Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Vägde mig imorse dryga -1,5 kg på inte ens en vecka bara genom att ställa om maten lite och gå promenader. I love it! Det ”firades” med en promenad på 7,3 km imorse och jag kom hem lite lagom till att det började dugga. Fick tom en ny kompis på vägen, en liten kalv som tyckte jag med barnvagn och hundar var det mest spännande någonsin :laugh:

Ben idag! Smyger mig uppåt i knäböjen och kände som tyngst på några singlar på 70 kg idag, kändes riktigt bra! Jag har inte mitt gamla PB på 85 kg i benen än, men snart så!

Utöver det blev det KB-swingar, frontböj och så provade jag vad min sedan innan vrickade fot tyckte om utfall. Den tyckte "nja", så de tunga utfallen får vänta lite.

Ska köra ben och rygg idag. Kommer väl ångra mig i morgon när jag (troligtvis) har jordens träningsvärk och ska gå flera km i skogen med ryggsäck och bössa på ryggen, sitta ett par tre timmar på pass och bli stel och sen gå tillbaka de där kilometrarna :p Men men det som inte dödar härdar :angel:

Knäböj idag på jobbgymmet :) Excentriska böj stod på programmet, nåt otroligt mycket lättare idag än förra gången jag gjorde det för en månad sen (idag 5 kg mer på stången dessutom). Så nånting händer :D

Kör du fortfarande program ur Stora Träningsboken för kvinnor? :)

Jag håller igång lite smått här på bortaplan! Tycker det är skönt att få in lite träning varje dag annars hade det blivit alldeles för stilla för mig :D
Igår eftermiddags körde jag intervaller på löpband, det var riktigt roligt faktiskt men har inte haft tillgång till löpband sen jag började med crossfit för drygt ett halvår sen :p Lite knäböj efter det.
I morse körde vi lite rygg o axlar innan frukost, hantelrodd, axelpress, good mornings bland annat. Imorgon satsar vi på promenad innan frukost o sen ska jag simma lite längder i poolen tänkte jag :)
Resten av dagarna njuter vi av god mat, sol, bad och lite för mycket alkohol :angel: Vinprovning idag på en fantastiskt fin vingård uppe bland kullarna en halvtimme härifrån exempelvis.

Nu ett varmt skumbad medan pojkvännen tar en tupplur och sen är det dags att äta igen haha :p

PS! Klarade 2 min plankan härom dagen, pojkvännen tog tid :D :banana:

Kör du fortfarande program ur Stora Träningsboken för kvinnor? :)

Jag håller igång lite smått här på bortaplan! Tycker det är skönt att få in lite träning varje dag annars hade det blivit alldeles för stilla för mig :D
Igår eftermiddags körde jag intervaller på löpband, det var riktigt roligt faktiskt men har inte haft tillgång till löpband sen jag började med crossfit för drygt ett halvår sen :p Lite knäböj efter det.
I morse körde vi lite rygg o axlar innan frukost, hantelrodd, axelpress, good mornings bland annat. Imorgon satsar vi på promenad innan frukost o sen ska jag simma lite längder i poolen tänkte jag :)
Resten av dagarna njuter vi av god mat, sol, bad och lite för mycket alkohol :angel: Vinprovning idag på en fantastiskt fin vingård uppe bland kullarna en halvtimme härifrån exempelvis.
Nu ett varmt skumbad medan pojkvännen tar en tupplur och sen är det dags att äta igen haha :p

PS! Klarade 2 min plankan härom dagen, pojkvännen tog tid :D :banana:

Nä, det slutade jag med någon gång i våras :) Det var kanonbra för att komma igång med styrketräningen ordentligt, men efter typ ett halvår kände jag att volymen "per basövning" s.a.s. blev för liten. Sen dess har jag dels freestylat lite, dels kört enligt Styrkelabbets minimalistiska program och de senaste veckorna har jag kört ett knäböjsprogram i Mized-appen (Lofsans träningsapp). Vad det blir sen får vi se :D

Det låter alldeles för härligt det där, du :p Här var det 1 plusgrad imorse när jag skulle till jobbet :laugh:

Nä, det slutade jag med någon gång i våras :) Det var kanonbra för att komma igång med styrketräningen ordentligt, men efter typ ett halvår kände jag att volymen "per basövning" s.a.s. blev för liten. Sen dess har jag dels freestylat lite, dels kört enligt Styrkelabbets minimalistiska program och de senaste veckorna har jag kört ett knäböjsprogram i Mized-appen (Lofsans träningsapp). Vad det blir sen får vi se :D

Det låter alldeles för härligt det där, du :p Här var det 1 plusgrad imorse när jag skulle till jobbet :laugh:

Okej kul! Var nyfiken bara ;) Gillar du Mized-appen?

Uuuusch 1 grad :crazy: tänk om vi kunde fått ta med det här vädret hem? :love:

Blev ett styrkepass igår igen på jobbet på lunchen. Superbra! Har sjukt mycket på jobbet nu men försöker tänka att det kanske är då man behöver träningen som bäst :)

Jag försöker också tänka så :) Har jättemycket på jobbet men då behöver jag verkligen bryta av och bara låta kroppen köra på. Annars vevar jag in mig i kaoset bara :p

Har gått mycket idag och förbrännt nästan 3700 kalorier enligt min fitbit! Fick näst sista passet både på fm och em så det blev som sagt mycket gående :) Jag fick skjuta en kalv på em också. Har varit en bra dag men nu är jag sliten! Börjar kännas i ryggen efter träningen igår också :p Ska ta en dusch och svara på lite jobbmejl innan hästarna ska fodras. Ny dag i skogen i morgon!

Idag har vi haft en aktivitet på jobbet hela dagen. Har inte suttit många minuter, och dagen har också varit rejält mycket längre än vanligt. Skönt att det är gjort! Så svårt att planera såna här saker när man jobbar deltid och inte är där varje dag, så jag har varit duktigt nervös för det här.

Nu är tanken att så fort som möjligt ta tag i livet igen. Vad är era bästa tips på att inte gå ut för hårt (och därmed tröttna)? Med träning utanför stallet alltså?

Tog en kort joggingtur efter jobbet idag, blev ca 4,3 km. Har inte vågat springa på två veckor pga hostan så det kändes astufft idag! Fick verkligen slita varje jäkla steg, och träningsvärken från styrketräningen igår gjorde ju sitt till :meh: dessutom ösregnade det typ 85 % av tiden. Men lyckades hålla hyfsat tempo och jag tog mig ju ut :):)

Idag har vi haft en aktivitet på jobbet hela dagen. Har inte suttit många minuter, och dagen har också varit rejält mycket längre än vanligt. Skönt att det är gjort! Så svårt att planera såna här saker när man jobbar deltid och inte är där varje dag, så jag har varit duktigt nervös för det här.

Nu är tanken att så fort som möjligt ta tag i livet igen. Vad är era bästa tips på att inte gå ut för hårt (och därmed tröttna)? Med träning utanför stallet alltså?

Nån form av app där man får in träningspassen så man känner sig lite duktig! :) Sen brukar jag se träningspassen som lite lyxegentid då jag lyssnar på bra musik gör något för bara mig liksom :) såå lyxigt när man har småbarn och all annan tid Antingen gör något för de små krabaterna eller jobbar! :)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 867
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 862
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 860
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar