Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

Pållen har tappat en sko, så kunde inte träna honom idag, så tränade migsjälv istället :D

PICT0011.jpg

Det är viktigt att vara FIT när man ska rida :D

Hehe, det gick ganska bra:D Individuellt kom jag 3:a i WH, 2:a i Pleasure och med laget vann vi:angel: Helt oväntat faktiskt, vi hade som målsättning att inte komma sist!

Hehe, det gick ganska bra:D Individuellt kom jag 3:a i WH, 2:a i Pleasure och med laget vann vi:angel: Helt oväntat faktiskt, vi hade som målsättning att inte komma sist!

Vad roligt att det gick så bra! :] Börjar få känna på känslan av att det släppt på tävlingsbanan, våran senaste tävling 18:e Vann vi alla klasser! :)
Bara att tagga vidare till 9:e Maj, då det blir ännu en :)

*kl*

Så var denna helgen förbi. Jag är helt slut efter gårdagens urladdning, red min andra westerntävling någonsin och debuterade på C-nivå. Har varit skitnervös inför detta, då jag verkligen tyckt att jag tagit mig vatten över huvudet när jag gick med i vårat WA-lag div II, med en lånad, outbildad häst som är lika grön som jag på att tävla. Men skam den som ger sig, vi kom hem med några rosetter, både individuella och för laget:D

Men idag var jag nog snäppet gladare, red ut i vårvärmen (17 grader!!!) på unghästen, och passade på att galoppera på fälten innan de plöjs upp. Mötte en massa traktorer, hästar, galna människor på cykel, småkillar på mopeder, och hästen rör inte en fena. Bara lunkar på och lyssnar hela tiden vaket på mina signaler. Han är så jäkla duktig så jag vet inte vart jag ska ta vägen ibland. Ska iväg till ridhuset i helgen och rida, första gången på länge, ska bli spännande att se om han är lika cool där...

Härligt!! :D:love:

Hade gärna gjort det, men jag tycker det är lite långt att åka för honom. Ska vara med på nästa tävling på hemmaklubben, och åka ut lite med honom i höst istället. Däremot ska jag till Fristad den 6:e juni med min extrahäst. Funderar även på att åka till High Chaparall den 29:e maj. Innan dess behöver vi massor med träning, och åter träning:)

Har du några tävlingsplaner med någon av hästarna?

*kl*

Då har vi äntligen varit ute på westernbanorna igen efter 1½års uppehåll. Det var skitroligt!!
På uppvärmningen gjorde vi de snyggaste rollbacks och spins någonsin men när jag kom in på banan blev jag nervös och därför blev hela programmet lite hafligt. Vi placerade oss trots det 3 av 6. Väldigt nöjd med det första gången jag tävlade på stång och enhandsfattning i hela mitt liv.

I trailen skrek hon efter sin kompis som stod utanför och vägrade bestämt att låtsas som att flugan däruppe ville ngt när vi skulle gå fram till första hindret så vi diskade oss men sen kom vi igenom hela banan ändå, mer eller mindre smärtfritt. Det var första gången vi var med i trail..

I pleasure mötte vi stort motstånd och jag hade redan från början insett vad vi skulle hamna sist av de tre startande. Hästen lilla skötte sig bra men var lite väl pigg. Nöjd med den klassen också!

Nä, inte som det ser ut nu tyvärr... Silver är verkligen inte bra. Han har ändrat hela rörelsemönstret fram i bogen, ser ut som han går på kugghjul så nu väntar ytterligare en hältutredning. Denna gången blir det skara och röntgen och UL. Det blir nog sista försöket nu tyvärr... :cry:

Legend är ju bara 2 år fortfarande och haflingern har jag bara ridit 5 gånger så det är lite tidigt ännu. Får se om jag åker ut i höst på nån E-tävling med henne, det blir lite vanliga dressyr och hopp-cr i sommar med henne iaf eftersom hon ska säljas i höst (om hon inte blir rikitigt bra så vi behåller henne ;))

Man kan säga att det har varit en rätt segt hästår.. hoppas att det vänder snart! :) Jag får nöja mig med att åka och kolla på tävlingar så länge ;)

Usch, jobbigt, håller tummarna för din häst! Vet hur tufft det är, fick för några år sen ta bort min älskade häst jag haft i 15 år, och en annan jag haft lik aänge pensionerades, så stod helt plötsligt med enbart nghästar och trodde aldrig jag skulle koma igång med ridning ordentligt igen..
Men livet går framåt och tiden kan gå fort!!! :idea:

*Resten KL*

Är ju som jag nämnt tidigigare ingen westernryttare egentligen, har helle ringen westernhäst utan en spanjor, MEN har nu idag gått me di en WRASanslten klubb :bow: dock verkar det vara tomt med klubbtävlingar där, så letar efter ngn D-E-tävling i småland (eller nedre västra götaland) att debutera på och göra bort oss, haha.. Trail är det väl i första hand som lockar. Kanske ngn väldigt lätt klass i pleasure

Spanjoren
25493_379502119433_582504433_4753398_6297869_n.jpg

Kanske även ponnyn får följa med på ngn trail... fats är rädd att han är lite liten o jag ärlite stor, haha och medryttaren har förstatjing om hon också går med i klubben.
24192_382431029433_582504433_4758711_2472466_n.jpg

Men behöver man licenser och så för D-E-tävlingar?

Licens från D och uppåt. E är en "provapå"-klass. Det går att lösa "engångs"-licens på tävlingsplatsen (WRAS).

*kl*

Har glömt denna roliga tråd. Har tyvärr inte kunnat komma ut på någon tävling eftersom att hästarna har varit sjuka hela vintern. Smitta och min häst blev sjuk för ett par dagar sedan så nu ska han få vila tills han är frisk sen väntar jag på att hela stallet ska bli friskförklarat och Då ska vi ut och träna och tävla, förhoppningsvis :D

Vad tråkigt med Silver, han som verkar så fin...

Men kul att ha 2-åringen och haflingern att jobba med:) Då kanske vi ses med våra hästar på någon liten klubbtävling i höst?

Spanjoren
25493_379502119433_582504433_4753398_6297869_n.jpg

Vilken snygging!
Just sån där man skulle jag vilja ha till nästa tävling, vet du vad den kallas? Har du någon bra beskrivning på hur man gör det?

Ja, det är verkligen tråkigt :cry: Det är ju inte bara ett ställe han är dålig på heller..... ja, vi får väl se om jag kommer iväg med haflingern i höst och om hon är kvar. Hon är ju igentligen en inridningshäst vi köpt men om jag inte har nåt annat att rida kanske hon blir kvar i höst.

Tur att jag har världens trevligaste 2-åring! :laugh:

Tack!

Det heter väl typ fiskbensmönster elelr fisknätsmöster. eller bara nät...

Man delar upp all man i "lagom toffsar" sen en bit ner så tar man hälften från varje tofs och sätter ny toffs, och sen delar på alla toffsar igen om sätter ihop med den bredvid.. hmm svårt att förklara, men tror du förstår när du väl sätter igång.

Jo men jag tror att jag förstår, när jag tittade lite på bilden också. Tack, då ska jag träna på det inför tävlingen nästa helg :). Min häst har haft halstäcke så det är alldeles för tunn man runt manken för att det skulle kunna bli snyggt på så många andra sätt...

Jag försökte fläta manen på min lurv idag. Det gick ju lite sisådär.. Försökte med en ardennerfläta, det brukar funka. Men icke! Manen var alldeles för tjock för att det skulle sitta kvar och dessutom har både man och svans blivit så glansiga, som om det är massa pälsglans i. Det är det inte, varken jag eller någon annan i stallet har haft i något sen i julas... Märkliga häst.
Så vi får nog köra med islandsfluff på tävling med :D

Jo men jag tror att jag förstår, när jag tittade lite på bilden också. Tack, då ska jag träna på det inför tävlingen nästa helg :). Min häst har haft halstäcke så det är alldeles för tunn man runt manken för att det skulle kunna bli snyggt på så många andra sätt...

Har precis samma problem, manen har blivit väldigt tunn efter vinterns halstäcke... Det ända som är snyggt då är att han lockig
:angel:

Vad lyxigt! Min hästs man är inte alls lockig, utan dundertjock fram och fisigt smal längre ner. :( Blä. Jag får försöka rycka den längre fram tror jag, så att det blir någon slags balans :D

Till helgen är det så dags, rider två klasser på D-nivå hos BWR och hoppas kunna ta mig runt utan att nolla mig :p.

Hästen känns fin så det hänger nog mest på nerverna, han stressar lätt upp sig på tävlingsplatser....:crazy:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 212
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 775
Senast: hundtant
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18