobbyreinade". Riktigt riktigt coolt!

*kl*

Nu har vi gjort vår debut på en d-tävling, och det gick SUPERBRA! :D
1:a i western riding
2:a trail walk and trot
4:a pleasure

hihihi :)

Japp, jag och syster yster kommer! :D
För mig blir det Trail, Ranch trail, och 2 reiningklasser. Kommer inte ihåg vad syrran ska rida.. :o

Föresten ser jag fram emot trailclinicen som jag och syster råkade halka in på ;) Försökte mig på upphöjda bommar på bro idag, + bommar före och efter bron. Ingen hitt :rofl::angel:

Träningsmål:
-Få en "skarpare" och mer lyhörd häst.
-Lära mig kasta lasso, på riktigt!
-Träna massor av Trail och bli bättre på det.

Tävlingsmål:
-Topp-tre-placering i SM (Man måste sikta högt :D)

Jag har ett 8-årigt paintsto (9 i år... gammeltant! :crazy:) med lite för mycket egen vilja. Vi har även planer på att starta i Dressyr i sommar!

Gäller det fortfarande? Dressyren alltså? ;)

Japp, jag och syster yster kommer! :D
För mig blir det Trail, Ranch trail, och 2 reiningklasser. Kommer inte ihåg vad syrran ska rida.. :o

Föresten ser jag fram emot trailclinicen som jag och syster råkade halka in på ;) Försökte mig på upphöjda bommar på bro idag, + bommar före och efter bron. Ingen hitt :rofl::angel:

okej, kul ! då ses vi där.

Va kul att du ser fram emot det.
med lite träning så kommer det fungera, det är en fin häst du/ni har.

tanken var att jag skulle dit och rida westernriding, reining och horsemanship Dklasserna. men så blev jag trampad på knät och armbågen igår så jag kan inte riktigt röra armen :( får se om den hinner läka ihop tills ihelg

ja jag hoppas också det. men såg att startlistorna kommit upp nu och gud så nervös jag blev bara av att läsa dom :o

Jag blev också nervös :D Men roligt att det är så många starter i varje klass, även B-nivån! Blev jätteorolig när jag såg banskissen till trailen, men sen insåg jag att jag ridit "värre" så vi borde kunna ta oss runt! :angel:

jag är ju van med små tävlingar med max 15 ekipage. nå jag kan ju alltid skylla på min armbåge och knä när det skiter sig :angel:

tyckte trailen såg riktigt rolig ut, fast sånt får jag vänta med tills jag får hem min egna från fodervärden :)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 212
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 775
Senast: hundtant
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar