Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm tror mina jogging-ovana fötter är lite trötta. I hålfoten, men också särskilt på utsidan typ ovanför fotknölen?

Funderar på om fotledsstöd kan vara något. Inte så störande egentligen utom att jag får kramp ofta när jag sover när det är såhär. Provade att trä knästöden på fötterna en natt och det hjälpte lite, men inte optimal passform 😂

Har alltid mer eller mindre problem med kramp i fötterna så fotledsstöd kanske kan hjälpa överlag 🤔 //end svammel

Har du provat magnesium för din kramp?

Glömde resten..
Att du får ont kan nog bero på att du inte är van vid belastningen och behöver träna upp kroppen, att använda vristskydd i det läget kommer bara göra att det tar längre tid för kroppen att bygga upp styrkan du behöver eftersom att skyddet "gör jobbet". Jag har använt mig av vristskydd på matcher vid/efter skada för att inte förvärra något, och sen tränat utan skydd för att bygga upp kroppen igen! :)

Senast ändrad:
Har du provat magnesium för din kramp?

Glömde resten..
Att du får ont kan nog bero på att du inte är van vid belastningen och behöver träna upp kroppen, att använda vristskydd i det läget kommer bara göra att det tar längre tid för kroppen att bygga upp styrkan du behöver eftersom att skyddet "gör jobbet". Jag har använt mig av vristskydd på matcher vid/efter skada för att inte förvärra något, och sen tränat utan skydd för att bygga upp kroppen igen! :)
Smart!

Jodå, magnesium, järn och b12 😅
Vet att det blir värst när jag inte dricker ordentligt, plus att som du säger är ju kroppen dessutom ovan vid just löp-belastning nu. Härda ut och dricka mer vatten med andra ord!

• Gilla
Reactions: WS6
Smart!

Jodå, magnesium, järn och b12 😅
Vet att det blir värst när jag inte dricker ordentligt, plus att som du säger är ju kroppen dessutom ovan vid just löp-belastning nu. Härda ut och dricka mer vatten med andra ord!

Hur mkt magnesium, järn och B12 äter du? Frågar mest för att de rek mängderna inte alltid är tillräckligt. Jag äter mkt högre doser än vad som är rek, på ordination från läkare som utgått från analys av hårprover. Så det kan skilja rejält i individuellt behov och rek dosering, som nog kan förklara om man inte får effekt av de tillskott man äter...

Hur mkt magnesium, järn och B12 äter du? Frågar mest för att de rek mängderna inte alltid är tillräckligt. Jag äter mkt högre doser än vad som är rek, på ordination från läkare som utgått från analys av hårprover. Så det kan skilja rejält i individuellt behov och rek dosering, som nog kan förklara om man inte får effekt av de tillskott man äter...
Magnesium på eget bevåg, men järn och b12 enligt läkares ordination. Har kommit upp i rätt nivåer på de senare nu iaf 😅

Jahaja så ska springa tjejmilen på lördag och idag bestämde sig hästskrället (sagt med all kärlek ❤️) för att tjonga i utsidan av mitt knä med sin stålskodda bakhov.

Härligt svullen/blåmärke typ precis där senan fäster. Sweet! Får se hur detta går. Och om jag ens kan rida imorn :cautious:

4647BB39-5E7B-4FD1-93FE-5D63DDEB9719.webp

Men förutom knät så tränade jag ju faktiskt också. Överkropp :angel:

Mycket nöjd med assisted pull-ups!
3x6x -14kg 🤩

Jahaja så ska springa tjejmilen på lördag och idag bestämde sig hästskrället (sagt med all kärlek ❤️) för att tjonga i utsidan av mitt knä med sin stålskodda bakhov.

Härligt svullen/blåmärke typ precis där senan fäster. Sweet! Får se hur detta går. Och om jag ens kan rida imorn :cautious:
Aj aj 😬 hoppas det hinner reda till sig!

Åh what do!
Knäet är bättre idag så länge jag.. Inte går i trappor. Eller belastar det ordentligt.

Men för bästa chans till lördag kanske jag ändå ska vila det idag och inte rida? Vill ju inte råka vrida till det eller göra det värre D:

Åh what do!
Knäet är bättre idag så länge jag.. Inte går i trappor. Eller belastar det ordentligt.

Men för bästa chans till lördag kanske jag ändå ska vila det idag och inte rida? Vill ju inte råka vrida till det eller göra det värre D:

Jag hade vilat (promenera kanske?) viktigt att lyssna på kroppen!
Min rygg t.ex är bra när jag bara promenerar, dålig när jag böjer mig eller suttit ett längre tag.

Jag hade vilat (promenera kanske?) viktigt att lyssna på kroppen!
Min rygg t.ex är bra när jag bara promenerar, dålig när jag böjer mig eller suttit ett längre tag.
Var lite vuxen och sjukanmälde mig 😅
Hoppas jag kan rida igen någon gång!
Ridning känns som en sån grej som skulle kunna funka, eller så vrider man till knäet på något sätt och det blir hundra ggr värre 🙈

Ska nog hålla mig till korta små promenader idag, och komma ihåg att byta ställning på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
35 36 37
Svar
738
· Visningar
21 813
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 000
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 983
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 053
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar