Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

Lektion för sny...... Ehrm, tränare is the shit!

Haha, word!

jag red lektion med LillMalin igår, och hästen var på sitt bästa humör. Åh, förlåt, jag menade värsta!! :devil:

Alltså, det finns inte ord för hur tacksam jag är över att ha fått tag i en valack. Inget ont om ston, men det är GÖÖTT med valack! Han har liksom bara två sidor: Jätteglad eller lite mindre glad. Båda ganska lättmanövrerade, peppa peppa ta i trä ;)

Tänkte uppdatera lite, nu när vi redan är inne i april månad.

Det här har vi gjort hittills:

Tömkört

Hängt

Första gången jag vågade sitta upp
dsc_0979_78398411.jpg

Sen satt jag upp några gånger till, innan vi började röra på oss. Den senaste gången jag satt upp hade vi kommit så långt att vi dessutom gick 20 meter och gjorde en mycket stabil vändning

Vi har gått promenader, både med sällskap och själva (och då, oplanerat, vallat halmbalarna på vallen!)
25563_373880348198_573353198_3766711_89155_n_81648646.jpg

Här en halvtaskig exteriörbild från mars:

Nu drar snart mina tävlingar igång! :)

Är lite nervös eftersom det är första tävlingen för iår, men i övrigt är jag ganska lugn, hästen min sköter sig helt okej så det är bara att hoppas att det håller i sig :)

Min första tävling är en träningstävling 18:e april på min hemklubb FWR, så nu är det bara 9 dagar kvar... Blir 3 klasser...

Western riding
Western Horsemanship
Western Pleasure Walk and trot

Hoppas på ett toppenväder!

När blir eran första tävling för året? Eller har ni redan varit iväg och tävlat? :)
:banana:

Första westerntävlingen är den 24 april, B-D klasser (pleasure, trail, reining). Första tävlingen överhuvudtaget är imorgon, 5 mil distans - debut för både mig och hästen.

Första westerntävlingen är den 24 april, B-D klasser (pleasure, trail, reining). Första tävlingen överhuvudtaget är imorgon, 5 mil distans - debut för både mig och hästen.

Ska du tävla western imorgon också? :)

Lektion för sny...... Ehrm, tränare is the shit!

Kl

jag red lektion med LillMalin igår, och hästen var på sitt bästa humör. Åh, förlåt, jag menade värsta!! :devil: Men vi fick hjälp med spinnen, galoppfattningar och att korrigera grinighet vid snabba galoppvoltet, samt order om att gymnastisera bogar och rumpa samt att "långtrava" tills
vi blir tokiga. Ja chefen!

Första tävlingen är 24/4 i munkedal, nån mer som ska dit? :)

Har Robert varit hemma hos er eller? ;)

Ah, kul att denna tråden fick fart igen :)

Jag har varit lite dålig på att uppdatera, så här kommer massor:D

Cuben, som är 4 i år, men inte kommit så långt i utbildningen p.g.a. att han bara växte och växte i höstas är nu igångsatt igen. Reds lite sporadiskt i vintras p.g.a. all snö, men rids nu regelbundet. Kunde i princip ta vid där vi slutade i höstas, men ännu har vi långt kvar innan jag vill kalla honom grundutbildad. Har som mål att komma iväg på lite träningar nu i vår, och åka iväg på någon E-tävling till sommar/höst.

Dock så rider jag och tränar en annan häst 1 gång/veckan, en 8-årig solid paint vallack som varken är utbildad eller tävlad. Vi har tränat för tränare ett par gånger den senaste månaden, och tävlingsdebuterade ihop (tävlingsdebut för mig med:bump:) för två veckor sedan i WH, WR och pleasure på D-nivå på WCWR's tävling. Framridningen gick jättebra (har haft svårt både med galoppen och miljö-byten) men själva tävlingsritterna kändes katastrofala. Dock placerade vi oss 3:a i WH, 2:a i WR och 1:a i pleasure, så det får väl bli godkänt för tävlingsdebut. Vi ska tävla igen om två veckor i första omgången av allsvenskan div.II, det är lite att ta sig vatten över huvudet att tävla på C-nivå, men annars hade vi inte fått ihop något lag i år. Kanske ser jag någon av er där?

Tack:)

Tråkigt att Silver fortfarande inte är bra. Är så tråkigt när dem skadar sig och sen drar på sig belastningsskador:( Håller fortfarande tummarna för honom.

Kul med en Haflinger... Nu måste du ju visa upp lite bilder under inridningen :idea:

Ah, kul att denna tråden fick fart igen :)

Jag har varit lite dålig på att uppdatera, så här kommer massor:D

Cuben, som är 4 i år, men inte kommit så långt i utbildningen p.g.a. att han bara växte och växte i höstas är nu igångsatt igen. Reds lite sporadiskt i vintras p.g.a. all snö, men rids nu regelbundet. Kunde i princip ta vid där vi slutade i höstas, men ännu har vi långt kvar innan jag vill kalla honom grundutbildad. Har som mål att komma iväg på lite träningar nu i vår, och åka iväg på någon E-tävling till sommar/höst.

Dock så rider jag och tränar en annan häst 1 gång/veckan, en 8-årig solid paint vallack som varken är utbildad eller tävlad. Vi har tränat för tränare ett par gånger den senaste månaden, och tävlingsdebuterade ihop (tävlingsdebut för mig med:bump:) för två veckor sedan i WH, WR och pleasure på D-nivå på WCWR's tävling. Framridningen gick jättebra (har haft svårt både med galoppen och miljö-byten) men själva tävlingsritterna kändes katastrofala. Dock placerade vi oss 3:a i WH, 2:a i WR och 1:a i pleasure, så det får väl bli godkänt för tävlingsdebut. Vi ska tävla igen om två veckor i första omgången av allsvenskan div.II, det är lite att ta sig vatten över huvudet att tävla på C-nivå, men annars hade vi inte fått ihop något lag i år. Kanske ser jag någon av er där?

Ska Allsvenskan sätta igång i ÖST?! :O
Det kommer aldrig ut någon info, så vi vet inte vart,när,hur eller någonting :eek: För du red för Öst va? :O

Tack:)

Tråkigt att Silver fortfarande inte är bra. Är så tråkigt när dem skadar sig och sen drar på sig belastningsskador:( Håller fortfarande tummarna för honom.

Kul med en Haflinger... Nu måste du ju visa upp lite bilder under inridningen :idea:

Jag är så dålig på att komma ihåg att ta bilder men ska försöka få till det :laugh:

Senan verkar läka rätt bra nu iaf så det är ju positivt. Ska prata med min vet. på måndag och se om jag kan få lite antiinfammatoriskt att ge ett tag, tror att det är en inflammation i bogen som inte vill ge sig eftersom det inte blir bättre när han vilar... då behövs lite medicin ;) Sen hoppas jag att jag ska kunna börja skritta nästa månad.

Är så sugen på att åka på lite trail at hand med Legend :laugh: Nån som har gjort det?? Är det precis samma hinder som används?

Jag förstår inte riktigt hur du kunde missförstå mitt inlägg men man tävlar inte western samma dag som man dessutom ridit 5 mil, stackars häst isåfall.

Jag tror att trail at hand är samma moment som i trail, i alla fall är ginden med! Har du ingen regelbok? :) Jag ska se om jag kan komma ihåg att kolla i min imorgon annars, men jag lovar inget ;)

Det vet jag inte, har inte hört nåt om den. Fast det vore kul, ska kolla med systra :) Ska du?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 188
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 775
Senast: hundtant
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024