Jag kan ju bara svara för mig själv, och för egen del är det för att det här gymmet har sjukt snygg inredning och massa hud och hårvårdsprodukter i duschen
Perfekt anledning ju
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan ju bara svara för mig själv, och för egen del är det för att det här gymmet har sjukt snygg inredning och massa hud och hårvårdsprodukter i duschen
Jag vet faktiskt inte om förbudet gäller hoppning också, men i dressyr får man inte tävla med renodlade gummityglar (däremot går det bra med såna som har gummi på ena sidan och läder på andra), men jag vet faktiskt inte varför. Jag har ett par ganska rjocka/tunga tyglar hemma, medan de jag tävlar på är mycket tunnare och inte alls ligger lika bra i handen. Jag har ändå köpt de tyngsta tillåtna jag hittat.Skönt att det gick över förväntan! Kanske en dum fråga, men varför är det inte tillåtet med gummityglar? (Och är det tjocka eller tunna, "vävda", gummityglar, eller kanske båda sorter som förbudet gäller?)
Jag har ett par korta handskar med gelkuddar. Tänker att jag kan dra på ett par tjockare/längre över dem när det blir kallt
Tänkte bara förtydliga att min anmälan gäller blodgivning, inte KBT. Tänkte testa och se först om jag klarar av det (mao om de på blodgivningen står ut med mina skrik), och gör jag inte det så får det kanske bli KBT då
Sen 1/9, tanken är halvtid till en början. Jag tror du har helt rätt i det är lite moment 22 för jag känner ju hur bra det är att få vila och återhämta mig, men blir samtidigt lite stressad över att det verkar ta tid. Lite fjantig som behöver mer än en månad på mig liksom hur går det för dig, kan vc hjälpa?Hur länge har du varit sjukskriven? Vet du om det finns någon möjlighet att komma tillbaka på halvtid eller så till en början? Tycker inte det låter som att du är redo att gå tillbaka riktigt än
Perfekt anledning ju
Sen 1/9, tanken är halvtid till en början. Jag tror du har helt rätt i det är lite moment 22 för jag känner ju hur bra det är att få vila och återhämta mig, men blir samtidigt lite stressad över att det verkar ta tid. Lite fjantig som behöver mer än en månad på mig liksom hur går det för dig, kan vc hjälpa?
Men det är ju bara en månad..! Hoppas verkligen du får sjukskrivningen förlängd, det gynnar ingen om du tvingas tillbaka i stort sett direkt och måste bli sjukskriven igen... Förstår hur du menar, det där med att stressa över att man måste sluta stressa som sagt
Jag har inte tagit tag i det än, men har faktiskt ikväll suttit och letat vc... Lite knepigt när jag jobbar så långt bort, vill inte behöva ta ledigt en dag för att gå till vc här hemma. Så jag funderade på om jag kunde gå till en i gävle så kan jag gå när som helst på dagen, bara flexa ut. Men man verkar inte kunna boka tid via "mina vårdkontakter" av någon anledning så jag måste ringa och då får jag lite ångest för det
Så... det korta svaret är: jag jobbar på det
Jag som är listad på Capio kan välja att boka tid hos antingen den i min hemstad (där jag fortsatt vara listad då de har en gyn) eller gå till den i samma stad som jag jobbar (tror eventuellt det är en liten extra avgift för det men osäker). Ganska smidigt iaf om det kan vara ettalternativ
Simning är riktigt bra träning har nyss lärt mig att crawla så tänkte skaffa klippkort för att hålla igång det lite under hösten och vintern. Men måste säga att det absolut svåraste är att andasJag har börjat simma för några veckor sedan, bor precis bredvid badhuset. Känner att jag måste ta tag i träningen nu, och simning kändes som det enda jag faktiskt hade lust till. Dessutom jobbar jag inte så mycket nu som tidigare, så jag hinner med det.
Så nu har jag simmat en km ungefär 3 dagar i veckan de senaste veckorna, och jag tycker verkligen om det. Har tittat på youtube för att lära mig bättre teknik och sånt, och köpte idag ett par simglasögon för att kunna simma med huvudet under vattnet också. Så nu är jag på gång!
Är även rätt trevligt, jag kan simma på morgonen/förmiddagen, och då är det nästan bara äldre där. Vilket gör att jag simmar snabbast av alla jämt (självförtroende-boost även om jag vet att de andra är minst dubbelt så gamla som mig) och det är mysigt att hänga med tanterna i bastun.
Tänkte att jag ska fortsätta med detta på samma sätt nu några veckor till så att jag får in det till en vana, vill inte öka på träningen för mycket så det känns jobbigt. Men om ett tag är planen att bli medlem på gymmet på samma ställe så jag kan kombinera simningen med lite gym.
Men just nu simmar jag bara, och det känns bra.
Har även kommit igång med ridningen igen efter att hästen fått sommarvila, så snart kan jag se ridningen som träning också.
Får titta närmare på mina nästa gång jag är i stallet. Har vävda gummityglar med läderstroppar… De är något tunnare än renodlade lädertyglar.Jag vet faktiskt inte om förbudet gäller hoppning också, men i dressyr får man inte tävla med renodlade gummityglar (däremot går det bra med såna som har gummi på ena sidan och läder på andra), men jag vet faktiskt inte varför. Jag har ett par ganska rjocka/tunga tyglar hemma, medan de jag tävlar på är mycket tunnare och inte alls ligger lika bra i handen. Jag har ändå köpt de tyngsta tillåtna jag hittat.
Funderar på att rida mer på dem även hemma för att vänja mig vid dem.
Kollade precis på Styrkelabbets video på Youtube om hur sömnbrist sabbar dina gains och ska därför gå och lägga mig nu istället för att sitta uppe och surfa
Intressant!
Intressant! Jag är sjukt petig med min sömn och tänker fortsätta så nuKollade precis på Styrkelabbets video på Youtube om hur sömnbrist sabbar dina gains och ska därför gå och lägga mig nu istället för att sitta uppe och surfa
Intressant!