Mineur
Moderator
Sen på bollen, men vilken kul lista det här var. Jag minns inte att jag sett den förut! Ska skriva ut och sätta upp på kylen tror jag visst, det blir en kul grej att jobba påOch förresten! Är det någon som kommer ihåg den där listan vi pratade om i somras någon gång med styrketester för kvinnor enligt Styrkebyrån (podd)?
Jag sa som mål i somras att jag skulle vilja klara allt på den listan innan 2017 är slut och lyckades pricka av ett par till grejer nu
För er som inte hängde i tråden då, eller bara inte minns Listan är som följer:
1. Bänk 45 kg (beräknat på en kroppsvikt på 60 kg så.. 75% av kroppsvikt tror jag)
2. Mark 1,5 ggr kroppsvikt
3. Planka 2 min
4. Sova med endast 1 kudde
5. Sätta sig och ställa sig upp från golvet utan att använda händer
6. Stå på ett ben 10 sek
7. Räckhäng 30 sek och därefter en strikt chin-up
8. Stillastående längdhopp kroppslängd
9. Hälla botten av ett knäböj med bra form 30 sek
10. Farmers walk med 2x24 kg kettlebell (beräknat på 60 kg kroppsvikt)
Detta från avsnitt 37 i Styrkebyråns podd om man vill veta mer
Detta kanske är jättetråkigt om man inte styrketränar eller så men jag blev taggad att kunna pricka av allt hehe
Iaf, det jag klarat nu nyligen är 45 kg bänk förra veckan på styrkelyftet Plus att jag klarade nummer 7 nu i veckan! 30 sek räckhäng + strikt pull-up, och detta x 2 dessutom! Trodde den skulle bli det svåraste, men har ju iofs övat mkt på detta i sommar
Det jag har kvar nu är mark, behöver komma upp på 90 kg minst (85 i dagsläget så det ska nog gå!) + har inte gått så långt som 100 m farmers walk med 24 kg kb + har inte provat plankan 2 min än.. Men innan årets slut ska det nog gå alltihop
Nån som har nån idé på vad man kan byta ut marklyftsdelen till? Jag har en instabil ländrygg som tycks bli irriterad oavsett hur korrekt teknik jag har, så jag vågar inte köra tunga marklyft alls.