@Lightzone Först och främst kan det vara bra att dubbelkolla att handleden är helt rak när man kör pressar av olika slag. Det är ganska lätt att råka böja handen bakåt lite och det belastar naturligtvis mycket. För mig brukar det hjälpa att tänka att den delen av stången där fingrarna möts ska peka rakt framåt hela tiden, inte snett uppåt som det blir om man råkar låta handleden kollapsa lite. Svårt att förklara märker jag, men jag hoppas du förstår!
Skulle också satsa på att stretcha dem rejält före och efter (säg till om du vill ha tips på bra övning), samt att vid tunga lyft köra med lindor som @clusia nämner. Jag har alltid ett par lindor i träningsväskan eftersom crossfit innehåller en hel del lyft som kan tära ordentligt på handlederna. Jag behöver inte använda dem särskilt ofta, men vid minsta obehag i handlederna tar jag på mig dem och smärtan försvinner helt.
Skulle också satsa på att stretcha dem rejält före och efter (säg till om du vill ha tips på bra övning), samt att vid tunga lyft köra med lindor som @clusia nämner. Jag har alltid ett par lindor i träningsväskan eftersom crossfit innehåller en hel del lyft som kan tära ordentligt på handlederna. Jag behöver inte använda dem särskilt ofta, men vid minsta obehag i handlederna tar jag på mig dem och smärtan försvinner helt.