Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uppdatera sen med hur det gick!Laddar inför Gbg varvet för fullt, har tyvärr inte kört så många långpass som jag tänkt men tänker att det nog går bra ändå. Imorgon blir i alla fall ett sista längre (ca 16k), styrka på söndag och sen bara ett par lugna joggpass tisdag och torsdag för att hålla igång benen.
Tänker att man kommer långt på tjockt pannben
Om jag överlever så gör jag detUppdatera sen med hur det gick!
Du har ingen nytta alls av ett långpass på måndag. Så det hade jag skippat. Du har så bra träningsbakgrund (även om du tycker att du inte kört så många långpass) att det kommer gå alldeles utmärkt att springa distansen och i det tempo du tänkt. Se bara till att ladda med extra mkt kolhydrater de sista dagarna så att du har ordentligt med bränsle att springa på.Sista långpasset kört tror jag, blev dock inte så långt pga träningspartnerns ”tryckande behov” så vi fick vika av tidigare så det blev 13,5km på vackra kinnekulle. I stort sett endast uppåt.. Fy fasen.. Mina lår Hade varit bra med ett pass som i alla fall ligger hyfsat nära 21km? Funderar på om jag gör bort mig om jag kör ett långpass på måndag? Blir det för tätt inpå tro?
Varför känner du så? Du får inte större träningseffekt av att du springer i högre tempo. En bra känsla är det bästa oavsett tempo! Själv har jag kört ett terrängpass idag med ett snitt på 7:06-tempo. Det skulle inte gå snabbare än så. Passet hade inte syftet att vara snabbt. Kanske kan du lättare bortse från tidspressen om du i förväg bestämmer dig för vilken typ av pass du ska köra?Tog en joggingrunda idag. Kände mig ganska pigg och tyckte tempot var bra. Brukar inte kolla tiderna men jag var tvungen eftersom jag var så nöjd... jaha, 6 minuterstempo. WTF!!?? Iofs gick jag ut lugnt och ökade efterhand men ändå... ska verkligen inte kolla tiderna om syftet är att ha kvar träningsglädjen. Var nöjd ända tills jag såg tiden
Tack för pepp!!Du har ingen nytta alls av ett långpass på måndag. Så det hade jag skippat. Du har så bra träningsbakgrund (även om du tycker att du inte kört så många långpass) att det kommer gå alldeles utmärkt att springa distansen och i det tempo du tänkt. Se bara till att ladda med extra mkt kolhydrater de sista dagarna så att du har ordentligt med bränsle att springa på.
Klokt!Tack för pepp!!
Jag tog beslutet att skippa långpass imorgon och körde 8k ikväll istället, vågar inte riskera att nåt pajar eller att benen ska bli för trötta. Jag har börjat lägga till lite kolhydrater redan nu eftersom jag äter lågkolhydratkost i vanliga fall så inte magen ballar ur, magras blir ingen glad av
Nu ska jag bara hålla mig ifrån diverse dagisbaciller