Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju extremt tuffa pass detta så inte konstigt alls om man behöver lite avbrott från det ibland tänker jagÄnnu ett monsterpass på nya gymmet (får nog hitta något annat namn för det snart, för det är inte så nytt längre ) och det var lite för likt lördagens pass för att jag skulle tycka det var roligt. Men men, kroppen fick sig en rejäl omgång och det var ju trots allt därför jag var där.
Uppvärmning: Löpning runt kvarteret, uppskattningsvis ca 600 meter, plus lite rörlighetsövningar.
Del 1: 3 varv med 30 sekunder vardera av pull ups, hand release push ups och valfri konditionsmaskin.
Del 2: 12 minuter AMRAP av single arm devil's press (typ en burpee som övergår i hantelryck) + 100m på valfri konditionsmaskin + fällkniven.
Del 3: I par skulle vi hjälpas åt att göra:
Del 3 pågick i 20 minuter och var fjärde minut blåste coachen i pipan och då skulle vi hjälpas åt att göra 20-30 kcal på valfri konditionsmaskin. Min partner och jag hann inte igenom allt utan vi var ungefär 3/4 klara med push press när tiden tog slut. Jag kände mig långsam och fick/får kämpa med att inte slå ner på mig själv, men överlag var det inget vidare bra pass för mig tyvärr. Har känt mig svag och omotiverad i en vecka nu och kan inte riktigt komma fram till vad det beror på. Tror att det är bra att jag tvingas vila från den här sortens träning nästa vecka, då jag ska iväg till London på jobbevent följt av några dagar hemma hos en kompis. Det bör göra susen!
- 100 wall balls
- 5 synkroniserade burpees
- 80 marklyft
- 60 frontböj
- 40 push press
- 20 thrusters
Är det SÅ orimligt med 200 i maxpuls? När jag körde spinning för ett antal år sen kunde jag absolut komma upp mot 200 i maxpulsPlåstrade om och tejpade fötterna och gav mig ut i längdspåret med sambon igen. Även om vi åkte separat nu, han skulle ta milen på under en timme och jag köttade på så gott jag kunde efter
Kom hem med nya blåsor, blåsorna mina gamla blåsor och en högst orimlig maxpulsnotering på fitbiten
(Men kul var det, ju!)
Visa bifogad fil 143112
Näee, det GÅR nog (eller, uppenbarligen ), men jag brukar annars mest ägna mig åt styrketräning eller inte så stenhård löpningÄr det SÅ orimligt med 200 i maxpuls? När jag körde spinning för ett antal år sen kunde jag absolut komma upp mot 200 i maxpuls
Men du känner ju dig själv såklart, och 200 i maxpuls är ju absolut högt
Nä precis, jag tror att det fallit sig så att det blivit lite för många av den sorten på senaste helt enkelt. Ser fram emot ett gammalt hederligt styrketräningspass imorgon, i lugn och ro!Det är ju extremt tuffa pass detta så inte konstigt alls om man behöver lite avbrott från det ibland tänker jag
Nä precis, jag tror att det fallit sig så att det blivit lite för många av den sorten på senaste helt enkelt. Ser fram emot ett gammalt hederligt styrketräningspass imorgon, i lugn och ro!