Kors i taket, jag har tränat crossfit! Och njutit av det! Och ja, nu har jag naturligtvis börjat vackla lite i mitt beslut att sluta bara för det
Kommer dock att fortsätta med planen att åtminstone be att få pausa medlemskapet, för jag behöver verkligen mer flexibilitet!
Det blev ett kvällspass igår, trots att min familj fortfarande är här och trots att jag med detta valde bort kvalitetstid tillsammans med resten av gänget. Kände att jag behövde träningen mer och att jag ville "riva av plåstret" och komma igång lite igen. Det tog emot, men såhär i efterhand kan jag säga att det var helt rätt beslut!
Del 1: 30 hopp upp på viktplatta, 20 plankan med axelklapp, 10 goblet squats och 10 marklyft med KB. 3 rundor.
Del 2: Teknikträning squat cleans (frivändning där man går ner i djup knäböj på slutet) där vi skulle göra en per minut i 5 minuter och öka vikten varje gång.
Del 3:
- 5 squat cleans
- 20 hand release push ups
- 80 double unders
4 rundor, maxtid 14 minuter.
Jag tog det lilla lugna med vikten på stången men känner i efterhand att jag gott kunde ha lagt på ett par kilo till. Armhävningarna kändes riktigt bra även om det var svårt att lära in det här med att släppa händerna och därmed behöva använda kroppen på ett annat sätt för att komma upp igen. Jag lyckades dock göra åtminstone 75% av dem på tå, så det är jag nöjd med!
Double unders krånglar fortfarande och jag blir inte klok på att jag klarar dem ungefär var tredje gång jag försöker, men de andra gångerna funkar det inte alls. Ja ja, bara att fortsätta kämpa!
Tanken är crossfit torsdag och fredag också, och om jag orkar tar jag mig kanske iväg till open gym på lördag förmiddag. Mitt huvudsakliga fokus under kommande vecka är dock återhämtning, så det är mycket möjligt att det blir en lat förmiddag i soffan istället