Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har tips när det kommer till att lära sig crawla?
Hur gör man?!?!
Apropå diskussionen om vad som bör och inte bör rapporteras.. Jag diskuterade med en vän igår och han ska hjälpa mig att lägga upp ett träningsschema till efter semestern, jag har även lite mål kostmässigt också (typ i stil med prova nya recept istället för att äta rostat bröd varje morgon) och börja bli bättre på att ta mina tillskott (ordinerat av läkare). Är det på gränsen för vad jag får prata om i denna tråden? Målbilden är att springa två kilometer på 11 minuter och 35 sekunder då det är målbilden för att ansöka till hemvärnet. Ingen eventuell viktnedgång kommer rapporteras, utan fokus är att bli stark, kunna springa så fort och förhoppningsvis bli piggare om jag är bättre på att ta mina järntabletter
Det är tanken, men sedan är jag en sådan där som är extremt dålig på att vara nybörjare och tränar innan kursGår en kurs tror jag
Läste ihop meningarna så mycket så jag tyckte du skrev att du sov i omklädningsrummet!Visa bifogad fil 96187
Det blev ett idag med! Sov sådär och är trött i kroppen, men var skönt.
Ffa nöjd med det hysteriska ljuset i omklädningsrummet efter, såg ut som hulken
Pass nr100 sen 13dec
Man vill ju ha nära till gymmetLäste ihop meningarna så mycket så jag tyckte du skrev att du sov i omklädningsrummet!
Jag får inte till det med träning, såg mina blodvärden idag. Galet högt TSH och alldeles för lågt på T3 och T4. Behöver verkligen hjälp nu. Min kropp är helt ur balans. Ska försöka nu igen, bara stretcha lite.
Tänker att yoga borde vara bra ändå för jag blir så stel direkt när jag inte håller igång så jag ska försöka hålla igång med den när det finns ork nog. Men annan träning orkas inte med. Det får vänta.Du kan lika gärna lägga ner träningen, har du för lågt T4 och T3 har du ingen energi ut till musklerna ändå. Du gräver dig bara ännu djupare ner. Hard but true.
Tänker att yoga borde vara bra ändå för jag blir så stel direkt när jag inte håller igång så jag ska försöka hålla igång med den när det finns ork nog. Men annan träning orkas inte med. Det får vänta.
Ja det har jag gett upp. Jag vandrar mellan sängen, soffan, något ärende eller hundpromenader som tar så mycket mer energi än vanligt. Bara ta mig igenom och hoppas på bättringLåter klokt. Jag tänkte främst på pulshöjande träning.
Jag får inte till det med träning, såg mina blodvärden idag. Galet högt TSH och alldeles för lågt på T3 och T4. Behöver verkligen hjälp nu. Min kropp är helt ur balans. Ska försöka nu igen, bara stretcha lite.
Jag har Hypotyreos och äter Levaxin sedan några år tillbaka. De perioder en omställning i dosen krävs är inte roliga alls, visst har du tidigare nämnt att du äter Levaxin du med?
Mår pyton de perioder som dosen behöver ändras, hela livet rubbas (känns det som).
Jag har 125mg jag får uppföljningar årligen, men det är främst för att läkaren på endorkin även är min läkare på diabetesmottagningen. Så dom kör besöken ihop och för att diabetes ska fungera måste kroppen fungera, vilket gör att du får hjälp fort när kroppen strular.Skönt att höra att du iaf får uppföljning och får ändra dosen? Jag får tvärnej från offentliga vården trots skitmående och låga värden på T3 och T4, de är låga inom referens och då är det tvärkört. Äter 75 mikrogram och det är en låg dos, ändå är det tvärnej. Att jag i en period varken kunde träna eller gå i trappor var inget man brydde sig om alls.
Har nu en svindyr privatläkare som ska försöka få ordning på kroppen, men det tar tid. Hon jobbar på ett lite annorlunda sätt och jag hoppas det kan hjälpa mig på sikt även om det vore enkelt att bara ge mig mer Levaxin och se om det funkar.
Jag känner spontant att jag skiter i om för mkt Levaxin är dåligt på sikt. Om det ger mig 25 bra år är det mer värt för mig än att jag lever länge och är olycklig och kroniskt trött... Typ så.
Jag har 125mg jag får uppföljningar årligen, men det är främst för att läkaren på endorkin även är min läkare på diabetesmottagningen. Så dom kör besöken ihop och för att diabetes ska fungera måste kroppen fungera, vilket gör att du får hjälp fort när kroppen strular.
Jag märker av en vanlig infektion 3 dagar innan den bryter ut, för att mina värden börjar bråka med mig utan anledning.
När man börjar en crawl-kurs börjar man med att typ paddla med höfterna och ut i benen. Det sitter inte i fötterna utan i höften. Så har man en sådan flytplatta och övar på att få till ben/höftrörelsen. När man gjort det börjar man med andningen. Man andras på vart tredje armtag, så andas, två armtag och på nästa kommer du upp. Armtagen är oftast det lättaste, men andningen kan vara svårare att få till. Jag andades länge på vartannat armtag, alltså, alltid på höger sida, men det är inte bra i längden visst enligt de som vet.Det är tanken, men sedan är jag en sådan där som är extremt dålig på att vara nybörjare och tränar innan kurs
Man behöver gå en kurs eller träna för PT. Jag skulle inte säga att det gå att lära sig själv.Någon som har tips när det kommer till att lära sig crawla?
Hur gör man?!?!
Haha, kan lugna dig med att vi inte har några anlag till verken typ 1 eller typ 2 i släkten, ej heller födoämnesallergi. Jag kör hela registret, celiaki och diabetes typ 1. Enda i släkten. // Svarta fåretJag får väl vänta tills jag får diabetes med då (vi har det i släkten precis som psoriasis, reumatism och andra autoimmuna sjukdomar). Nä jag är inte alls bitter...