Jag klarade mitt första bootcamp-pass!
Vi började med att jogga en bit efter ett motionsspår och sedan traskade vi rakt in i skogen tills vi kom till en glänta. Där gjorde vi tio olika magövningar i typ 20 minuter utan vila.
Vi gick sedan vidare en bit och stannade till och gjorde armövningar två och två. En skulle hålla emot medan den andra pressade upp eller ner armarna på olika sätt. Jobbigare än jag först trodde!
Sedan sprang vi vidare i skogen tills vi kom till en annan glänta där vi i skulle springa mellan tio träd och krama dom, springa tillbaka till gläntan och göra fem övningar tio gånger vardera. Det upprepade vi I en kvart.
Vi avslutade på motionsspåret där vi var utspridda på en lång rad. Alla la sig i plankan medan den som var sist skulle springa och hoppa över dom andra och la sig sedan först medan nästa person sprang. Osv.
Vi höll på allt som allt i en timme.
Jätterolig träning och så härligt att vara mitt i skogen i mörkret med pannlampor. Hela tiden omgav vi av lukten av blöta barr.
Bra instruktör som peppade lagom mycket och alla var med efter sina egna förutsättningar.
Jag längtar redan efter nästa onsdag då vi ska träna igen.