Två ridpass har jag fått till idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, det är lite extra jobbigt eftersom jag har hundarna så att jag måste gå en del men tror att lätt belastning är bra så det inte stelnar till. Det är bara inte lika roligt när det gör så ont och foten är svullen. Annars uppskattar jag ju ett aktivt hundliv.Vilken otur! Krya på dig!
Rider du mycket i skogen eller dressyr eller blandar du? Är dina hästar liknande varandra eller får du ställa om helt mellan passen med dom? Jag kan inte träna mina hundar på samma sätt för dom är så olika och vissa saker ber jag inte ens ena hunden göra utan bara den andra. Känns som man utvecklas själv av att öva på olika individer. Gör du också olika saker med hästarna, att dom har olika roller?Två ridpass har jag fått till idag
Rider du mycket i skogen eller dressyr eller blandar du? Är dina hästar liknande varandra eller får du ställa om helt mellan passen med dom? Jag kan inte träna mina hundar på samma sätt för dom är så olika och vissa saker ber jag inte ens ena hunden göra utan bara den andra. Känns som man utvecklas själv av att öva på olika individer. Gör du också olika saker med hästarna, att dom har olika roller?
Vad jag menade med roller är som att jag nu låtit min äldre hund gå i "pension" från mycket aktiv träning och tävling i rallydnad till att nu bara träna för skojs skull. Ingen press eller krav, inte lika höra krav på en centimeter fel vinkel vid sättande och läggande under gång osv utan göra det han blir glad av och stärker hans självförtroende. Tränar fortfarande men inte alls som förr så vi leker ihop skulle man kunna säga och hittar på uppgifter där han får aktiveras mentalt men inte för tävling.Det är både och. Men sällan jag bara sitter och åker häst, det är när det blir långa turer i enbart skog jag gör det, annars blir det alltid någon slags träning för dom. Har ingen egen ridbana än så ridet alltid ut. Och dom är som natt och dag så det blir olika ridning på dom. Men målet med dom är ju detsamma men vägen dit olika, så att dom har olika roller vet jag inte riktigt hur du menar med.
Vad jag menade med roller är som att jag nu låtit min äldre hund gå i "pension" från mycket aktiv träning och tävling i rallydnad till att nu bara träna för skojs skull. Ingen press eller krav, inte lika höra krav på en centimeter fel vinkel vid sättande och läggande under gång osv utan göra det han blir glad av och stärker hans självförtroende. Tränar fortfarande men inte alls som förr så vi leker ihop skulle man kunna säga och hittar på uppgifter där han får aktiveras mentalt men inte för tävling.
Ynglingen skulle jag gått rallykurs med i våras men då hade jag Corona, har dock på egen hand kört alla moment i nybörjarklassen och fortsättningsklassen och håller på med moment i avancerad. Jag försöker också lära honom alla trick plus mer som gammelhunden kan vilket han är super bra ooch nog kan fler redan, han är underbar att träna med, och vi ska gå freestyle och HTM om två veckor så då har jag lagt fokus där. Vill dock gå rally framöver och tävla.
Så jag har en pensionär som jag skojtränar med och aktiverar och en yngling som jag håller på att förbereda för olika hundsporter med kurser, mycket träning och som mål att tävla sen. Han är dock inte van att vistas på såna ställen med massor av hundar så första gångerna ser jag det nog som störningsträning. Så båda hundarna fyller olika syften gos/lek/ trick/allmänlydnad med gammelhunden och samma plus tävlingsinriktad och målinriktad träning med ynglingen.
Förstår du hur jag menar?
Vad tävlar du i för gren? Har jag förstått rätt att du har islandshästar och en shettis eller är jag fel ute?Ah isåfall har dom inte olika roller på det viset Jag tävlar båda två så dom ska båda vara redo för tävlingsbanan och vara i tävlingskondition. Men det är bara den ena som funkar som barnhäst så när jag och dottern rider ihop så får han rollen som barnhäst.
Vad tävlar du i för gren? Har jag förstått rätt att du har islandshästar och en shettis eller är jag fel ute?
Har missat lite, vad är det med ryggkotan? Har du en rehab plan från typ sjukgymnast eller gör du själv?40 min promenad på lunchen med hunden och shettisen idag Har börjat jobba igen så tillbaka till rutinerna igen!
Ska stretcha och köra ett par coreövningar sen tänkte jag. Ska börja smyga igång träningen igen och se hur det påverkar min konstiga ryggkota. Blir inget tungt utan mest rehab igen och för att få rutinen igen.
Har missat lite, vad är det med ryggkotan? Har du en rehab plan från typ sjukgymnast eller gör du själv?