Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
En timma gym efter jobbet där det verkar finnas AC som tur är. 🤪 Knäböj där jag kände mig lite svagare än förra gången tyvärr :( men kanske beror på veckans träning. Fortsatte med axelpress med skivstång, utfallssteg med skivstång och sedan toes to bar. Jag gillar ju verkligen att vara på gymmet men frustrationen av att aldrig komma framåt är jobbig, så känner mig lite depp efter dagens pass.
Ta några PT-pass?

Fick ihop en trevlig träningsvecka, och inga känningar i benhinnorna idag 🥳

Måndag: crossfit, dressyr
Tisdag: crossfit eget pass, uteritt
Onsdag: crossfit
Torsdag: crossfit
Fredag: uteritt
Lördag: hoppträning, löpning
Söndag: uteritt

Kommande vecka ska jag åka bort några dagar, har inte riktigt bestämt om jag ska ta med lite träningskläder eller bestämma att ta det lugnt.

Kännde mig lite dålig som inte fick till någon mil denna vecka heller, så var på väg att skippa joggadet idag också. Men konstaterade sen att den dryga km jag joggade ändå är bättre än de tänkta km som inte blev av. Nya tag nästa vecka när vädret dessutom ser ut att bli uthärdligare!

Halsontet blev mkt bättre men för säkerhets skull tog jag ett covid-test imorse. Positiv. Jahapp... Igår tog jag test när jag hade ont i halsen men då var de negativt. Tur man hade flera tester hemma... Så nu får jag väl ligga här hemma i soffan och glo i det perfekta svala träningsvädret . Och hoppas att jag inte blir så värst sjuk :cautious:

32B6238D-3743-46D9-A093-65E37ED25DF1.webp

Dagens.
4x5x25kg axelpress höpp ✅🥳
Nu frukost!

Jag har efter flera diskussioner med mig själv kommit fram till att jag ska hoppa på delen med kostplan och träningshjälp igen. Såfort vi flyttat in i nya huset ska det bli ordning på det igen, för nu är allt kaos och alla rutiner spretar. men lyckas ändå få till 2-3 pass/vecka.

Det går inget bra med träningen och inga riktigt långa promenader. Det som stör mest är att yogan fallit bort. Var ju så nöjd ett tag med yogan, kroppen kändes mjuk och stark på samma gång. Det var bra för mig men nu är jag bara trött hela tiden. Hoppas läkaren på vc ser att jag verkligen behöver en höjning på Levaxin (sköldkörteln) och en annan medicin vi håller på att trappa upp.

Ska verkligen yoga idag, det räcker med 5 minuter om det är så. Bara känna att jag gjort något.

Apropå diskussionen om vad som bör och inte bör rapporteras.. Jag diskuterade med en vän igår och han ska hjälpa mig att lägga upp ett träningsschema till efter semestern, jag har även lite mål kostmässigt också (typ i stil med prova nya recept istället för att äta rostat bröd varje morgon) och börja bli bättre på att ta mina tillskott (ordinerat av läkare). Är det på gränsen för vad jag får prata om i denna tråden? Målbilden är att springa två kilometer på 11 minuter och 35 sekunder då det är målbilden för att ansöka till hemvärnet. Ingen eventuell viktnedgång kommer rapporteras, utan fokus är att bli stark, kunna springa så fort och förhoppningsvis bli piggare om jag är bättre på att ta mina järntabletter :o

Apropå diskussionen om vad som bör och inte bör rapporteras.. Jag diskuterade med en vän igår och han ska hjälpa mig att lägga upp ett träningsschema till efter semestern, jag har även lite mål kostmässigt också (typ i stil med prova nya recept istället för att äta rostat bröd varje morgon) och börja bli bättre på att ta mina tillskott (ordinerat av läkare). Är det på gränsen för vad jag får prata om i denna tråden? Målbilden är att springa två kilometer på 11 minuter och 35 sekunder då det är målbilden för att ansöka till hemvärnet. Ingen eventuell viktnedgång kommer rapporteras, utan fokus är att bli stark, kunna springa så fort och förhoppningsvis bli piggare om jag är bättre på att ta mina järntabletter :o

För min del är det bara att rapportera på. Att jag höll på att dö i anorexi för 17 år sedan och fortfarande tänker att jag lika gärna kunde ha fått dö, är inget som påverkas åt nåt som helst håll av vad jag läser på buke ;) Jag tror att jag kan avgöra vilka trådar som är lämpliga eller ej och ffa förväntar jag mig inte att hela världen ska anpassa sig efter mina issues. Verkligheten är vad den är liksom. Men kan ju bara tala för mig själv såklart.

Tränade imorse gick lite tungt så avbröt faktiskt sista intervallerna då hela kroppen bara skrek nej orkar inte. Fick andningsproblem där med så fick sitta ovanligt länge för att återhämta mig och kunna andas normalt. Så det var nog klokt att avbryta kan jag se såhär i efterhand även om det aldrig känns roligt i stunden. Blev ändå 45 minuters träning imorse så det är ju inte direkt så att jag inte tränat alls idag.

För min del är det bara att rapportera på. Att jag höll på att dö i anorexi för 17 år sedan och fortfarande tänker att jag lika gärna kunde ha fått dö, är inget som påverkas åt nåt som helst håll av vad jag läser på buke ;) Jag tror att jag kan avgöra vilka trådar som är lämpliga eller ej och ffa förväntar jag mig inte att hela världen ska anpassa sig efter mina issues. Verkligheten är vad den är liksom. Men kan ju bara tala för mig själv såklart.
Tänker att det är som alltid, att tänka på hur man uttrycker saker. Precis som det tidigare nämnts så avskyr jag också att man ska "unna sig" vad det nu än är för att man har tränat. Nä. Ät, drick, shoppa eller vad det nu är för att du vill det, inte för att du tränat!

1 h 20 min gym idag och det var både KUL och jag kände mig stark! Fokus marklyft men fick in lite mage, bröstrygg, säte och triceps också. Tog lätt 50 kg i hip thrusts (8x4) och mindes sedan att det nog var 50 kg sist också, måste våga lägga på mer vikt.

Jag personligen tycker det är kul när lite av livet utanför kan blandas in med. Sen hänger väl kost och träning ihop lite extra ibland, verkligen inte för att "gå ner", utan allmänt.
Men håller med om att det inte ska skrivas med värdering. Mat är mat, inte bra eller dåligt (eller "unna sig" indeed, hurk på det!).

Men förstår om alla inte tycker likadant!

CB5EBFFA-BC36-442E-87D6-1914F3D55903.webp

Eeh ja, jag vet inte. :o
Men tog 3x12x75kg på Hip Thrusts iaf ✅ så nu ska jag nog vara tillbaka på 80 snart!

Vet att det är lite stress/ångesthantering i det nu, "behöver" knappast träna två ggr på en dag. Men å andra sidan är det åtminstone himla kul, såå kortsiktigt får det vara okej så länge jag tar hand om mig. Nu stor kopp te och massa proteinpudding 💪

Jag går på kostplan för att få rätt förutsättningar för att nå mina mål. Målet är absolut inte viktnedgång utan en balanserad kost som jag mår bra på, där jag bygger muskler och sover bra. För det är faktiskt något som jag märkt funkar för mig, en balanserad dag med kost och motion efter mina mål och krav gör att sömnen blir så mycket bättre. Att jag plötsligt börjar sova bra gör att energin på dagarna är mycket tydligare. Rutinerna i kosten har även gjort att jag tar mina mediciner och vitaminer som jag ska, vilket ofta glöms annars.
För mig hänger kost och tärning ihop, äter jag bra kan jag prestera bra. Äter jag dåligt presterar jag sämre :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
35 36 37
Svar
738
· Visningar
21 799
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 980
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 051
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar