Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

Jag och Lena får skippa tävlingen 8e isåfall, men det gör inte mig nåt! Förutom att jag skulle fått mina nya benskydd då...

Förresten, jag kollade proppen om den 24e. Ni får inte tillbaka startavgiften.. Inte WA :cry:

*kl*

Puttar upp tråden och uppdaterar lite.

I helgen har det varit fokus på min "extrahäst" då vi ska tävla nästa helg. Igår tränade jag för tränare, det passet gav verkligen jättemycket, och idag hade vi gemensam träning med WA-laget. Är helt mör i hela kroppen efter många timmar i sadeln denna helgen, och blir lite lätt illamående när jag tänker på att det är tävling redan nästa helg och att vi skulle behöva träna minst ett halvår till känns det som.

Igår fick min egna lilla skrutt vila, men idag körde vi ett pass med lite gott och blandat. Bortsett från att han är lite lat så gick det superbra. Han går stadigt (!) i form i skritt, jog och trav, böjer sig fint på volterna, och stoppar och ryggar enbart med säteshjälper och lite röst. Galoppfattningarna gick lite sisådär då han var lite trögstartad, men han håller en jämn lugn takt och saktar inte av förräns jag ber om det. Nu måste jag bara börja åka iväg med honom lite oftare, dels för att rida på bättre underlag (rider nu i sommarhagen på gräs) och dels för att han kommer vara mycket mindre lyhörd på bortaplan med en massa annat att titta på. Men idag var han iallafall värd sin vikt i guld, älskar verkligen min lille grå :love:

Åh vad härligt det låter! :)

Jag har haft två helt grymma ridpass på min pålle de senaste dagarna, ett igår kväll och ett i morse. Så där när allt bara faller på plats och man slås av en grym AHA-känsla. Helt otroligt!

Imorgon är det träning som gäller. Ska bli superspännande att se hur det går! Hoppas att känslan består så jag kan få hjälp att bekräfta och bygga på den. Och hoppas att min tränare märker att jag knäckt en kod ;) (vilket jag tror att jag kanske gjort, förhoppningsvis)

Hallå, hur är det egentligen hos SWR? Jag betalade medlemsavgift och skickade en massa mail för flera veckor sedan, inte fått någon respons what so ever.

Dessutom, kommer de anordna tävling den 8 maj? När, var, hur? Jag vill gärna komma ut och se världen, men jag vill gärna veta i god tid innan hur det ser ut så jag kan fixa bil och så.

Åh, va roligt att det går bra för dig med båda hästarna!! Låter ju som att du kommit en bra bit nu med grållen :) Tävlingen kommer säkert gå kanon! Jag håller tummarna :laugh:

Silver valltränar i hagen ;)

Photo_94239_1357236.JPG

Hallå, hur är det egentligen hos SWR? Jag betalade medlemsavgift och skickade en massa mail för flera veckor sedan, inte fått någon respons what so ever.

Dessutom, kommer de anordna tävling den 8 maj? När, var, hur? Jag vill gärna komma ut och se världen, men jag vill gärna veta i god tid innan hur det ser ut så jag kan fixa bil och så.

Jag vet inte, jag har också betalt in medlemsavgift men inte fått nåt mail tillbaka eller nåt... Ingen updatering om tävlingen... nej jag vet inte alls vad dom pysslar med. Fikar kanske :angel:

Jag betalade också in för ett par veckor sedan. Fick svar av kassören några dagar senare att de tagit emot min betalning. Men något annat har jag inte hört...

Hmm också ett sätt att ragga medlemmar på.. Ska ringa ikväll och tjata lite. Jag hade egentligen inte råd att bli medlem, så jag skulle verkligen uppskatta om man fick lite info och om det blev någon tävling inte alltför långt bort.
Annars får jag väl vänta och se om det händer något i närheten av Gislaved i sommar. HCWR kanske annordnar något skoj som passar oss.

Vad är dina mål för 2010? Träningsmål? Tävlingsmål? Andra mål?

Saknar redan tråden "Inridningar 2009" och tänkte därför starta en ny tråd där vi uppdaterar, med bilder och ord, om hur det går med vår ridning, både i vardagen och på träning/tävling.

Lägg gärna in en presentation av dig och din häst, och häng på!:)

Jag hoppas kunna prova på en D tävling här i uppe i Norr i år. Detta med min korsningsvalack på 8 år.
Vi har väl en del träning kvar innan, men friskt vågat hälften vunnit....sägs det ju:grin:

//Marlene

*KL
Jag ska på clinic den 17/6-18/6 även på helgen hålls de en clinic med den duktiga proffstränaren Bill Cameron från usa.
Sen ska vi ner till American Day och vara med i Rasparaden och Quarter of mile racet. Givetvis ska vi till Axvall i år med.

*kl*

Så var denna helgen förbi. Jag är helt slut efter gårdagens urladdning, red min andra westerntävling någonsin och debuterade på C-nivå. Har varit skitnervös inför detta, då jag verkligen tyckt att jag tagit mig vatten över huvudet när jag gick med i vårat WA-lag div II, med en lånad, outbildad häst som är lika grön som jag på att tävla. Men skam den som ger sig, vi kom hem med några rosetter, både individuella och för laget:D

Men idag var jag nog snäppet gladare, red ut i vårvärmen (17 grader!!!) på unghästen, och passade på att galoppera på fälten innan de plöjs upp. Mötte en massa traktorer, hästar, galna människor på cykel, småkillar på mopeder, och hästen rör inte en fena. Bara lunkar på och lyssnar hela tiden vaket på mina signaler. Han är så jäkla duktig så jag vet inte vart jag ska ta vägen ibland. Ska iväg till ridhuset i helgen och rida, första gången på länge, ska bli spännande att se om han är lika cool där...

*kl*

Så var denna helgen förbi. Jag är helt slut efter gårdagens urladdning, red min andra westerntävling någonsin och debuterade på C-nivå. Har varit skitnervös inför detta, då jag verkligen tyckt att jag tagit mig vatten över huvudet när jag gick med i vårat WA-lag div II, med en lånad, outbildad häst som är lika grön som jag på att tävla. Men skam den som ger sig, vi kom hem med några rosetter, både individuella och för laget:D

Men idag var jag nog snäppet gladare, red ut i vårvärmen (17 grader!!!) på unghästen, och passade på att galoppera på fälten innan de plöjs upp. Mötte en massa traktorer, hästar, galna människor på cykel, småkillar på mopeder, och hästen rör inte en fena. Bara lunkar på och lyssnar hela tiden vaket på mina signaler. Han är så jäkla duktig så jag vet inte vart jag ska ta vägen ibland. Ska iväg till ridhuset i helgen och rida, första gången på länge, ska bli spännande att se om han är lika cool där...

Nu blir jag hemskt nyfiken...
Hur gick det för er!? :D

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 188
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 775
Senast: hundtant
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2