Har hållit mig borta härifrån ett tag då det känts jobbigt att läsa om träning när jag inte kunnat träna själv, men idag vågade jag mig på att utmana kroppen lite försiktigt igen! Det är första dagen på 10 dagar som jag inte haft huvudvärk och känt mig överkörd av en lastbil ungefär, så antibiotikan verkar ha effekt och det går på rätt håll
Jag är dock fortsatt försiktig med hur mycket jag vågar göra (rent generellt alltså, inte bara träningsmässigt) eftersom jag fått bakslag flera gånger när jag gjort för mycket, så jag vågar inte riktigt ropa hej ännu. Men förhoppningsvis la jag det på en lagom nivå idag!
2,5 km rask promenad följdes av en cirkel med 20 step ups på bänk, 10 armhävningar mot bänk samt 20 utfallssteg. 3 varv och jag vilade så mycket jag kände att jag behövde mellan både övningar och varv. Sen avslutade jag med att hänga i räcke i 30 sekunder.
Är extremt noga med att lyssna på kroppen och ge den massor av återhämtning; fram till igår har jag haft lätta borreliasymtom varje dag (bland annat helt galna domningar i händerna i helgen, kändes typ som att någon droppade iskallt vatten på händerna på mig) så jag vet ju att den kämpar med något. Jag kände mig både tung och svag idag men det var samtidigt härligt att få känna lite mjölksyra och trötta muskler igen! Det faktum att jag vanligtvis gör 10 armhävningar på tå utan bänk med lätthet och idag fick kämpa för att göra det
med bänk ignorerar vi
Imorgon räknar jag med att behöva vila en massa men förhoppningen är att kunna träna ett lätt pass i open gym på fredag. Sedan är det dags för sommarfest med crossfitgänget på lördag, vilket går ut på en heldag med träning följt av grillning. Vet inte riktigt hur jag ska göra med det men hoppas må tillräckligt bra för att kunna vara med lite grann i alla fall. Ska dock definitivt inte vara med i något lag eller liknande, vilket egentligen är det som är tanken med hela grejen, för då vet jag att jag riskerar att ta ut mig alldeles för mycket.
Så, det var en liten uppdatering från mig!