Tycker och tror det viktigaste och bästa för träningsmotivationen är att göra något man tycker är roligt. Sen vad det är spelar inte så stor roll.Jag funderar på att säga upp mitt gymkort, inser att jag tappar intresset när det blir för mycket planering kring träning. Gillar inte heller när det för för mycket folk på gymmet. Vilket gör att det är tidiga mornar och förmiddagar jag föredrar på gymmet. Eftersom jag åker bussen vid 7 till jobbet så är jag inte alls sugen på att gå upp 5 för att kunna träna, och varann helg väger inte upp den dyra kostnaden.
Jag inser att planering inte är min grej, utan jag får mer träning gjort om jag spontant drar på mig kläderna och kör ett pass.
Jag hoppas mitt inlägg är okej eftersom det visar hur olika vi är när det gäller träning? Och för att fortsätta på samma spår, hur är ni? Är ni mest effektiva om ni planerar in er träning eller tar ni en lucka som uppstår i livet?
Jag kan inte träna spontant, då blir det aldrig av. Jag behöver signa upp mig på något och ha någon som berättar vad jag ska göra. Men man är ju olika.