Hmm, det här blir klurigt tycker jag. Som
@_Taggis_ är inne på så är ju både mat och alkohol en naturlig del av mångas liv, precis som träningen, jobbet, familj och annat som ofta nämns i förbifarten i den här tråden. Därför tror jag att det blir svårt att undvika att sådant nämns lite då och då, på en rimlig nivå naturligtvis. Absolut inte inlägg på temat "fy fan vad full jag blev i helgen" eller "gud vad mycket vin jag dricker ikväll", men det tvivlar jag på att vi någonsin skulle se i den här tråden faktiskt.
Jag är också tämligen övertygad om att någon (jag, om inte annat) skulle reagera ifall en användare skrev något på temat att "unna sig" något efter träning. Den sortens språk är jag nämligen väldigt allergisk mot själv eftersom jag anser det vara väldigt problematiskt, så jag brukar försöka bemöta sådant samt vara väldigt noga med att inte uttrycka mig så själv. Jag minns också att andra sagt emot när sådant uttryckts. Men visst, det kan säkert ha slunkit igenom någon gång!
Jag är förmodligen en av de som ibland nämner både mat och vin i mina inlägg emellanåt. För min del handlar det nog om att jag 1) hanterar den här tråden som lite av en dagbok och då är det naturligt att det slinker med lite annan info när man rapporterar om sin träningskväll/dag/helg/vecka och 2) faktiskt vill bidra till att normalisera ätande och drickande för att undvika att framstå som ett hälsofreak som aldrig rör något som av samhället klassas som "ohälsosamt". Jag tänker mig ibland att Mineur 20 år gammal läser den här tråden, och vet då att hon hade uppskattat att se att någon som tränar ganska mycket och har träningen som intresse också äter choklad på en måndag eller tar ett glas vin mitt i veckan, typ. Att det inte måste vara så himla svart och vitt hela tiden utan att man kan vara en vältränad person utan att för den delen äta 110% nyttigt jämt. Men jag förstår ju att det är hur det fungerar i mitt huvud, och att det inte nödvändigtvis är likadant för andra.
Jag personligen kan absolut försöka tänka mer på vad jag skriver och försöka skippa prat om mat och alkohol, men jag tror tyvärr inte att det är realistiskt att förvänta sig att alla ska ha det i åtanke alltid.