Veckans första pass gjort! Testade 1 RM i knäböj idag, så mycket jag vågade iaf för hade inget sånt safety rack så hade fått släppa vikterna bakåt om jag inte orkade upp Maxade iaf på 70 kg x 1 Kroppsvikt 62,5 kg och hade som mål att klara ett rep på den vikten så orkade ju lite mer än så Tror jag hade haft 72,5 kg med men det är ju lätt att säga i efterhand hehe. Sen körde jag samma pass som alltid med rumänska mark, hip thrust, axelpressar, latsdrag och sit-ups. Bra pass denna veckan med.
Och detta med att testa 1 rm gör jag verkligen bara för att jag tycker det är kul. Jag tycker det är sporrande att ha mätbara mål och målet nu under våren har bara varit att bli allmänt starkare efter två graviditeter vilket ju är svårt att mäta på annat sätt än att testa styrkan helt enkelt. Spelar ju egentligen inte någon roll alls om jag klarar 60 eller 70 kg i knäböj så länge jag känner mig stark och mår bra men för mig som har en lite tävlingsdjävul i mig så är såna här mål sånt som gör träningen roligare helt enkelt
Nästa pass hoppas jag kan bli onsdag och sedan fredag!
Och detta med att testa 1 rm gör jag verkligen bara för att jag tycker det är kul. Jag tycker det är sporrande att ha mätbara mål och målet nu under våren har bara varit att bli allmänt starkare efter två graviditeter vilket ju är svårt att mäta på annat sätt än att testa styrkan helt enkelt. Spelar ju egentligen inte någon roll alls om jag klarar 60 eller 70 kg i knäböj så länge jag känner mig stark och mår bra men för mig som har en lite tävlingsdjävul i mig så är såna här mål sånt som gör träningen roligare helt enkelt
Nästa pass hoppas jag kan bli onsdag och sedan fredag!