Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Värmde upp inför dagens vin & tapas-kväll (den som skulle ha varit i onsdags, fick boka om pga jobbkris) med svettfest, aka benpass. Uppvärmning på crosstrainern följt av abductors, gående utfall med hantlar, goblet squats, donkey kicks och avslutningsvis en burpees/KB-swings-pyramid. Sedan fick jag ligga på golvet och andas i ett par minuter innan jag kunde traska hemåt :D

Imorgon blir det aktiv vila med en långpromenad och på söndag är det dags för ridning igen :)

Ännu en dag i skogen :up: Inte gått lika mycket idag så jag är inte fullt så trött som igår. Det var tänkt att maken skulle byta av mig och jaga i morgon men jag tar en dag till så får han ta söndag om det fortfarande ska jagas då.
Hästar har fått en lugn vecka pga älgjakten men ska se om jag kan få kompisen att passa ungarna i en halvtimme på söndag så jag får rida då :) Dka försöka få till et styrkepass på söndagkväll också.

Jag hade planerat ett träningspass igår kväll efter jobbet men det blev en smått kaosartad dag med alldeles för mycket stress :down: Jobbade 07:30-17:30, kom hem vid 19 och orkade bara äta och sen gå och lägga mig. Sov sen ganska kasst och vaknade vid 04:30 :meh:

Idag är huvudvärken ett faktum men jag har slumrat en liten stund i bilen och tagit en Ipren. Långkörning söderut för att träffa syskon och kusiner med respektive. Vi ska köra en dag på Boda Borg, kommer bli superkul :D Imorgon har jag absolut inga planer och det känns fantastiskt bra, jag behöver verkligen återhämtning.

Nu har vi styrketränat i tre veckor, 2 gånger varje vecka. Håller mig fortfarande till små viktökningar för att inte tappa teknik.
Känner än så länge att jag gott och väl orkar med vikterna hittills.
Både jag och maken tycker faktiskt att det är roligare än vad vi trodde innan!

Såååå slut i både kroppen och huvudet efter en heldag på Boda Borg :D Men det var superkul! Dessutom vann mitt lag :banana:Vi var 10 personer fördelade på 3 lag som tävlade mot varandra.

Man kör i lag om 3-5 personer och så finns det 24 så kallade quests som man ska försöka klara, vissa är ganska fysiska medan andra är mer kluriga. Så man fick både klättra omkring, krypa på knäna, tänka ut lösningar på problem, kasta bollar, memorera saker mm. Det var kul för alla fick hjälpas åt för att klara av uppdragen och det var olika vem som lyckades komma på lösningen. Rekommenderas!

Såååå slut i både kroppen och huvudet efter en heldag på Boda Borg :D Men det var superkul! Dessutom vann mitt lag :banana:Vi var 10 personer fördelade på 3 lag som tävlade mot varandra.

Man kör i lag om 3-5 personer och så finns det 24 så kallade quests som man ska försöka klara, vissa är ganska fysiska medan andra är mer kluriga. Så man fick både klättra omkring, krypa på knäna, tänka ut lösningar på problem, kasta bollar, memorera saker mm. Det var kul för alla fick hjälpas åt för att klara av uppdragen och det var olika vem som lyckades komma på lösningen. Rekommenderas!
Gud vad roligt det lät! Älskar lekland för vuxna :D

Alltså jag hoppas att mina rumpmuskler tänkte lugna sig lite och göra mindre ont imorgon, för annars blir det planerade dressyrpasset oerhört smärtsamt. Jag tycker liksom redan att det gör lite ont att sitta där jag sitter. I soffan. :nailbiting:

Liten update i min IM-träning: simmar, cyklar och springer som bara den. Idag cyklade vi 3 mil backar upp och backar ner, följt av 15 min löpning av cykeln. Jobbigt men roligt! Har inte läst igenom tråden, är det någon annan som tränar inför en IM nästa år? :)

På måndag ska jag till företagshälsan via jobbet. Ska på konditionskoll, för att se hur konditionen är. Lite nervöst, tränar ingenting just nu. Tränade lite i somras men insåg att det inte gav någonting, såvida ja inte får balans på kosten. Äter på tok för konstigt just nu, kanske kan jag får något vettig tips på måndag också.
Har lite saker på gång, först vill jag bara få ordning lite mer på mitt liv innan jag kan börja på allvar. Har börjat lite smått förstås och bara det är bättre än inget. :)

Ännu dag i skogen igår. Ingen älg dock :) På kvällen mocklade vi ute och i stallet och longerade ena hästen.

Idag fick maken åka och jaga älg. Jag och ungarna ska med kompisen på hoppträning. Hennes barn ska också med så jag ska vara groom/nanny :p Hennes äldsta har diabetes så jag lär mig lite om hur det funkar så jag kan hjälpa till när pumpen larmar osv.

Ska rida min egen häst senare idag också och styrketräna ikväll.

Hänger lite efter i uppdateringarna,men förra veckans träningssaldo blev tre styrkepass och en promenad. Denna vecka ser bättre ut; tre styrkepass (ska väl få in ett fjärde idag) och fyra promenader varav tre med lånad hund:p såå mycket roligare att promenera med sällskap.

Hänger lite efter i uppdateringarna,men förra veckans träningssaldo blev tre styrkepass och en promenad. Denna vecka ser bättre ut; tre styrkepass (ska väl få in ett fjärde idag) och fyra promenader varav tre med lånad hund:p såå mycket roligare att promenera med sällskap.

Stor skillnad att gå med hund och inte!

Härlig ledig söndag här hemma! Fått ganska mycket gjort tycker jag, packat upp, städat, rensat en massa lådor och skåp som behövdes och varit ute i trädgården och röjt en del. Riktigt fint höstväder med vindstilla, växlande molnighet och vad som känns som sisådär 15 grader iaf :) Känns som det var jättelängesedan jag och pojkvän hade en hel helgdag lediga att bara göra vad som helst. Min pojkvän är en hejare på att boka in saker i kalendern låångt i förväg, och jag är väl kanske inte helt dålig på det heller.. Som nu är nästa helg då vi inte har något inplanerat 16-17 december :eek: Alltså, det är ju roliga saker vi/jag ska göra så det kommer bli en jättekul höst, men det ger mig lite ångest när det är så lite rum för spontanitet och att bara ta det lugnt.
Nåväl, idag var underbart!

Angående träning så siktar jag på ett team-pass ikväll vid 18, har saknat boxen under semestern så det ska bli kul :love:

Sen har jag tagit ett beslut om att ändra min kost till viss del. Jag har under det senaste året haft en del problem till och från med svampinfektioner i underlivet. Har ätit någon antibiotikakur osv men det fortsätter blossa upp då och då och nu senaste dagarna har det återkommit med full kraft tyvärr. Jag tror att den förändrade kosten under semestern är till viss del ansvarig men jag har ju haft problem hemma också och nu är jag riktigt trött på det faktiskt.
Så plan: ringa VC imorgon bitti och förhoppningsvis få ytterliggare antibiotikakur för att bli av med eländet, men att också ta större ansvar själv för att göra vad jag kan alltså försöka äta en kost som inte "göder" svampen. Detta är då alltså kraftig minskning av socker och så lite mjöl/snabba kolhydrater som möjligt. Lite frukt/bär är ok och jag kommer inte vara helt strikt men verkligen försöka äta så lita av detta som möjligt.
Sen kommer jag också börja äta probiotika för att hjälpa de goda bakterierna och fortsätta med alla andra tips om luftiga kläder när det är möjligt, ingen rakning etc. Hoppas att det blir bättre framöver!

Här har varit den mest lata veckan någonsin. Jag jobbade hela dagar (så pass att jag inte hann rida/göra något innan jobbet, och mörkt efteråt) onsdag och torsdag så då visste jag att det inte skulle bli något ändå. Frågetecken även på gårdagen eftersom jag först jobbade och sen skulle på hockey. På grund av älgjakten och djungelns lag som råder här ute (:angel:) valde jag att låta henne vara de andra dagarna också. Tror det var bäst så, och dessutom behövde hon nog det efter förra veckan som var rätt intensiv. Lilleman var ute i tisdags, men annars har han också haft en lugnare vecka.

Idag var egentligen planen att våga mig ut, men hade en hovslagartid som dels drog ut på tiden och dels misskötte sig ponny helt enormt mycket (bara andra gången hon skos, och hon hade tydligen fått lite egna idéer sen förra omgången) så hon var helt slut efteråt.

@Trollunge Jag älskar dagar utan planer och helst av allt vill jag ha minst en sån dag per helg. Inbokade saker både lördag och söndag är liksom lite jobbigt :o Jag hittar gärna på saker men det måste finnas utrymme att ändra planerna :p

Härlig ledig söndag här hemma! Fått ganska mycket gjort tycker jag, packat upp, städat, rensat en massa lådor och skåp som behövdes och varit ute i trädgården och röjt en del. Riktigt fint höstväder med vindstilla, växlande molnighet och vad som känns som sisådär 15 grader iaf :) Känns som det var jättelängesedan jag och pojkvän hade en hel helgdag lediga att bara göra vad som helst. Min pojkvän är en hejare på att boka in saker i kalendern låångt i förväg, och jag är väl kanske inte helt dålig på det heller.. Som nu är nästa helg då vi inte har något inplanerat 16-17 december :eek: Alltså, det är ju roliga saker vi/jag ska göra så det kommer bli en jättekul höst, men det ger mig lite ångest när det är så lite rum för spontanitet och att bara ta det lugnt.
Nåväl, idag var underbart!
Åh, en sådan där höst har jag/vi också! Jag insåg redan i slutet av augusti att jag inte skulle ha mer än typ tre-fyra tomma helger fram till jul, men det känns faktiskt inte så jobbigt som jag var rädd för. Kul att ha mycket att se fram emot! Och så uppskattar man de händelselösa helgerna så mycket mer :) Men lite för mycket är det, även för ett planeringsfreak som jag!

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 867
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 862
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 860
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar