Köpte nya löparskor i helgen, men eftersom det är full vinter så dröjer det innan jag kan prova dem ute. Så idag tog jag en runda på löpbandet innan jag gick på ett corepass. Så j-la tråkigt att springa på band, men det är ju iaf överskådligt, sträcka, hastighet osv. Skorna passade och det var huvudsaken, något stora kanske men jag får fullständig panik vid minsta känsla av att det tar i framtill och mina fötter är rätt kinkiga överlag. Köpte samma sko som jag haft de sista åren, Asics Gel-Cumulus oh jag har trivts bra i dem jag hade innan, och köpte även samma storlek i de nya. Tycker inte de känns stora att gå och springa i men på coren var de alldeles för stora... viker sig fram när man ska stå i plankan. Nåväl, nu är det ju inte vad jag ska ha dem till så det kvittar väl.
Nu behöver jag bara köpa en trailsko också, men det är ju inte så bråttom. Det dröjer innan man kan använda dem ute, och man vill ju heller inte ha dem på ett löpband inne. För utomhusbruk denna årstid har jag Icebugs.
Funderar på om jag ska ansluta mig till Team Nordic Tail eller Runacademy. Nån här som har erfarenhet av dem? Tänker spontant att Runacademy verkar välanvänt, men eftersom jag faktiskt mestadels kommer springa traillopp och även brukar hålla mig i skogen som oftast i min egen träning sommrtid, så kanske TNT passar mig bättre?
Nu behöver jag bara köpa en trailsko också, men det är ju inte så bråttom. Det dröjer innan man kan använda dem ute, och man vill ju heller inte ha dem på ett löpband inne. För utomhusbruk denna årstid har jag Icebugs.
Funderar på om jag ska ansluta mig till Team Nordic Tail eller Runacademy. Nån här som har erfarenhet av dem? Tänker spontant att Runacademy verkar välanvänt, men eftersom jag faktiskt mestadels kommer springa traillopp och även brukar hålla mig i skogen som oftast i min egen träning sommrtid, så kanske TNT passar mig bättre?