Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

i år är året det ska hända (igen)...

har ett arabsto på 17 år, som nu varit i min ägo i tio år.
i år ska jag börja med lydnadsträning under ryttare för att den bestämda damen ska inse att hon inte har så mycket att säga till om sålänge det är jag som sitter i sadeln..
samtidigt blir det en hel del sisträning efter att den hyfsade sits jag hade har totalförsttörts efter några månader i galoppstall under det gågna året, vanans makt är stor.... ;)

så hoppas jag att det kommer ett TR på posten snart och sen ska jag hitta närmaste westernklubb och starta vår första tävling! :bump:
denna något sena debut beror helt och hållet på min egen skräck för kritik av min kära pärla..! :cool:

Senast ändrad:

Ja, jag har oxå hört det, konstigt....

Min pojke är i alla fall pigg i lilla knoppen även om det är svårt att röra sig, han går gärna men det går sakta och stappligt.

Jag förstår honom för han lär ju ha ont...

Funderar på om min "ultraljudsapparat" skulle vara något för honom...??

Vad hände med din pojke, såg du när han fläkte sig?
Hur lång tid tog det innan han blev bättre?

Vi såg ju inte det utan hittade honom så här i hagen och detta är vad vet. har kommit fram till att det kan vara.

Dagen efter hittade jag trasig hage vilket jag inte såg på kvällen i mörkret när vi tog in, förmodligen har han fastnat i tråden och fått panik och försökt springa därifrån och sedan gått omkull, vi vet ju inte utan kan bara gissa...

Man önskar dom kunde tala om vad som hänt !

Däremot så får jag ju mer tid nu att lägga på min lilla buse ( -07 ) :laugh:

Mvh Black

Kul, vad rider du för häst?

Får väl hoppas vi ses i finalen då, jag ska också rida div II, fast på lånad häst:)

Vad kul! :)
Rider min lilla arabvalack, Wolder ox :)
13 år, 14 i maj :) Kommer främst rida pleasure och horsemanship i allsvenskan, eftersom den lille pojken inte gör byten när matte vill ;) Tävlar annars western riding, men på D-nivå så blir ju bara mönster 11 och 9, och har aldrig placerat oss i m.9.. :P Hade annars varit kul med WR också :)

Vilka grenar är du intresserad av? :) :banana:

Hej!

Jag är bara nyfiken på var du köpte din häst ifrån?
Undrar nämligen om det kan vara ifrån mig!
Hade varit kul.

Mvh Ulrika

Det kan stämma bra det, ditt namn stämmer iallafall. Har försökt ringa dig någon gång, samt mailat, men mailen har kommit tillbaka (inaktiv mailadress?) och har inte fått något svar när jag ringt. Du kan gärna PM:a mig din mailadress om du vill ha lite bilder på honom:)

Min fläkte sig också i hagen, så jag vet ju ej vad som hände, men det verkar bara som han halkat till, då svullnaden snabbt gick över. Var aldrig halt, utan bara tjock ovanför kotleden.

Imorse drog han världens repa när jag släppte ut hästarna, skitkul att se när de busar, men jag blir jättenervös för att de ska fläka sig eller gå omkull nu när underlaget är lite lurigt:crazy:

kommer rida pleasure, western riding och ev. western horsemanship om allt går som det ska med träningen. Dock är hästen relativt outbildad, så vi får se hur det går med galoppombytena:crazy: Är svårt att lägga upp träningen när det är lånad häst som man bara rider då och då... Men vi ska träna så gott det går:)

KL

Mål för 2010:

Att ha tid att rida!! Väntar barn vilken dag som helst men hoppas ändå kunna tävla lite smått under året.

Har ett 5-årigt quartersto som gick tom B-nivå förra året.
Hoppas kunna vara med i westernallsvenkan på B-nivå (om vi får ihop något lag) och kanske någon team sorting till sommaren.

Hej!

Va roligt va fin han är!!!
Hans pappa har vi fotfarande kvar och vår dotter tävlar hoppning med honom, han hoppar väldigt bra!!

Min mail o.ulrika@yahoo.se

Min mål för 2010-

Spirit 7år tinker/haflinger- att starta på B-nivå då vi blev uppklassade förra året i WP,TR,WH,,
och att fortsätta träna byterna på rakt spår,,

Smarty 2 år i maj-ta med honom ut på tävlings plats- ställa honom i halter/showmanship-sitta in honom under sommaren.

Här hemma rullar det på, försöker göra det bästa trots att det är halt mest överallt. Längtar verkligen tills backarna hemma töar upp så att man vågar ge sig iväg med transporten till ridhuset...

Så det blir skritt, skritt och åter skritt. Tömkör litegrann i trav, men även där blir det mest i skritt. Är så rädd att han ska halka till och fläka sig i snön, den är ju så hårt packad nu. Har passat på att vänja in honom vid ett nytt bett och övar mycket grunder...

Snart är mina idéer av skrittövningar slut, någon som har några bra tips? Har tillgång till en massa koner och bommar.:)

Fyrkanter - bakdelsvändning i varje hörn - mycket bra för kontroll av häst och disciplin för dig själv.

Dags att hoppa in här med;)!

Mitt mål i år är att helt enkelt kunna genomföra tävlingar utan att nolla mig!!! Få galopperna att sitta ordentligt och fortsätta jobba på en lyhörd häst...

Ska vara med i WA div II och hoppas att laget kan göra fint ifrån sig.

Hade hur mycket mål som helst inför 2010 men...... Min quarter fick en senskada för drygt 5 månader sedan och jag fick klartecken att sätt igång honom sakta innan jul men nu visar det sig att han inte håller i senan :crazy: Pratade med vet. idag och nu blir det 6 månaders vila till!! :(:cry: Är helt knäckt idag känns det som.....

Men jag har en liten quarterkorsning som blir 2 år i år (synd att han inte var ett år äldre så att jag kunde träna och tävla på honom i år). Han är iaf en mycket trevlig liten kille som precis blivit valack :) Honom ska jag sitta lite på innan sommaren (inte rida utan bara klättra lite upp och ner i sadeln). Han ska få åka på löshoppning nu i vår och så blir det nog att jag kör in honom om jag inte hittar nåt jag kan rida på. Jag planerar sedan att rida in honom till hösten och åka lite till ridhus och så med honom så att han får lite social träning :laugh:

Kanske nån som har en quarter el paint att låna ut i väntan på att min quarter skall sättas igång till hösten. ;) Är så himla sugen på att träna och tävla!! :laugh:

Du får väl ge dig ut på halterklasserna då!!! Trail at hand är ju superbra träning för ungdomarna, och pållen får känna på tävlingsatmosfären;)

Håller tummarna för din stora!!

Tack! :)Ja, jag får väl göra det ;) Så segt bara att inte ha någon att rida på. Hade precis kommit igång och rida sedan jag fick barn i aprill så nu har jag snart inte tränat ordentligt på 1 ½ år! :eek:

KL*Den stora satsningen blir för oss Arab EM som kommer gå på böke i år, om allt går enligt planen.

Äntligen börjar det bli ljusare och det börjar kännas som att våren kanske kommer i år oxå :laugh:

Silver vilar ju för fullt så han blir det ju ingen träning på i år men tanken är att Legend som är 2 år ska köras in nu till våren och sen ridas in till hösten så där blir det ju lite pyssel. :) Vi har en till unghäst, ett welshcobsto, som oxå är 2 år till sommaren och planen är densamma för henne.

Nu till den roliga nyheten! Vi var och köpte en ny häst i förrgår!! Hoppas, hoppas att den går igenom vet. bes nu!!!
En jättefin palominovalack på 5 år som är korsning newforest/quarter och som är 145 cm hör, men han känns väldigt mycket större!! Ett kanonsteg har han och tanken är att jag och mamma ska dela på honom. Han kommer att tävlas både western, dressyr och hoppning på småklasser i år så äntligen kommer jag ha en häst att träna på igen!! :laugh: Dessutom blir det till att ge sig ut och tävla lite dressyr och hoppning på vårt halvblodsto för vi har bestämt att hon ska säljas i sommar och då behöver hon upp i tävlingskondition igen, så det kommer bli full rulle till våren!! Så fort snö försvinner så ska jag börja åka och träna rening på nya pållen :laugh: Vi kom i kontakt med en tjej som säljer quarterhästar som 2 gånger om året samlar ihop folk och vallar alla deras kor på betet så planen är att iaf till hösten åka och prova på det! Gärna redan till våren men det vet jag inte om jag vågar ;)

Ska genast gå in och kolla wras tävlingstermin :laugh::banana:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 188
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 774
Senast: hundtant
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar