Veckans tredje och sista simträning gick av stapeln ikväll och det blev ännu en egoboost
Från att i tisdags ha varit helt övertygad om att jag är värdelös på simning har jag nu fått höra av tre separata instruktörer att jag är en väldigt stark och snabb simmare
Lite för snabb emellanåt dock, vilket är som det brukar när det kommer till mig och träning, det blir liksom lite hetsigt och så blir jag trött alldeles för fort. Därför jobbade vi idag mycket på att jag verkligen skulle ta mig tid att känna på "the glide", alltså fasen mellan bentaget och armtaget då man glider fram genom vattnet med kroppen helt rak. Det är en av de viktigaste delarna i simning eftersom det är under den fasen man är som snabbast, men jag har liksom hoppat över den biten tidigare och kastat mig vidare till nästa armtag istället. Idag kändes det som att jag verkligen fick till tekniken och jag hade en riktigt bra känsla emellanåt. Jag behöver fortfarande jobba på en massa småsaker såklart, framförallt har jag fått lära mig ett helt nytt sätt att göra armtag vilket kommer att ta ett tag att få in i muskelminnet, men jag känner mig riktigt stolt och peppad faktiskt!
Imorgon ska jag rida ett pass dressyr på banan och sedan blir det vila resten av helgen. Jag har simmat fyra dagar i rad nu, gått en massa steg och gjorde ett ganska tufft yogapass i måndags, så kroppen är välförtjänt av lite vila