Däremot tror jag den blir jobbigare i längden då det är två moment istället för ett.Jag har ingen aning, det var så de sa på filmen Det kanske inte är en nedskalad version?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Däremot tror jag den blir jobbigare i längden då det är två moment istället för ett.Jag har ingen aning, det var så de sa på filmen Det kanske inte är en nedskalad version?
Åh, jobbigt att börja med tung känsla! För mig kändes det tvärtom, eftersom jag fick bättre position tror jag och att jag hade åkt förr och visste hur lång backen var och att det bara var att hålla sig lugn.
Jag tycker att det bästa är att hitta ett färdigt träningsprogram. Om man är nybörjare eller har haft ett långt uppehåll skulle jag säga att typ vilket träningsprogram som helst kommer ge resultat. Så länge man följer programmet dåNi som styrketränar, hur har ni gjort för att sätta ihop ett träningsprogram? Känner att största kullen för mig är att just ha ett vettigt träningsprogram - och att hitta det någonstans.
Däremot tror jag den blir jobbigare i längden då det är två moment istället för ett.
Ni som styrketränar, hur har ni gjort för att sätta ihop ett träningsprogram? Känner att största kullen för mig är att just ha ett vettigt träningsprogram - och att hitta det någonstans.
Så otroligt imponerad av er som genomfört vasan! @Breaktown @strawberrysylt
Lite avis, är sugen på att någon gång kunna genomföra ett sådant lopp (altid åkt längdskidor).
Grymma är ni!!
Jag åkte öppet spår i måndags så inget startled. Eller ja det var ju startgrupper efter egen uppskattad åktid men det nog inte riktigt
Tror att det var pga att det var så varmt och svettigt (var ju 8 plusgrader och sol som varmast) som jag fick så mycket blåsor. Hade samma handskar och pjäxor som jag haft hur länge som helst... Inte ofta man åker skidor och mest önskar att få hälla en hink vatten över sig. Och att vindarna som kommer emot en i nedförsbackarna är varma vindar.
Nej jag bor i Stockholmstrakten så har inte tränat mycket i spåren. Men hann med ett par vändor kring Hemus när det var Moraloppet iaf
Glömde svara på detta! Det där med att ha åkt innan verkar inte hjälpa för mig.. Detta var fjärde gången jag åkte och tycker att jag upplever backen annorlunda varje gpbg Generellt tycker jag ändå att jag har rätt bra koll på banan men upplevelsen av backen har aldrig varig densamma…
Åh, nej så kan det ju vara förstås! Jag tror att ifall jag hade åkt ÖS och inte haft lika mycket folk framför mig som på VL så hade min upplevelse av backen blivit väldigt annorlunda och jag hade nog tyckt det varit jobbigare! Visst, det tar på krafterna att saxa sig upp i en stor klump, men på ett sätt tror jag det är lite bra också att man blir lite (alltså gärna lite mindre då, men ändå) uppbromsad där i början som motionär, finns nog risk för att gå ut för hårt annars.
Sen vad det gäller resten av banan så hmm, jag tror man förtränger en del också? :P Jag har vandrat och cyklat leden också, men alla de där små jobbiga uppförsbackarna, in mot Risberg och sen mellan Risberg och Evertsberg, dem hade jag förträngt :P. Men ska vandra och cykla mer, så har jag mer koll nästa vinter XD.
Absolut blir backen annorlunda då! Även nu blev det ju saxande på led en stor del av backen men det var ju ändå hyfsat tempo hela vägen. Även om jag tror att mitt bekymmer var mer energibrist än att jag gick ut för hårt egentligen. Första gången jag åkte öppet spår var det 10 000 deltagare och innan startgrupperna fanns så "alla" startade klockan 7. Då blir ju backen som att så i mitten av fältet på VL ungefär. Det är verkligen olika upplevelser.
Jo absolut. Även om jag inte skulle kalla backarna upp mot Risberg för "små"
Tycker att den här indelningen av banan stämmer väldigt väl! https://www.vasaloppet.se/bloggar/l...s/sites/7/2020/02/Vasaloppets-banprofil-1.jpg
Och sträckan mellan Risberg och Evertsberg är verkligen den där falskplatån. Ser platt ut på profilen men känns som uppförs mest hela tiden.
Jag är riktigt sugen på cykelvasan! Kommer inte bli denna sommar men nästa kanske
Åh, ja nej jag menade inte att just du gått ut för hårt, men det lät kanske så, sorry! Åh, okej! Ja, nu i måndags var det väl "bara" ca 3 000 startande tror jag... brukar väl vara fler.
Haha, nej du ser jag har redan förträngt dem igen .
Åh, men Gud vilken härlig ban-anatomi! Den ska jag spara! Stämmer ju perfekt!
Åh, vad roligt, ja kom och åk Cykelvasan! Jag åkte för första gången (hade åkt CV 30 en gång innan och sen bara tränat mountainbike vid ett par tillfällen i VL-spåret) nu i somras, det var SÅ JÄKLA ROLIGT!!
Nej jag menade inte så! Bara resonerade allmänt om att gå ut för hårt
Ja precis, 3000 var det i måndags. Ödsligt Fast ändå så åkte man med folk omkring sig precis hela tiden, jag trodde det skulle upplevas som mycket glesare.
Maken, Mineur, maken! Du har varit gift i typ 9 månader nu, kanske vore dags att lära sig?Jag passade på att gå upp tidigt med sambon för att få träningen gjord innan jobbet.
Jag säger fortfarande sambon när jag pratar om in make. Vi har vart gifta i 6årMaken, Mineur, maken! Du har varit gift i typ 9 månader nu, kanske vore dags att lära sig?