Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Bänkpress, militärpress och kettlebellrodd idag.

Bänken såg ut som följande:

30*5
35*4
40*3
45*2
45*2
47,5*1
47,5*1
47,5*1
45*2
45*2

Så himla gött att LÄTT kunna göra tre singlar på mitt gamla PB! Himmel vad det hänt grejer. :D

I militärpressen försökte jag jobba mig upp till en femma på 35 kg, men den femte repetitionen ville sig inte. Måste prova militärpressa först i passet någon dag.

Kettlebellrodd är inte så spännande, men ändå kul att kunna rodda sexor med en 20 kg tung KB. :up:
Vad kul att det går så bra! Blir sugen på att bänka :D Men det får bli senare, ett fokusområde i taget!

Lite gnäll får jag väl komma med också? Är så ledsen och uppgiven idag. Väntar operation av min armbåge, men senaste året har jag börjat få så ont i höfterna dessutom. Idag bränner det och moler på :cry:

Kosten går det ok med, kanske tom ätit lite för lite idag och igår men å andra så jämnar det nog ut sig. Fick ju i mig näring osv, gjorde bland annat morotsbiffar till middag och de kändes ju väldigt hälsosam (även om de innehöll mer kalorier än väntat). Försöker ju igen gå över till allt mer vegetarisk kost (med ägg och mejeriprodukter). Mår inte bra i magen på kött/kyckling/halvfabrikat som korv osv.

6,3 km promenad i solsken och isande stormblåst :grin: Mysigt men kallt. Ikväll även 20 min yoga med fokus på ben. Jag tog mig fasen inte upp från mattan förrän efter typ 10 min när passet var slut. :angel:

Har även bestämt mig för att utöka mitt kaloriräknande med 5:2. Måste bli av med lite trivselkilon runt magen :angel::D

Har inte skrivit något på evigheter, har inte tränat på nästan två veckor för jag har varit så sabla sjuk hela tiden :devil: med hostan from hell! Men nu är det lite bättre, så körde ett styrketräningspass på jobbet idag! Såå härligt, känner mig superpigg! Hoppas jag får va frisk nu, har slarvat nåt ohyggligt med maten också men kommer nog hitta motivationen igen om jag bara är frisk och kan träna :)

Har inte skrivit något på evigheter, har inte tränat på nästan två veckor för jag har varit så sabla sjuk hela tiden :devil: med hostan from hell! Men nu är det lite bättre, så körde ett styrketräningspass på jobbet idag! Såå härligt, känner mig superpigg! Hoppas jag får va frisk nu, har slarvat nåt ohyggligt med maten också men kommer nog hitta motivationen igen om jag bara är frisk och kan träna :)
Vi är iaf inte ensamma om att hosta som galningar. Känner några stycken som varit dåliga under sensommaren…

Vi är iaf inte ensamma om att hosta som galningar. Känner några stycken som varit dåliga under sensommaren…

Nä man hör ju en och annan på tåget varje dag t.ex. Verkar gå mycket hostor! :(Jag har typ varit mer eller mindre sjuk sedan semestern, har varit nääästan frisk emellanåt med bara lite hosta kvar, då har det slagit till igen :devil:

Har sån sjuk träningsvärk efter min pass i söndags att jag har lite lätt panik inför kvällen PT-gruppträning :nailbiting::wtf:O_o
MEN om vi ska prata positiva saker, jag har slut på hål i skärpet :o

Livet på Algarve-kusten är riktigt fint hörrni! Sol och bad och mat o dryck. Igår åkte vi o sightseeade lite, badade på en fantastiskt fin strand i helt turkost o kristallklart vatten, drack oss lite berusade på hotellet o käkade kvällsmat i solnedgången :love:
Gymet är pyttelitet men har en skivstång och en bänk, lite vikter, lite hantlar upp till 15 kg, löpband och crosstrainer så helt ok ändå! Körde bänkpress i söndags o marklyft igår. Inga räfflor för marklyft på stången och ingen magnesium så definitivt en utmaning för greppet men lyckades dra 6 set 2or på ca 70 kg iaf (osäker på vad stången väger :p).
Får se vad vi hittar på idag! :banana:

Såg att mitt gym hade ett 30 minuters högintensivt pass igår, så jag var lite kaxig och tänkte att jag kunde köra det som uppvärmning till den tyngre styrketräningen som jag tänkte köra egentligen. När instruktören inleder berättar hon är passet är uppbyggt för att träna effektivt 30 minuter, och att dessa 30 minuter därmed ska räcka. Jag tänkte "HA! Vi får väl se.."

Jag kröp typ ut ur salen efter 30 min :o :p

Ställde mig på vågen i morse, -2,8 kg på en vecka. Fin start, nu ska jag bara hålla det här och nå mitt första delmål 4 kg och sedan ned till 85 kg. Är bara 1,7 kg ifrån!

Men, nu är jag sjuk igen och känsloätandet vill ta över, tur jag inte har så mycket aptit.

Jag planerar att springa idag efter jobbet, i mörker och ruskväder :cautious: Snälla kan ni peppa lite? :angel: Jag är i behov av träningsboost så jag vill inte banga!!

Jag med ! När man väl kommer ut äre lugnt. Men jag går ju på mitt träningschema. Ståre löpning där så blire löpning och det finns inga ursäkter ;)

Såg att mitt gym hade ett 30 minuters högintensivt pass igår, så jag var lite kaxig och tänkte att jag kunde köra det som uppvärmning till den tyngre styrketräningen som jag tänkte köra egentligen. När instruktören inleder berättar hon är passet är uppbyggt för att träna effektivt 30 minuter, och att dessa 30 minuter därmed ska räcka. Jag tänkte "HA! Vi får väl se.."

Jag kröp typ ut ur salen efter 30 min :o :p
Ha, det misstaget har jag också gjort några gånger! Det har tagit mig ett par år att inse att ju kortare passet är desto tuffare ska man räkna med att det är... Det har stämt i 9 fall av 10 för mig :p
Jag planerar att springa idag efter jobbet, i mörker och ruskväder :cautious: Snälla kan ni peppa lite? :angel: Jag är i behov av träningsboost så jag vill inte banga!!
Heja heja heja! Jag har gått in i någon slags höstmys-bubbla den här veckan och tycker att det är fantastiskt med mörkret och kylan, så jag blir nästan lite inspirerad att ge mig ut på en tur själv! ("tyvärr" ska jag dock träna med PTn ikväll)

Tänk så fantastiskt mysigt att komma hem, ta ett varmt bad och sjunka ner i soffan med en kopp choklad efteråt! :love: Och känns det super-motigt så satsar du på en 5 minuters-tur vet du, det är så mycket bättre än inget alls!

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 867
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 862
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 860
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar