Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gött Det är något jag också vill göra. Ska nog ta tag i och anmäla mig så fort jag blivit helt frisk igen@lethal_smile, alla nålar
Så nu kan jag ta prover i armen utan någon värre ångest. Till och med blivit blodgivare! Känna så grymt bra!
Skönt att det gick över förväntan! Kanske en dum fråga, men varför är det inte tillåtet med gummityglar? (Och är det tjocka eller tunna, "vävda", gummityglar, eller kanske båda sorter som förbudet gäller?)Klart mycket bättre än förväntat. Jag har knappt kunnat rida, har mått fruktansvärt dåligt själv, vädret har varit uruselt, hästen har gått upp lite för mycket i vikt på betet, världens sämsta början i och med felkörningen och jag har svårt att få samma känsla när jag inte får ha mina vanliga tyglar (årets misstag var när jag vande mig vid att rida på gummityglar hemma som jag inte får ha på tävling), men känslan är i alla fall att där finns väldigt mycket mer att hämta. Helt klart nöjd med dagen ändå, trots början.
Ja vädret idag har varit fantastiskt, perfekt för en cykeltur Skönt med en bra premiärtur. Har du handskar? Jag hade inga i början och kan säga att jag aldrig lär cykla utan mina med gel igenPremiärturen på cykeln gjord! Kunde inte blivit bättre väder, varit växlande molnigt med mestadels sol och 20 grader Lite blåsigt men det får man räkna med på de halländska slätterna Som vanligt struntar jag i allt med att börja försiktigt osv och bestämmer mig för att cykla hem cykeln från Halmstad, blev 4,5 mil ca Tog totalt 2,5 timme med ett par små pauser för dryck, kartkoll och lite energipåfyllning. Fick sällskap halva biten av min lillasyster och hennes kille så det var jättekul och mysigt
Kändes överlag riktigt bra! Ont i rumpan, nacken och händerna på slutet och väldigt trött i benen när jag kom hem men inget skav någonstans och ingen dålig smärta i ex knän eller liknande.
Så sammanfattningsvis en riktigt bra träningsvecka med 6 pass på totalt dryga 8 timmar. 4 crossfitpass, ett litet yogapass, och dagens cykling. Onsdag och lördag var vilodag, onsdags bara det lilla yogapasset och igår en rask promenad med en vän på dryga timmen (räknar dock ej promenader i min träningslogg).
På onsdag är det maxning i bänkpress på styrkelyftet så tänkte vila på tisdag åtminstone och kanske imorgon också, det beror lite på hur jag känner mig efter idag
Ja vädret idag har varit fantastiskt, perfekt för en cykeltur Skönt med en bra premiärtur. Har du handskar? Jag hade inga i början och kan säga att jag aldrig lär cykla utan mina med gel igen
Hej tråden!
Jag och min man tränar mycket på Friskis och svettis, då mest på pass men tänkte nu börja styrketräna ett par gånger i veckan.
Jag har hittat ett pass som skulle vara bra för nybörjare med 6 grundövningar som man varierar i veckan.
Det min fundering är hur sjutton vet man vilka vikter man ska börja på? Jag känner mig väldigt vilsen men peppad på att börja!
Det är knäböj, bänkpress, latsdrag eller chins (beroende på vad man kan), marklyft, militärpress och skivstångsrodd.Kul att du vill börja styrketräna också!
Det är egentligen bara att välja en vikt, köra ett set och se hur det känns. Vilka övningar är det? Vissa riktlinjer kanske vi kan ge. Nybörjarpass brukar ofta innehålla set med 10-12 repetitioner, ser ditt också ut så? Tänk då på att vikten ska vara så pass tung att du precis klarar alla repetitioner. Känner du att du hade kunnat köra två repetitioner till, då får du öka på vikten.
Sen finns det inget som säger att det måste vara exakt samma vikt alla set. Ibland orkar man ett helt set på vikt x, men kroknar en bit in i andra setet och då kan man sänka vikten lite i tredje. Ibland känns det astungt i första setet men lättare i andra och då kan man prova att öka.
Lycka till!
Hej tråden!
Jag och min man tränar mycket på Friskis och svettis, då mest på pass men tänkte nu börja styrketräna ett par gånger i veckan.
Jag har hittat ett pass som skulle vara bra för nybörjare med 6 grundövningar som man varierar i veckan.
Det min fundering är hur sjutton vet man vilka vikter man ska börja på? Jag känner mig väldigt vilsen men peppad på att börja!
Gött Det är något jag också vill göra. Ska nog ta tag i och anmäla mig så fort jag blivit helt frisk igen
Låter perfekt ju! Jag säger samma som tidigare, testa dig fram och se vad som funkar. De första passen blir förmodligen lite prova på, men det kommer släppa efterhand som du märker vilka vikter som är lagomDet är knäböj, bänkpress, latsdrag eller chins (beroende på vad man kan), marklyft, militärpress och skivstångsrodd.
Det var 8-10 repetitioner och tre set av varje.
Tack!
Vad bra! Det känns väldigt spännande och jag är glad att jag har maken med mig som moraliskt stöd.Låter perfekt ju! Jag säger samma som tidigare, testa dig fram och se vad som funkar. De första passen blir förmodligen lite prova på, men det kommer släppa efterhand som du märker vilka vikter som är lagom