Styrketräning för överkroppen stod på mitt schema idag och jag har därmed uppfyllt mitt mål om att träna 10 pass i mars innan vi åker iväg på bröllopsresa (vilket vi drar iväg på imorgon kväll
). Jag kommer att träna en hel del när vi är iväg också, allt ifrån vandringar till surfing och yoga, men det kändes skönt att ligga bra till redan när vi åker eftersom det trots allt är drygt 4 veckor av min vanliga träningsrutin som försvinner och jag verkligen inte vill känna någon press på mig att träna, utan det ska helst gå av bara farten liksom.
Jag hade inte jättemycket tid idag eftersom det finns ungefär sjuttiotvå andra grejer jag behöver fixa med inför resan, men lite chins, face pulls, hantelpress, flyes och upprätt rodd hann jag med. Avslutade med maxtest armhävningar, mest för skojs skull, och lyckades med 13 stycken i rad. Mitt tidigare rekord var 11 tror jag, så det var ju trevligt! Nästa gång ska jag testa utan att ha tränat ett pass före och se vad jag kan uppnå då. Typ 20 st eller nått vore lite coolt att fixa...
Försökte att få med det på film men inser att jag har lite att jobba på där... Typ, som att få med hela kroppen och sånt
Ja ja, jag fick med överdelen i alla fall och det var egentligen den jag var mest intresserad av att se eftersom jag tidigare haft tendensen att låta armbågarna peka ut för mycket åt sidorna. Det blir ju lättare så
Jag ser att jag har en tendens att dippa ner överkroppen före resten av kroppen, framförallt när jag blir trött, men på det stora hela är jag ganska nöjd med hur det ser ut! Nästa gång ska jag försöka få med hela kroppen på film dock